Kraamvisite - wat is 'normaal'???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butt3rfly, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Poe ik heb ook een nogal aanwezige "brutale" schoonmoeder, die het lieft de hele bevalling film en aan iedereen laat zien ;)

Maar vriendlief is de enige die erbij is hoor :)

Bij mijn schoonzus (SM's dochter) was ze er de hele! dag. haar zussen mijn overige schoonzussen waren er ook met de 2 kinderen... dit wil ik dus liever niet allemaal tegelijk, zeker niet als ik beneden ben, als ik boven in de slaapkamer moet blijven/zijn mogen ze even komen kijken, en zoeken ze het verder beneden zelf maar uit ;)

Hier willen we kijken wanneer en hoe laat de kleine komt, en dan tijdens het belletje duidelijk maken of het goed is als ze gelijk langskomen of dat we liever willen dat ze een paar uurtjes wachten.....

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @ Daydreamer: misschien kun je aan je ouders vragen ook nog een keer bij hun broers en zussen te benadrukken dat het niet de bedoeling is dat zij in de eerste week al komen. Vaak gaat dat makkelijker dan wanneer je het zelf moet doen.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik weet niet of het al is gezegd geweest is, maar wat je ook kan doen is iedereen pas op de hoogte brengen dat je bevallen bent als de kleine er al een halve dag is ofzo.. of savonds laat ofzo...
    voor de rest kan je ook de geboortekaartjes een dag of 2 later op de post doen... (vertraging met de post?) maar zo weet niet iedereen het dezelfde dag en kunnen ze ook niet meteen op de stoep staan.
    zet duidelijke tijden op de geboorte kaart!! wij doen: tussen 12 en 15u slapen mama en ukkie en na 20u doet ook papa een tukkie!
    en als jij (en je vriend, hou ook rekening met zijn gevoelens, het zin natuurlijk wel zijn ouders) je schoonouders niet meteen erbij willen dan bel je ze gewoon een dag ofzo nadien...!

ik was net blij dat mijn moeder en schoonmoeder er waren! zij stonden te wachten toen ik naar de kamer gereden kwam en ik was super trots! ze zijn maar kwartiertje tot half uur geweest. daarna heeft de dr ze weg gestuurd omdat we moesten rusten. ik heb dit helemaal niet als onprettig ervaren!

volgende x wil ik wel even met manlief en zoonlief alleen genieten en bel ik pas na enkele uren

4. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Inderdaad! M'n moeder weet ook wel hoe we er over denken, dus..
    Kan altijd nog even vragen of ze het m'n tantes verteld, mocht ze ze spreken.

5. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Bij ons was de situatie iets anders omdat onze tweeling te vroeg is geboren.

Wat ik wel heb gemerkt is dat vooral voor nieuwbakken oma's het erg moeilijk vinden om niet elke dag langs te komen :D

Mijn tip:
    Bel na je bevalling pas je naaste familie en maak dan afspraken over wanneer ze langs komen. Je weet nooit hoe je bevalling loopt. Misschien voel jij je wel heel beroerd of heeft je kindje extra zorg nodig. Dan is het echt niet leuk dat er mensen op de gang zitten te wachten of binnen 5 minuten op de stoep staan.
    Maak duidelijke afspraken of zij de rest van de familie inlichten of dat jullie dat doen en wat er gezegd wordt.
    Daarnaast versturen veel mensen ook pas het kaartje na en paar dagen, zodat je nog even zelf de tijd hebt om bij te komen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was om 18:38 uur geboren, precies een uur later zijn wij gaan bellen en mijn ouders waren er om 22 uur, dat hadden we toen meteen afgesproken (ze wonen 10 minuten bij ons vandaan). Toen was ik al helemaal gedoucht enzo en lag alweer lekker in bed. De dag erna om 10 uur kwamen mijn nichtje (is mijn beste vriendin) en de vriendin van mijn neefje langs, een paar uur later een zwager. De dag erna was het heel druk: schoonouders, schoonzusje/zwager, oom en tante van mij en nog een paar maar ik weet niet meer precies wie wanneer nou is geweest :). De dagen erna ook nog wat visite gehad. Ik vond het in ieder geval erg gezellig, is ook mede de reden geweest waarom ik in de kraamweek overdag niet heb geslapen. Maar mijn bevalling is ook prima gegaan, ik was meteen weer helemaal fit.
    Wij hadden van tevoren niet bedacht wat we wilden, wel dat we niet zouden bellen als de bevalling was begonnen. Was mijn vader nog teleurgesteld over trouwens ;), dus het was maar goed dat hij dat van tevoren wist. Tijdens de bevalling hebben mijn ouders en schoonouders trouwens gebeld, maar wij namen niet op, dus die wisten waarschijnlijk wel hoe ver het was (ik was 41 weken).
    Maar goed, ik voelde me prima, was ontzettend trots, dus ik vond alle visite echt super! Een oom en tante van mij stonden onaangekondigd voor de deur, vond ik alleen maar leuk en absoluut niet onbeschoft, is maar net hoe die band is denk ik.

Dit keer doen we het weer hetzelfde. Wel laten we weten (als we bellen dat zusje geboren is) dat we wel precies willen weten wanneer iemand wil komen. Op maandag en vrijdag is iedereen welkom tussen 10 en 16 uur (dan is Eva naar het kinderdagverblijf). Op de andere dagen wil ik eigenlijk maximaal 1 stel/gezin tegelijk ergens tussen 10 en 14 uur, tenzij mensen maar heel kort willen blijven, dan mag het wel wat meer zijn, maar bijna iedereen woont 1 uur of meer bij ons vandaan. Maar dat plannen we op dat moment wel. Voor mezelf maakt het me niet uit, maar voor Eva wel ;). Ik denk dat het voor haar al overweldigend genoeg is en ik wil wel dat zij in alle rust aan haar zusje kan wennen.

Deel Deze Pagina