Hi, Ik moet ff mijn ei kwijt en weet dat er vast wel meer moeders zijn. De kraamweek was fantastisch maar nu heb ik mijn dagelijkse huilmomentjes. Ik ben de trotse moeder van nog een mooie meid met een mega bos zwart haar! Er gaat geen dag voorbij dat ik daar geen opmerkingen over krijg en ik apetrots sta te glimmen!! En ik weet ook wel dat het de hormonen zijn maar ik kan er echt niet van genieten op het moment! Ze slaapt namelijk geen moment alleen. Niet in de wieg, box, mc, tripp trap bakje. En het zou heerlijk moeten zijn dat ze alleen bij mij wil slapen, maar omdat dit de hele tijd zo is kan ik er niet van genieten! Alleen maar bij mij in m'n armen, op m'n borst of 's nachts tussen ons in op een voedingskussen(hoog, eigen deken). Ik blijf het steeds proberen maar dan wordt zelf al snel wakker, begint ze of te huilen, of krijgt ze krampen of geeft ze melk terug( ik leg haar echt niet te snel terug na haar fles). En ik ben niet van het laten huilen bij zon klein hummeltje. Dus pak ik haar maar weer op en leg ik haar bij me om vervolgens maar weer op de bank te gaan zitten. En dan valt ze weer in slaap. Dan hoor en lees je, 'dan houdt je haar toch gewoon lekker bij je, het duurt zo kort dat dat nog kan'. Maar wat een leven zeg de hele dag op de bank( naast de dagelijkse wandeling, dan slaapt ze wel ,mar ja om nu de hele dag te gaan wandelen) Het vervelendste van alles vind ik dat ik nietecht van haar kan genieten op deze manier. Vind dat ook weer zielig voor haar. Zo dat was mijn relaas, Thanks for listeningIk ga nu maar ff buiten zitten met die kleine mop op m'n borst. Ff proberen bewust van te genieten.
Ik herken het helemaal! Kraamweek was fantastisch maar daarna begon het. Overdag sliep ze max een uur of 2... en voor de rest had ik haar bijna continu bij me omdat ze anders steeds huilde. Na 11 weken sloeg het helemaal om en nu slaapt ze heel veel en is ze heel makkelijk. Ik kan je verder helaas geen tips geven behalve dat je er nu gewoon echt doorheen moet. Het gaat echt vanzelf steeds een beetje beter. Over een paar weekjes begin je te merken dat ze zich steeds beter zelf kan vermaken omdat ze steeds beter kunnen zien. Succes!!
Iemand die hetzelfde voelt! wat een opluchting! mijn man begrijpt er niks van dat ik elke avond als hij thuiskomt een huilbui heb. wat valt het me zwaar zeg! voel me zo nutteloos nu en ondanks dat iedereen zegt: dat is zo voorbij en het is normaal ben ik daar toch niet helemaal van overtuigd.. wanneer wordt het leuk? ik wil niet negatief doen want ik hou van mn kleine pruppie maar hoe houden mensen dit vol?
Mmm, heel lastig ja, Kan je haar niet in een draagdoek doen zodat je toch je dingen kan doen? Heb je al eens geprobeerd om een kruik in haar bedje te leggen als ze eruit is en weg te halen als ze weer in haar bedje gaat? Misschien vind ze de overgang te koud van warm bij jou naar een ijskoud bed? Je kan evt. ook een t-shirt wat je de hele dag hebt gedragen over haar matras heen spannen, wel goed vast zetten natuurlijk, zodat ze jouw geur ruikt als ze gaat slapen. Misschien mist ze die? Evt. wat losjes inbakeren/strak instoppen met een hydrofiel? Maait ze haar zelf steeds wakker met haar armpjes? Je hebt ook van die speciale zakken waar ze in kunnen zodat ze wat meer begrenst liggen. Misschien mist ze wat geluid om haar heen? Radio 5 schijnt goed te werken volgens een vk hier, is klassieke muziek als ik het goed heb. Of anders stofzuig geluiden doen het vaak ook goed omdat het 1 en dezelfde toon is. Heb je al eens een badje geprobeerd? of Babymassage? Misschien heb je wat aan deze tips?
