Kraamvisite...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mij lijkt het inderdaad ook vooral erg leuk :) ! Maar ik weet dat omdat ik het zo leuk vind, ik mezelf een beetje moet beschermen ;) vandaar dat de kalender wel goed bijgehouden wordt, niet te veel mensen te gelijk en goed verdelen en rust in plannen voor mezelf. Anders loop ik mezelf gelijk al voorbij ;)

@ bianc: Voor wat betreft de kraamzorg: Het duurt nog even voor je de intake hebt, maar ik zou als ik jou was gewoon in eerste instantie voor de maximale uren gaan. Uren eraf halen gaat heel gemakkelijk (de rekening wordt ook pas achteraf opgemaakt) , uren erbij krijgen bij nader inzien, toch moeilijker als ik het goed begrepen heb. Je weet nooit hoe je je voelt na de bevalling en misschien heb je dan spijt dat je maar de minimale zorg hebt aangevraagd.

2. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat idd idd waar, maar ff dat gesprek met de kraamzorg afwachten, schoonmaken en koken hoeft van ons echt niet te gebeuren, zorg voor mij en het kindje natuurlijk wel!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik weet niet of je daar zo zeker van kunt zijn. Ik denk dat het voor je man ook wel lekker is dat hij van alle nieuwe indrukken kan genieten en niet ook nog eens het huishouden moet doen. Hij zal het ook wel even zwaar krijgen. Ik denk dat het huishouden er aardig bij inschiet de eerste paar dagen. Denk ik hoor.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij ook ja: heb wel wat belangrijkers te doen die eerste dagen dan huishouden, ;) Kan mij het schelen dat het even een troepje is?

En qua aanvragen kraamzorg en kosten besparen: je vraagt toch sowieso aan wat je zorgverzekeraar vergoedt? Je hoeft het toch niet zelf te betalen?
    Ik zou alles pakken wat ik krijgen kan, (wij krijgen maximale, heerlijk. Als de kraamverzorgster dan de deur uit is, komt m'n moeder een weekje. Hoef ik pas na 3 weken zelf wat te gaan doen...).
    Ik bedoel: je bent hondsmoe na de bevalling, dan heb je echt geen zin in huishouden en je man zal het druk genoeg hebben met dingen voor jou doen, voor de kleine doen, (ik ga er van uit dat mijn man veel zorg op zich zal nemen ook de eerste dagen. Dat ik me alleen bezig hoef te houden met voeden en leuk met de baby bezig zijn, hij mag de luiers dan nog mooi even doen, :)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tenzij je heel uitgebreid verzekerd bent, betaal je een vaste eigen bijdrage voor kraamzorg :) Dat is iets van 3 euro per uur geloof ik. Daarom wilde zij ook een deel van de kraamzorg laten schieten. Ik betaal liever 75 euro extra als ik daarmee mijn vriend ontlast.

6. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    We hebben een huishoudster..;) En mijn moeder komt elke dag ff langs :)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aha, ja wij hebben eigen risico en bijdrage afgekocht, :) Betaal je per paand maar ietsje meer, en heb je dus geen extra kosten in dit geval... En gewoon sowieso een goed pakker: Gezin&Zeker van VGZ.
    Wij zijn sinds een tijdje onze hulp kwijt: m'n schoonzusje deed het eens per maand voor ons (de grote dingen), maar die heeft weer werk. Leuk voor haar, minder voor ons :(

8. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Lynn werd 5 weken te vroeg geboren, we hebben pas na 1.5 week geboortekaartjes verstuurd. Het bezoek kwam dus pas laat op gang. Maar omdat we een grote vrienden en familie kring hebben zaten we tot 4 mnd na de geboorte met bezoek. Veel vrienden komen van ver dus ze kwamen gezellig een hele zaterdag of zondag langs.
    Aan het eind was ik helemaal op en had ook echt geen zin meer in bezoek!
    Nu gaan we het anders doen, we gaan in ieder geval voor een babyborrel een week of 4 na de geboorte.. gewoon bij ons in huis. Alle vrienden en familie die niet heel dicht bij staan nodigen we daar dan voor uit. Dat is een middag bikkelen maar dat scheelt dan wel zoveel drukte.
    De mensen die dicht bij je staan komen toch wel de ereste dagen op bezoek!

We sturen gewoon een leuk uitnodigingskaartje met het gebkaartje mee. Dan kun je nog selectief zijn. Niet iedereen die een gebkaartje krijgt nodigen we uit.

Succes allemaal!
    Groetjes, Mayke

Deel Deze Pagina