is het veplicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bahar23, 26 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    wat ik mij afvoeg is of kraamzorg verplicht is? ik hou er nie zo van om vreemde in huis te hebben, voel me dan ook nie echt op me gemak,en al helemaal nie als me constant word voorgeschreven wat ik moet doen..maar als het wel verplicht is kan me me moede kan ook vragen als kraamhulp of moet het echt iemand van de kraamzorg zijn?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee hoor, je moet helemaal niets. Lekker je moeder laten kramen als je wil en anders gewoon lekker niemand.

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    moeders kunnen dan ook omslaan en erg bemoeiel zij nen dat je dan op dat moment een haar ook uit je huis wil sturen.. dus denk er maar ook goed over na.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het moet niet, maar de kraamverzorgster houd natuurlijk jou en je kindje in de gaten, de controles etc Verder verteld ze je echt niet wat je MOET doen hoor ;)! Ze legt je een hele hoop dingen uit wat betrefd de verzorging van je kindje en de voeding. En zal je echt niet zeggen dat je nu moet eten, nu moet douchen, nu moet slapen, en weet ik veel wat ;)

Als je bijv echt niet wil dat ze de 'hele' dag in huis is, kan je bijvoorbeeld voor 3uur zorg kiezen. Ze doet dan even de controles, helpt met vragen, evt met het badje van de kleine, dan nog de wc en douche schoonmaken ofzo en vertrekt weer ;)!

Maar als je echt niet wil dat er kraamzorg komt, mag dat ook. Ik zal het alleen wel van te voren even aan de verloskundige vertellen ivm hulp bij de thuisbevalling (als je thuis bevalt) en daarna komt de vk dan wat vaker op huisbezoek en controleerd jullie dan ;)

Liefs, Hanneke!

5. Sijke

Sijke Bekend lid

ik zou het zeker wel doen, inderdaad zou je tijdens een intake goed kunnen bespreken wat je wel en niet wilt en hoe je het graag zou willen regelen.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat ik later nog bedenk, houd er ook rekening mee dat de bevalling anders kan gaan dan je hebt gehoopt en je daarna dus echt niet zelf voor de kleine kan zorgen en alles zelf kan doen ;)!

*Denkt aan keizersnede, flinke knip/scheur -> veel hechtingen, veel bloedverlies -> erg verzwakt, gewoon helemaal doodmoe van de bevalling, etc*

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ben zelf ook niet echt een fan van die 'kraamzorgfiguren'. Ik heb er een hekel aan als mensen gaan bemoeien met wanneer het bezoek naar huis moet, wat ik moet doen etc.

De zorgverzekeraar vroeg aan mij of ik 49 uur kraamzorg wilde, hahahah no way heb ik gezegd, doe maar 2 uur per dag meer dan zat.

Bovendien zal de verloskundige ook nog een paar dagen komen, dat vind ik wel weer fijn.

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Ben ook niet zo van de vreemde mensen in mn huis... daarom had ik bij mijn oudste in eerste instantie alleen moeder/kind zorg aangevraagd, maar ik was maar wat blij dat dat NA mn bevalling nog verandert kon worden in hele dagen....!

Behalve dat ik niet zo mobiel was na de bevalling ivm BI en flinke knip, was ik erg onzeker t.o.v. het kindje... en dan is het erg prettig als iemand je opweg helpt...

het is toch even wennen zo'n heel klein babytje... en is toch fijn als je even uitleg krijgt over de verzorging (bijvoorbeeld naveltje).. of hoe het zit met de kleine op temperatuur houden en ook helpen met aanleggen.... etc.. etc..
    (en dan is ook 2 uurtjes echt te weinig...!)

T.S.
    Mocht je je bedenken moet je wel erg snel zijn hoor.. en denk ik eerlijk gezegd dat je al "te laat bent "
    ik moest namelijk al met 8 weken... kraamzorg aanvragen, omdat er hier ook een flink tekort is... aan kraamverzorgsters.....

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    @Ramona0309, bijna 01-01-2009, wat zegt je gevoel komt het later of eerder?

En bye the way die Ferro....... doen hun werk hier, ik neem ze 3 maal daags met een glas jus, na het eten dan, anders ga ik over mijn nek.

En ontlasting (sorry) is helemaal ZWART!

10. ramona0309

off topic
    Heb de hele tijd gezegd later..... maar begint nu al van alle kanten te rommelen... dus ik durf t niet meer te zeggen....
    mn buik zit ook al absurd laag... (zie album)..

nouja als het maar werkt.... en tja beter zwart... dan helemaal niet kunnen, toch... :)

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Schitterende foto's :D
    Dat je buik laag zit zegt toch niks over eerder bevallen ofzo? Soms lijkt het alsof mijn buik ook laag zit zeg maar, maar volgens mij komt het omdat de kleine is ingedaald sinds een week of 3/4.

De een draagt hoog en de ander laag denk ik. Ik hoop voor je dat de kleine 01/01/2009 geboren wordt, is toch wel een hele mooie datum vind je niet hihi..

12. ramona0309

vk zei ook dat de kleine echt erg laag ligt.... met het hoofje/schouders.. diep in het bekken......
    hahaha iedereen aan t zuipen... en ik aan t puffen.... iedereen een dikke buik van de oliebollen...en ik een stuk minder bol...:)

We zitten hier op t topic te spammen.... sorry TS :oops:

13. wonderen

wonderen Lid

26 dec 2008
    95
    0
    0
    ik hou er ook niet zo van dat er vreemde mensen in mijn kastjes zitten, maar ik moet zeggen dat ik deze zomer ben bevallen en echt een toptijd heb gehad met mijn hulpen (jaja kreeg er 2)
    elke dag een schoon bed, vers fruit, goede tips voor de baby, kraambezoek dat met zachte dwang weggestuurd werd (ook dat kan je zelf aangeven).
    Ze doen alles precies zoals jij dat wil. Na 8 dagen en 49 uur was het precies genoeg geweest en was het voorbij

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Vooral 'dat kraambezoek wegsturen' trekt me wel :)
    Heb je tenminste echt iemand achter je staan!

15. 4days

4days Niet meer actief

Je kunt ook maar 3 uur per dag nemen. Dan komen ze puur om je te helpen babytje wassen, een keer aanleggen, jou verzorgen, en dan gaan ze weer. Zitten ze ook niet aan je spullen enzo.

16. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik zou ook niet zonder kunnen! Ik krijg veel hulp van familie enzo, maar dit is anders....Vooral de eerste dagen vond ik het heel fijn!

Liefs Jeanney

Deel Deze Pagina