baby 4 dagen nachts niet slapen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door troetjuh, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hoi meiden
    Even een vraagje hoe dat bij jullie was
    Mijn zoontje slaapt overdag heel erg goed maar nachts na zijn Fles om half 1 slaapt hij niet meer, alleen nog maar in mijn armen zodra ik hem neerleg huilt hij net zolang tot ik hem weer op pak

Hebben jullie dit ook gehad en wat hebben jullie gedaan dat hij wel snachts sliep?
    Alle tips zijn welkom.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben onze dochter de eerste paar nachten tussen ons in laten slapen op het voedingskussen (waskussenhoes er rond heen) en dat ging super goed zo was ze dicht bij ons en dat voelde erg fijn...

Ik denk dat je kindje jullie warmte mist hij is nog zo klein! Sterkte ermee.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    Die van ons sliep de eerste week eigenlijk helemaal niet, de weken erna alleen overdag...

Wat soms hielp was t voedingskussen naast me ( mijn man sliep beneden) en dan hussen tot ze een beetje sliep, blijven hussenhussenhussen en als ze dan een beetje sliep dan ging ik met mijn arm en baby op het voedingskussen liggen, nog steeds een beetje hussen... En dan steeds minder en minder, en dan zelf een beetje proberen te dutten...
    Ik had dan wel een zere arm, maar ik kon soms mijn ogen niet meer openhouden...
    Jeetje, als ik daar toch aan terugdenk...

4. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een kindje dat net geboren is heeft nog geen dag/nachtritme. Vaak zijn kindjes in de zwangerschap 's nachts actief en zetten dit ritme ook vrolijk voort buiten de baarmoeder.

Enkele tips:
    - hou het 's nachts zo 'ongezellig' mogelijk. Dus doe alleen het hoognodige aan verzorging en klets niet met je kleintje. Natuurlijk is het wel verstandig de mama-honger te stillen (zoals hierboven beschreven is). Dus lekker bij je laten slapen is natuurlijk prima
    - hou het 's nachts donker en overdag licht. Dus overdag niet in de absolute stilte en met de gordijntjes dicht. Maar laat de kleine weten dat het overdag gezellig is en dat dat het moment is dat hij wakker moet zijn!

En vergeet niet dat het tijd kost om een ritme om te draaien. Het ene kind heeft het snel door, het andere doet er echt een paar weekjes over.

Succes!

5. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje sliep de eerste week ook amper s nachts. Mijn man ging dan vaak met hem beneden zitten, dan was hij wel rustig. Het is vanzelf goedgekomen na een paar ( volgens mij 3) nachtjes.

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier de eerste anderhalve week ook. En op een gegeven moment leek ze te weten wanneer het dag en nacht was en ging het iedere dag beter. Sowieso bij slaapjes overdag niet de gordijnen dicht doen.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Pfoe, je vergeet hoe die eerste weekjes zijn gegaan, moest even goed nadenken.

Mijn kindjes waren in het begin ook onrustig 'snachts en de 2e hebben we na een paar nachten ingebakerd en vond ze echt fijn! Toen sliep ze 'snachts als een roosje net zo als overdag.

Het is inderdaad zo dat ze geen dag/nachtritme hebben en ik heb dus ook altijd het overdag zo licht mogelijk gelaten en 'snachts zo donker mogelijk.

Veel succes!

8. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik vond het ook dráma de eerste nachten. Tips die kunnen helpen:

- stop een schone hydrofiel de hele dag onder je shirt, rondom je buik, bh, zodat ie lekker naar jouw mamageur ruikt en leg deze onder het hoofdje als je hem in bedje legt.

- warm het bedje voor. Ook als hij zichzelf goed warm kan houden. Een kleintje wil gewoon bij mama zijn, en zo kan je hem foppen. Hij denkt dan nog steeds op mamas warme arm te liggen. (Kruik weghalen, even voelen of het de juiste temp is, baby er in.)

- idd sussend wegleggen, zoals hierboven al ergens stond.

- soms helpt een babymassage vooraf om lekker rozig te worden.

- overdag moeten jij en je partner veel rust pakken, zodat je er snachts beter tegen kunt en in meer rust kan reageren. Dan slaapt je baby ook sneller (ik zeg hiermee niet dat het aan jullie ligt hoor)

- lekker strak instoppen voor geborgenheid.

