Kraamvisite...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohhh dat is idd niet echt makkelijk!
    Maar... straks in je nieuwe huis kan je alles helemaal super inrichten omdat je overal leuke ideetjes heb opgedaan...;)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.833
    3.357
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    grappig dat je dat zegt bianc, ik had daarstraks, na je eerste berichtje nog willen typen.. een pannenkoekenhuis is wel erg leuk hiervoor. In ridderkerk zit er 1 waar ze het ook wel vaker doen. Erg knus en gezellig :) .
    Leuk dat je dus zowiezo al een pannenkoekenhuis in gedachten hebt!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Weet iemand toevallig tussen Amsterdam en Utrecht in iets leuks? Ik zou het bijvoorbeeld wel in Amsterdam kunnen doen maar dan zit je met parkeergelegenheid... Het is lastig te zoeken in gebieden waar je normaal gesproken eigenlijk nooit komt.

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik bedoel het pannenkoekenhuis in Ridderkerk ook...;)
    Is ideaal, lekker groot, voldoende parkeerruimte & een leuke locatie..!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.833
    3.357
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuk :)

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ik heb ook gedacht om een babyborrel te geven, maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in, heb liever dat ze dan maar bellen voor een keertje op bezoek te komen, als alle vage familie leden en kennissen komen dan moet ik al extra een zaaltje huren enzo, en daar heb ik weinig trek in, zeg gewoon als ze bellen welke dagen dat ze kunnen komen zodat we zelf kunnen bepalen wanneer we geen bezoek willen ontvangen en wanneer wel.
    en als het hun niet uitkomt ja dan jammer dan dan een andere keer.
    en als ze veel later aan komen zetten dan dat ze gezegd hebben, dan zeg ik ook van sorry maar wij staan op het punt om naar bed te gaan (als het rond die tijd is) en anders geef ik wel aan als ik naar bed wil. ze passen zich maar aan ons aan.

groetjes

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan krijg je dus haast geen visite in de kraamweek? Lijkt mij helemaal niet leuk, ik wilde Eva zo graag aan mijn familie laten zien!

Wij hadden niets op het kaartje staan, hadden er ook geen ideeen over eigenlijk en zijn meestal niet zo moeilijk. We hebben de eerste dagen veel visite gehad, ook veel onaangekondigd, helemaal super! Was telkens weer een verassing wie er zou komen die dag. Ik geloof dat de kraamhulp het daar moeilijker mee had dan wij ;). Die vroeg elke dag hoeveel mensen er zouden komen, maar wat wij zeiden klopte meestal niet.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    kraamhulp is er in de zomer maar 3 uurtjes heb ik vandeweek gehoord dus hoeft ze zich ook niet druk te maken hahahah

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar dat kun je toch zelf sturen? Je zet niet op het kaartje zelf dat mensen pas later langs kunnen komen, je vraagt alleen of ze even bellen. Dan kun je tegen de 1 wel zeggen dat ze langs kunnen komen en de ander vraag je of ze even willen wachten. Je hebt het dan helemaal zelf in de hand toch?

Kijk, ik heb 5 ouders, 5 broertjes en zusjes, 5 opa's en oma's en een aantal hele goede vriendinnen die vast allemaal in de eerste week langs willen komen. En dat vind ik prima! De rest van de familie mag van mij echt wel even 2 of 3 weken wachten hoor!

10. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik ga ook kruisen in agenda zetten, 3 dagen geen visite, en alle
    ochtenden ook vrij houden...

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Weet je wat ik op een gegeven moment wel lastig zou vinden? Mijn vriend gaat na twee weken weer aan het werk en dan zit ik dus alleen met mijn baby. Ik heb dan helemaaal geen zin om zelf voor de bezoekers te zorgen, want heb mijn handen wel vol aan mijn kleintje denk ik zo. Hmm dat moeten we nog maar even bespreken, hoe we dat gaan doen... Hoe deden jullie dat of hoe willen jullie dat gaan doen? Want ' s avonds bezoek zit ik ook niet op te wachten.

12. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mede ook om deze reden geven wij een kraamfeest, ben je in 1 klap klaar en de naaste familie komt toch wel eerder, dat is alleen maar leuk en geen probleem.
    We zitten precies tussen de feestdagen door, al mega druk dan met alles...
    Hoe meer ik erover nadenk over dat kraamfeest hoe meer voordelen ik erin zie!
    Plus het feit dat ik denk dat er tussen de feestdagen in ook minder kraamzorg is ivm de drukke periode, nou zit ik ook niet echt op full-time kraamzorg te wachten, schoonmaken en koken kan manlief ook... wij gaan dan ook vragen of we alleen de zorg voor mij en het kindje kunnen krijgen en de rest zorgen we zelf voor...

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @ vlinder je kunt proberen het bezoek misschien in de weekenden te plannen als je vriend er is.
    Kan me voorstellen dat het je niks lijkt in je eentje de visite te ontvangen.

