kraamweek 2de kind na eerste kind met keizersnede

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door toetie, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vraag me een paar dingetjes af:
    wij zaten te denken wat als de volgende weer een keizersnee word,
    wat doe je dan met je eerste kindje.
    ik kan me namelijk nog goed herrinderen dat ik het zwaar vond voor de commode te staan en de luier te verschonen en de kleine in bad te doen ook nog na de kraamweek vond ik het zwaar.
    nou zaten we zo te denken mocht het weer een keizersnee worden dan pakt mijn vriend gewoon zijn gekrege vrije dagen en dan werken want dan is de kraamhulp er als de kraamhulp weg is dan dat vriendlief vrij neemt een week.
    is dit voldoende ik hoop natuurlijk een gewone bevalling te krijgen maar er bestaat natuurlijk een kans op een keizersnee.
    hoe hebben jullie dit gedaan.
    sorry voor het lange verhaal maar het zit me een beetje dwars.:)

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Ik krijg binnenkort een tweede keizersnede en mijn zoontje is nog geen 2 jaar als de baby komt. Wij willen het zo doen.
    Mijn vriend neemt sowieso vrij tot ik thuis kom vanuit het ziekenhuis. Dan gaat hij werken op de dagen dat de kraamhulp komt en daarna neemt hij nog wat dagen vrij. Totaal neemt hij 1 week vrij en de 2 dagen die hij krijgt. Eind december is hij nog een week vrij en in de tussentijd komt mijn schoonmoeder helpen op de ochtenden dat mijn zoontje niet naar het kinderdagverblijf gaat. ( moet het alleen nog even met sm bespreken,haha) zo had ik het gedacht maar we zien wel hoe het precies gaat lopen.

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dus inpresiepe komt het wel een beetje overheen wat ik dacht te doen. nog meer ervaringen.
    ps zou je willen laten weten hoe het verlopen is?

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Mocht ik er aan denken in de drukte dan laat ik zeker even weten hoe het uiteindelijk is gelopen!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als ik weer een ks had gehad zou mn zusje paar dagen langer blijven (tijd dat ik het in zh lag), die was er toch al met 39weken zodat ze kon oppassen etc. Na kraamtijd kijken hoe ik me voelde en afhankelijk daarvan weer gaan varen of nog ff blijven liggen

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb bij de 2e ook weer een ks gekregen. Oudste was toen 2jr3mnd. Mijn man heeft 4 weken vrij genomen, gedeeltelijk vakantie, gedeeltelijk onbetaald verlof (moet natuurlijk wel kunnen!)
    Omdat het een geplande ks was (in tegenstelling tot de spoedks de 1e keer) was ik veel fitter en sneller op de been. Na 4 dagen ZH kon ik alweer het e.e.a. doen. Belangrijkste is dat je niet teveel tilt met de oudste! Succes!

7. adi

adi Niet meer actief

Als je weet dat het weer een ks wordt, zou ik inderdaad zorgen voor extra hulp in huis. maar ook de oudste een beetje voorbereiden. Leren dat ie niet veel getild kan worden, (dus als dat nog niet zo is: leren zelf de trap op en af te lopen, zelf in de stoelen te klimmen, zelf op de bank/ bed te klimmen om te verschonen enz.
    Ook de oudste een beetje wennen aan degene die straks komt helpen in huis. Die tante/oma enz zullen toch degene zijn die voor de oudste meer zullen zorgen, het is wel fijn als die vantevoren dat als heel vertrouwd ervaart.

En ik zou echt zittend op de bank/bed verschonen en niet staand bij de kommode de eerste tijd.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    2e was bij mij ook een ks. Mijn man kon pas na anderhalve week vrij krijgen. Toen ik in het zkh lag was mijn dochter bij diverse oppas. Toen ik thuis was (dag 5 t/m 8) gewoon kraamhulp. Daarna heb ik nog een dagje extra kraamhulp gekregen en op dag 10 heb ik het zelf gedaan, zo goed als het ging. Mijn dochter was 20 maanden, heb haar gewoon gevraagd op de grond te gaan liggen om luier te verschonen en ze kon zelf haar bed in klimmen en trap oplopen. Vanaf dag 11 was mijn man thuis.

9. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ben me nu ook al helemaal zenuwachtig aan het maken voor hetzelfde "probleem". Als dit kindje ook groot blijkt te zijn, zal ik ook kiezen voor een keizersnede, maar ben best zenuwachtig of mijn man dan wel vrij kan krijgen de tijd dat ik het nodig heb... M'n ouders wonen ver weg (te ver om iedere dag te komen helpen), m'n schoonmoeder kan dat niet aan (ik trouwens ook niet als ze iedere dag over de vloer is...). Zat te denken dat ik eens moet kijken hoe het zit met gezinshulp (wordt volgens mij voor een gedeelte vergoed bij VGZ, maar dat moet ik dus nog uitzoeken...)

M'n man maakt zich hier (gelukkig) helemaal niet druk om, het komt wel goed... Nou, ik moet het nog zien, haha!
    Ook succes!

10. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een 2e ks gehad. De 2e was gelukkig een geplande, de 1e keer was spoed. Doordat het al gepland was, kon man makkelijker afspraken maken met werk. Ik was binnen 48 uur alweer uit het ziekenhuis, omdat het zo goed ging. Verder heeft manlief twee weken vrij genomen zodra de kv naar huis ging. De oudste is doordeweeks op zijn vaste dagen gewoon naar de creche blijven gaan. Verder hebben we hem tijdens mijn zwangerschap al geleerd om op de billetjes de trap af te gaan en in z'n eigen stoel te klimmen. Dat ging prima. We hebben het tweede verschoonkussen naar beneden gehaald zodat de oudste op de bank verschoond kon worden.
    Het ledikant wat we voor de oudste hadden stond (en staat nog steeds) met de open kant tegen de muur. Als hij wakker werd, schoof ik gewoon het ledikant een stukje naar voren zodat hij er achterlangs uit kon kruipen.

Eigenlijk was het best te doen. Al met al ging het veel gemakkelijker dan we dachten.

11. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    bedankt voor alle reacties ben benieuwt hoe het dan gaat verlopen maar we willen zo graag een 2de maar ik was vooral bang voor dit moment.

12. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hoihoi!

Nog geen twee weken geleden heb ik voor de tweede keer een KS gehad.
    Ik heb het als volgt gedaan:
    -De dagen in het ziekenhuis was mijn schoonmoeder er voor mn andere kindje.
    -Bij thuiskomst heb ik veel uit handen gegeven aan de kraamzorg en aan mijn man. En ook nu doe ik dat nog veel. Is echt aan te raden, zodat je goed kunt herstellen!

13. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Da's een hele goeie tip!!!!!! Die kunnen wij tzt ook wel gaan toepassen :D

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310