Tja.... en dan nu nog uitproberen wat voor jullie zoontje werkt... veel succes!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Idd overdag licht maken en snachts donker. Misschien savonds in bad ipv in de ochtend daar worden ze zo lekker moe van. Hier de oudste twee ook de eerste tijd slapenloze nachten. Nummer 3 was een wonderbaby, sliep na 4 nachten door op borstvoeding dus die maakte alles goe.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja herkenbaar! Het kan ook met geborgenheid te maken hebben. Sam sliep in het begin alleen op mijn borst. Ik sliep dan ook wel maar echt fijn is het niet. Gaat vanzelf over.

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Wij deden hem voor de laatste fles in bad, daar werdt hij lekker moe van. en inbakeren vond mijn ventje echt lekker ... wij hadden eigenlijk wel geluk want hij sliep op de derde dag al door van 11 tot 6...

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Was hier ook. Wij hebben hem toen bij ons in bed gehad s'nachts en na de eerste week in zijn eigen bedje gelegd. Dat ging op en af maar op een gegeven moment ging het wel goed.

13. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ons meisje sliep ook de eerste week niet zo goed, alleen bij mij of mijn vriend.. Maar ja de hele nacht met een baby op je borst liggen is geen doen. Dus heeft ze ook tussen ons ingeslapen en dat ging heel goed.
    Nu slaapt ze al sinds ze een week oud is in haar eigen bedje, wiegje op onze kamer, en overdag zelfs ook in haar ledikantje op haar eigen kamer...
    S morgens komt ze nog lekker bij mij slapen als mijn vriend eruit gaat voor zijn werk. Dan slaapt ze meestal nog lekker een aantal uurtjes door..

Maar wat hier wel helpt is bedje voorverwarmen, ook na nacht voeding weer even kruik erin. Muziekje aan, even in badje voor ze gaat slapen, hydrofielluier die ik bij me heb gehad, bij mij inslaap vallen en dan overleggen.

Het komt vanzelf wel goed hoor!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

De jongste heeft 2 maanden op mijn buik geslapen. Ik lag in de kussens en meneer bovenop mij.
    Niet zo vreemd, na 9 maanden in de buik te hebben gezeten bij mama.
    Sowieso NIET laten huilen, ze zijn nog zo klein.

En ik sliep trouwens prima hoor. Ik zorgde er voor dat ik overdag sliep als de mannen ook lagen te slapen.

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje heeft in het begin na zijn nachtvoeding t meeste bij mij op mn borst geslapen.
    Na zijn nachtvoeding ging hij ook erg huilen van de krampjes, en werd alleen rustig bij mij op mn borst.
    Dus dan maar zo een paar uurtjes half slapen.
    Toen we iets gingen gebruiken tegen krampjes ging het steeds beter.
    Iets later kwamen we er achter dat hij een buikslaper is,
    en sliep hij perfect!

16. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Hoe gaat het nu met de nachten? Heb je iets aan de tips, of is het nog steeds heel moeilijk?

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier werkte inbakeren onwijs goed. Bij Dinand gebruikte ik gewoon hydrofiele doeken, maar Fabiënne die wurmde zichzelf daar al heel snel uit. Ik heb voor haar toen een woombie gekocht. Das echt de uitvinding vind ik.

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Hier overdag beneden in de box slapen en de nachten in bed. licht en geluid dus voor overdag, ook direct bij huilen aandacht. snachts donker en stil en even wachten op aandacht bij huilen (kleine 5 minuten, dat lijkt al een uur ;) )
    met 5 dagen sliep ze door (en maak ik haar wakker omdat ik schrok dat ze zich niet had laten horen haha, zul je ook nog wel een keer meemaken :p )

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je geeft zelf het antwoord al, want in je armen slaapt hij wel! Logisch toch? Eerst lekker veilig 9 maanden bij mama in de buik en dan opeens alleen in bed. Zou ik ook niet leuk vinden ;) En ik weet dat het niet gebruikelijk is hier in het westen, maar in de rest van de wereld slapen kindjes van oudsher bij hun ouders in bed. Dus neem hem lekker bij je en geniet samen van het slapen :)

20. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hier gaat het al veel beter,
    Lag ook deels aan de fles die hij kreeg..
    Nu een andere fles die hij goed drinkt en slaapt heerlijk
    Nu weer wat minder want meneertje is erg verkouden
    Bedankt voor jullie tips!

Deel Deze Pagina