Kraamvisite weg sturen ipv zelf afzonderen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door NdNk, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Een 4e wonder, prachtig een groot gezin.
    En wat pak je het mooi aan.
    Heb je dan ook een groot netwerk om je heen mbt eventueel hulp?
     
  2. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Bedacht voor de felicitaties! Mijn hebben geen groot netwerk. Mijn moeder en zusje wonen wel in de buurt. Mijn man is 2wk thuis dus hij brengt de oudste 2 van en naar school. Afgelopen week de kraamhulp.
    Mijn zusje was vandaag even met de oudste twee een uurtje naar het bos. Maar verder redden we het best prima zo met z'n zessen.
    Bevalling was ook prima dus lichamelijk gaat het herstel snel. Ben alleen nog erg moe, nog 1 week mijn man thuis om rustig bij te komen en dan gaat het gewone leven weer beginnen.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Je hebt toch kraamzorg?? Dus waarom.zou dat niet kunnen? En waarom wil je zoveel visite laten langskomen in de eerste week?

    Zet gewoon op het kaartje dat mensen bellen voor een afspraak en plan op momenten dat het jou uitkomt.

    Misschien ook wel prettig dat je partner er die eerste week (deels) is. Waarom kan dat niet?
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
     
  5. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat ik in je reacties lees is dat je al precies weet wat je wel en niet wilt. Communiceer dat van te voren naar het bezoek en dan is dat geregeld toch?

    Een ideetje.....
    Voor de oudste kinderen is het natuurlijk wel leuk om een cadeautje te krijgen, zeker omdat de baby voornamelijk in de belangstelling staat.
    Is het niet een idee dat ze beide één cadeautje krijgen waarna ze met opa/oma of andere familie even naar de speeltuin/kinderboerderij of iets dergelijks gaan. Lekker even hun energie kwijt en wat qualitytime.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  6. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik liet zelf maar 1 iemand of 1 gezin per dag komen , Begon met me moeder daarna rustige opa etc .
     
    NdNk vindt dit leuk.
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Goed idee inderdaad. Ik neem hem mee :thumup:
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  8. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gek. Ik vond kraamvisite net geweldig. Voor mij wou dat zeggen: even een gesprek voeren dat niet heel de tijd over luiers en voeding gaat, even een koffie kunnen drinken terwijl iemand anders de baby vasthoud. Kunnen pronken met je mooie baby.... Ik vond dat leuk. De mensen bleven nooit úren... hoogstens een uurtje of 2. Mijn schoonfamilie kwam om de 2 dagen langs (wonen in zelfde dorp) en schoonmoeder deed mijn was (ik heb hier geen kraamhulp) of zorgde voor oudste zoontje, grootvader nam hem even mee fietsen of speelde met hem, zodat ik tijd had om iets anders te doen. Ander bezoek kwam als mijn man thuis was, na 17u.

    Ik zou gewoon het bezoek laten komen op een uur dat je man er is en dat het voor jullie past. Als je het moe wordt, dan doe je een teken naar je man en hij werkt ze vriendelijk buiten. Maar probeer er ook van te genieten, het is tenslotte leuk dat al die mensen komen om jullie kindje te zien.
     
  9. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    En zo ervaard elke vrouw het anders. Ik vind al die visite niet zo leuk ;)
     
  10. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Wij hadden op het kaartje bezoektijden gezet: 10.30-12.00 uur en 20.00-21.30 uur.
    's Morgens zorgde de kraamhulp dat het in goede banen werd geleid en 's avonds was mijn man er. 's Middag hadden wij dus geen visite, dan hadden we alle tijd voor de andere kinderen. En mijn man kon voor 20 uur de kleintjes op bed leggen. Hij zette ze onder de douche en deed ze hun pyjama aan. En dan bij mij op bed voor een verhaaltje.

    Ik had wel tot aan de laatste kraamdag mijn pyjama aan, want dat was zeker ook naar de kinderen duidelijk: mama is nog een beetje 'ziek' en kan dus nog niet alles.

    Ik ontving mijn visite meestal op bed. Werd het te veel dan stuurde de kraamhulp ze weg of ze hield ze beneden tot het rustiger was.
    Als ik beneden zat met de visite ging ik als ik moe was gewoon weer naar boven en was het aan mijn man of de kraamhulp om ze de deur uit te werken.

    Wij hebben nooit problemen gehad met te lang durend kraambezoek.

    Vind het ook wel erg leuk hoor om visite te krijgen. Ik wilde maar wat graag onze baby showen!
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou van tevoren al aan je familie aangeven dat je het vorige keer te druk vond, dus dat je als ze er straks zijn je waarschijnlijk op een gegeven moment gaat vragen of ze weg willen gaan. Of dat ze inderdaad de andere kinderen even mee willen nemen naar de speeltuin.
    Op de slaapkamer zitten zou ik zelf ook niet leuk vinden, heb dat zelf ook helemaal niet gedaan (maar ik vond visite wel leuk).
     
  12. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Na de bevalling van de 1e, zat ik snel beneden. Wat dus resulteerde in kraambezoek wat tot 1u s'nachts bleef hangen want het was oo zo gezellig :mad:
    Mijn man en ik al paar keer gemeld dat we moe waren en wilde gaan slapen.

    Bij de 2e en 3e hierom een kraamborrel georganiseerd en vond dit super werken. Tuurlijk de mensen die dichtbij je staan zoals ouders, broers en beste vrienden kwamen in de eerste week alvast een kijkje nemen. Ik kreeg de tip om idd boven te blijven op bed en heb daar mijn visite ontvangen. Dit werkt perfect want bezoek bleef nooit langer dan een uurtje en is voor je eigen rust ook veel beter.

    Nu een 4e op komst. De kraamborrel is al geregeld (ongeveer 5 weken na uitgerekende datum) en ga het precies zo doen zoals bij de 2e en 3e. Lekker boven blijven zolang de kraamhulp er is.
    Mensen blijven automatisch minder lang hangen dan.
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier heb ik bewust mijn bevalbed IN de woonkamer staan.. en heb al voorgenomen om daar lekker op te blijven liggen als er visite komt..
    Dit doe ik momenteel ook gewoon als we een kameraad van mijn vriend op bezoek krijgen, of familie, dan kruip ik er na een half uur lekker op.
    Ik heb mij voorgenomen om wel mij rust te pakken voor het herstel
     

Deel Deze Pagina