Mama band

Discussion in 'Kraamtijd' started by sammychic, May 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sammychic

sammychic Actief lid

Jan 13, 2012
    107
    0
    0
    Wat is het nut daarvan? Mijn kraamhulp zei dat het geen verschil maakt wat betreft je buik. Het maakt wel wat strakker, maar het verandert je buikje niet. Wie draagt het en hoe is je ervaring met zo een band?

2. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Ik neem voor het gemak even aan dat je zo'n sluitband noemt?
    Sluitband Louise

Ik heb die nl en vind em super!
    Vooral voor gevoel van stevigheid. Draag em niet constant, helemaal nu 's nachts niet, veel te warm.
    Maar overdag en vooral met wandelen geeft het goede stevigheid voor rug en voelt fijn voor bekken.
    Weet niet of het mijn buik platter maakt maar het valt me reuze mee hoe mijn buik er nu uitziet (en het kleed mooi af onder kleding)
    Je mag het max 2-3 week dragen dus je moet kijken of je het waard vind.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hem gehad voor de stevigheid. Niet cosmetisch maar voor mn gevoel dus. Had erge bekkenklachten tijdens de zwangerschap en mn manueel therapeut raadde me aan na de bevalling een sluitband te dragen. Heb 2 dagen na mn keizersnee omgedaan en wat voelde dat fijn! Ik hoefde mn buik/wond niet meer vast te houden bij opstaan en bewegen, kon op mn zij slapen en voeden. Heel erg fijn! Lichamelijk heeft het weinig gedaan denk ik want mn buik was weinig veranderd door de zwangerschap, wel slapper maar ik was 5 kilo lichter na de bevalling als voor de zwangerschap.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb een corrigerende slip aangedaan. ik merkte dat ik minder rugpijn en pijn aan mijn zij had wanneer de boel wat bij elkaar gehouden werd :p

5. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Dat lijkt mij dan weer vervelend zitten, met dat kraamverband...

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    dat dacht ik ook gelijk toen ik het las. Weet je wel niet hoeveel kraamverband er teglijk in je onderbroek wordt gestopt ;)

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb niet bijzonder veel gevloeid eigenlijk. De eerste 4a5 dagen heb ik er nog een dikkerd in gehad van het kraampakket, daarna heb ik maandverband van europrofit in gehad (is zonder plastic).

Ik kan inderdaad begrijpen dat er dan een dik pak tussen je benen zit :p

Share This Page