VÓÓR-SCHOOLSE TEST Aan kleuters werd de volgende vraag voorgelegd : "In welke richting rijdt de bus ?" Kijk aandachtig naar de tekening. Weet JIJ het antwoord? De enig mogelijke antwoorden zijn 'links' en 'rechts' Denk na ! Weet je het niet ? Okay, dan zal ik het je vertellen. De kleuters antwoordden allemaal "links" Toen hen gevraagd werd "Waarom denk je dat de bus naar links rijdt ? vertelden ze: "Omdat je de deur niet kan zien." Nou voel je je stom hè ? ik weet het... ik ook.
Hahaha... dat komt waarschijnlijk omdat die kleintjes nog zonder allerlei andere gedachten naar het plaatje kijken... wij gaan meteen denken aan allerlei moeilijke beredeneringen waardoor we het meeste simpele antwoord over het hoofd zien...
mijn dochter zei: de bus gaat linksaf. ik zeg, waarom dan? antwoord: omdat ie naar oma gaat! en zo hier op het scherm woont oma aan de linkse kant!
Jeetje ik dacht rechts omdat er op de kleuterschool zoveel aandacht wordt besteed aan het van links naar rechts principe.... Zijn de kleuters dus slimmer als ik ben (ga morgen gelijk kijken of de bussommen die wij in groep 3 behandelen WEL een deur hebben, want die rijden namelijk naar rechts.....) Linda
Ik dacht ook naar links, maar meer omdat ie gevoelsmatig meer naar links hangt. Maar niet omdat ik de deur niet zie.. die had ik niet gemist hihihihi dacht dat het gewoon aan het plaatje lag.