14. Vlinder84

Zo'n kraamfeest lijkt me heel leuk, maar ook prijzig en ik ben ook maar een sloeberig studentje :D Dus dan zou het bij ons thuis moeten en daar zie ik een aantal nadelen in:
    - wie komen er wel en niet? Moeten ze dat van tevoren laten weten? Maar dan nog zal je zien dat ik veel te veel of veel te weinig eten en drinken heb ingeslagen.
    - Dan zou ik het feest willen van bv 2 tot 5, maar omdat het dan thuis is, kun je mensen er niet zomaar uitschoppen. Al zou ik dan zelf op een gegeven moment gewoon zeggen dat het afgelopen is en dan naar boven gaan om te rusten, maar dat voelt weer zo asociaal.
    - Het huis van mijn ouders is dan wel groot, maar denk aan een grote katholieke familie en het huis barst uit z'n voegen.

Mama van delano, ja in de weekenden is ook een idee, maar dan zit ik dus tot oktober 2009 nog met beschuit met muisjes op de bank haha. Ik moet toch maar eens iets bedenken voor zo'n kraamfeest...

15. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha je brengt het leuk vlinder!
    Maat tis idd zo, maar wij hebben zitten rekenen, kraamfeest E 300 met alles erop en eraan, hapje drankje
    Als je tot oktober 2009 ;) beschuitjes & drinken en de hele reutemeut in huis moet halen zit je zo als je een grote familie heb aan E 100 extra aan boodschappen, kraamzorg is E 3,50 per uur, stel je krijgt 49 uur is E 171,50, wij laten alleen zorg voor mij en de kleine komen, schoonmaken & koken doen we zelf wel, ff uitgaand van de helft aantal uren dan E 85,75
    Alles bijelkaar spaar je de helft van de kosten al uit zeg maar....

Wij hebben ook een klein huisje en zou niet weten waar ik iedereen thuis kwijt moet vandaar deze oplossing..;)

16. Vlinder84

Ja, is idd wel slim bianc. Ach, ik moet het eens goed gaan bespreken hier. Want je bent idd al beschuit met muisjes en drinken kwijt voor je bezoek, dus of dat nu in 1 x is of alles tot 2009 maakt ook niet uit.

17. Sijke

Sijke Bekend lid

Wij hadden op het kaartje gezet dat mensen in de kraamweek op bezoek konden komen of op het kraamfeestje (ruim een maand later). Wij hebben het gewoon thuis gedaan, valt ook reuze mee met de kosten. Ons huis was toen ook klein, maar mensen konden ook in de tuin of gaan vanzelf weg als het te druk gaat worden, ook niet iedereen komt tegelijk.
    Bezoek tijdens de kraamweek vond ik ook wel gezellig, viel ook reuze mee met de drukte. Een enkeling is nog daarnaast een keer apart geweest, maar dat is inderdaad wel slopend, al die extra bezoeken.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zit er ook aan te denken om de eerste twee weken alleen naaste visite te laten komen. Daarna gata mijn man weer aan het werk en lijkt het me wel leuk om gedoseerd wat visite te krijgen: weet van een vriendin van mij dat die na een paar weken helemaal gek werd thuis: gewoon dat ze bijna niemand zag... die was ook superblij met wat visite. Moet niet teveel zijn, maar wel zo fijn om ff wat over de vloer te hebben. Eind van de ochtend of rond een uurtje of 4 's middags...

Maar ik zit ook wel aan een feest in 1 keer te denken. Met een beetje mazzel kunnen we dan gelijk de verjaardagen van de stiefkids vieren, :)

En Vlinder: wij hebben vorig weekend onze verjaardagen gevierd: gewoon thuis van 2-5, vooraf duidelijk in de uitnodigingsmail gezet en iedereen was keurig op tijd weer weg. Met ouders, stiefkids en beste vriendin in kinderrestaurant wezen eten en toen we thuis kwamen, hoefden we alleen de kids nog op bed te doen, (ouders en vriendin hadden, terwijl wij de laatste visite uitzwaaiden en kids in de jasjes hezen, alle afwas in de vaatwasser gegooid).
    Maar ook al zouden ze niet uit zichzelf op tijd vertrokken zijn: dan had ik het gewoon gezegd hoor! En zo'n reservering in een restaurantje is wel een mooie stook achter de deur he? (Wij hadden half 6 gereserveerd).

19. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik hou echt wel van mensen hoor ;)
    Maar er zijn er die blijven maar hangen en hangen.
    Vorige keer viel ik soms zowat ik slaap met om de drie uur een voeding
    's nachts.
    Je staat ook zo open die eerste weken na de bevalling, tenminste ik, alsof ik door de dagen heen zweefde. Ben dan maar eens assertief...
    Maar mijn vriend is wel wat harder, die zal wel voor ons opkomen...
    Gelukkig. :p

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    ik weet van mn zus dat ze juist graag bezoek wilde.. Lekker gezellig. Ligt eraan hoe het dan met je gaat en hoe je je voelt en de kleine natuurlijk.
    Dus ik laat het daar een beetje van afhangen..
    Als ik me niet goed voel, dan alleen naaste familie. En anders gewoon gezellig. Mij lijkt het wel leuk:) maar goed, dat is nu makkelijk gezegd..
    We hebben sowieso niet zo;n heel uitgebreide familie en kennissenkring. dat scheelt ook wel

Deel Deze Pagina