Beste verloskundige, 2,5 week geleden ben ik bevallen van mijn (derde) dochtertje. De bevalling verliep zeer (voor)spoedig. De bevalling was ingeleid dmv een infuus met wee-opwekkers. Ik heb gevraagd of ze de navelstreng uit wilde laten kloppen. Maar toen ze net geboren was vroeg ik enigszijn beschaamd aan de gynaecoloog of ik aan het plassen was. Ik voelde namelijk een warme straal lopen. Dit bleek een flinke plas bloed te zijn. Meteen werd de navelstreng doorgeknipt en werd er aan de navelstreng getrokken door de gyn en door de co-assistent en verpleegkundige hard op mijn buik geduwd waarbij ik op volle kracht moest persen. De placenta is nagekeken en er waren geen stukken achterbleven. Aan het einde van mijn kraambed verloor ik eigenlijk geen kraamvloed meer en ook geen stolsels, alleen wat bruine afscheiding. Mijn baarmoeder zat al na 4 dagen volledig achter mijn schaambeen. Maar nu..... verlies ik steeds meer kraamvloed wat soms ook weer helderrood is. Maar tot mijn verbazing verlies ik ook weer stolseltjes van ongeveer 1, 2 en 3 cm groot. Daarbij heb ik wat menstruatiekrampen in mijn onderbuik. Mijn dochtertje krijgt borstvoeding en de naweeën waren volledig weg na 3 dagen. Wat kan dit zijn, maak me toch wel een beetje zorgen. Het is mijn derde kindje maar dit heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt. Groejtes, Lindsay
Hoi lindsay, Het kan dat ondanks dat het gestopt was het toch weer opgang komt vaak doordat je zelf meer bent gaan doen. Het kan geen kwaad moet er toch uit. Als de stolsels handgroot zijn of als je koorts krijgt is het wel goed om even contact op te nemen me tje huisarts of verloskundige. Voor nu is dit nog geen reden tot paniek en is het afwachten. Imke