Draagdoek werkte hier heel goed; dan is ze toch bij me, maar kan ik lekker van alles doen. Ideaal! Verder vinden jullie echt wel samen jullie draai, dat moet alleen nog even komen En het wordt steeds leuker, ze zal steeds meer nieuwe dingetjes leren en dan gaat het razendsnel! Over twee weekjes kan je het eerste gerichte lachje verwachten, heerlijk!
Hi, dank je voor jullie reacties!Altijd fijn sla er gereageerd wordt! Draagdoek had ik ook besteld inderdaad en die verwacht ik morgen of dinsdag. Hopelijk heb ik het knopen snel onder de knie! Verder inbakeren gisternacht geprobeerd en dat werkte uitstekend! Ze lag enorm te maaien met haar armen en benen dus toen met een hydrofiel ingebakerd en die was direct rustig!En snel in slaap gevallen met een speentje ook.Vndg werkte het niet altijd het inbakeren.Misschien had ze kramp of een boer die dwars zat? Ik weet ook nog niet op welk moment ik haar het beste kan inbakeren.Voordat ze in slaap valt of als ze al slaapt?Na de fles valt ze meestal gelijk in slaap.
Als ze veel spuugt eventueel indikken met nutriton. Werkt hier perfect. Tegen krampjes vsm cinababy. Dat heeft ons zo ontzettend geholpen de eerste 2 maanden.
wij hebben onze dochter ook ingebakerd gehad overdag, en zijn er nu voor de nacht weer mee begonnen. Het inbakeren kun je ( tenminste, dat was bij onze dochter zo, het beste doen voordat je haar te slapen legt. Als het goed is went ze er o peen gegeven moment zo aan,d at ze al weet wanneer je de doek omdat, dat het slaapjestijd is. Wij gebruiken de pacco-doek, heel handig, met klittenband. Verder is je verhaal superherkenbaar. Ik vond het ook heerlijk om weer te gaan werken, zodat je naast alle zorgen, ook even je gedachten op wat anders kan richten. En het wordt echt beter, al heb ik nu nog zo mijn momenten dat ik denk: pffff.... Maar het blijft uiteindleijk het mooiste wat er is, zo'n kleine mini-me
We zijn nu bezig met een overstap naar Friso comfort, dat is ook voor spugen en krampen. Ik heb het idee dat de krampen iets afnemen. Het is nu niet meer standaard na elke voeding. Verder valt ze vrij snel na de fles alweer in slaap en is het lastig om haar nog wakker in te bakeren. Maar ze zal met de tijd wel langer wakker blijven en dat we daarmee eerder de tekenen van moeheid zien waarna we haar kunnen inbakeren. Voor nu baker ik haar dus toch maar in ook als ze al slaapt. Nu even op zoek naar welke inbakerdoek we moeten gaan aanschaffen. Vandaag heeft ze heerlijk in bad liggen slapen, een genot om naar te kijken!! En heerlijk ingebakerd liggen slapen in de box en in de wieg! Wat een uitkomst zeg!
Hier was het juist andersom. Kraamweek heb ik als zwaar en emotioneel ervaren (zonder echt te weten waarom maar ik was ook zo onzeker) en daarna ging het beter. Ik begreep ook niet dat iedereen zei dat ik zo moest genieten van mijn kraamweek. Ik was trots en dankbaar maar door alle hormonen ook veel aan het snikken haha. Dus de wolk was niet roze (blauw ).
Wij hebben de puckababy mini werkt perfect. Mini is van 3 tot 6 maanden. Je hebt ook de peep deze is voor 0-3 maanden uit mijn hoofd. Fijne van de puckababy vind ik het "vrije" gevoel, Lemmy ligt weliswaar in de zak en kan zichzelf niet wakker slaan maar zijn armpjes liggen wel los in de zak. Zal wel aan mij liggen en sommige baby'tjes hebben er echt baat bij maar van dat hele "vast binden" krijg ik het benauwd Oh enne ik had roze momenten maar een roze wolk nee. Het is geen rozengeur en maneschijn het is gewoon hard werken!