Kraamverzorgster die tegenviel

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door beauty2012, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoii dames,

Mijn kraamverzorgster is me erg tegengevallen... nu nog vind ik het jammer dat het zo gegaan is en heb ik niet echt kunnen genieten van de kraamweek.

Ik ben zelf altijd erg schoon en hou het altijd goed bij. Als ik zwanger ben heb ik dat nog iets meer, dan wil ik alles voor de bevalling tip top in orde hebben.;) Zo ook mijn laatste zwangerschap.
    Ik zou ingeleid worden dus de dagen voor de inleiding extra schoon gemaakt en gezorgd dat ik me nergens druk om hoefde te maken zodra ik was bevallen.
    Wel had ik er rekening mee gehouden dat de kraamverzorgster dingen anders zou gaan doen als dat ik dat deed en dat ze niet alles natuurlijk bij kon houden en dat ook niet hoefde. Daar had ik vrede mee.

Maar wat viel het tegen...
    Het enige wat de kraamverzorgster die week voor ons gedaan heeft is de vuile was.
    Verder iedere dag snel een doekje door de w.c. halen en wat andere kleine dingetjes.
    Wat ze wel heel goed kon was PRATEN.
    In het begin vond ik dat wel gezellig dat ze zo kletste, maar op een gegeven moment werd het meer kletsen dan dat ze iets deed.
    Ze begon al als ik net wakker werd, dan kwam ze naast het bed zitten en vroeg ze hoe de nacht was verlopen. Snap ik dat ze daar naar vraagt, maar vervolgens bleef ze zo een uur zitten kletsen naast het bed en dacht ze er niet aan dat ik nog brood moest hebben, douchen en dat de kleine nog in bad moest.
    Dit gaf ik dan op een gegeven moment zelf aan en dan zei ze tegen mijn man 'o smeer jij even brood?' om zelf nog even wat langer te blijven zitten.;)
    Soms stond er al visite aan de deur en hadden we haast nog niks gedaan..
    Mijn man viel het op een gegeven moment ook op dat ze zoveel kletste en die wilde er iets van zeggen maar ik was bang dat dat in het verkeerde keelgat zou schieten en we dan helemaal een akelige week zouden krijgen.
    Maar het begon echt uit te putten.
    Half in de week ging ik even beneden kijken en was het beneden echt een bende. Er was zo te zien sowieso al 2 a 3 dagen niet gestofzuigd.
    Ik heb toen zelf de stofzuiger gepakt en ben gaan stofzuigen omdat je gewoon zand voelde onder je voeten als je door het huis liep.
    Mijn man kwam thuis en die verklaarde me voor gek.
    De volgende dag hetzelfde verhaal maar toen heeft mijn zusje even voor me opgeruimd.
    Koken liet ze grotendeels aan mijn man over.
    Ook zat ze geregeld op haar telefoon te kijken en te appen.

Een goede vriendin beviel een paar weken na mij en haar kraamverpleegster legde haar helemaal in de watten. Het huis zag er netjes uit en het ging er veel relaxter aan toe. De kraamverpleegster zorgde voor koffie i.p.v. er zelf een half uur of langer bij te gaan zitten.
    Ze kreeg goede begeleiding bij de borstvoeding, iets wat ik ook heb gemist.
    Ik baal ervan dat ik geen andere kraamverpleegster heb gehad, dat had me een hoop stress bespaard.

Ik ben benieuwd of er meer mensen een slechte ervaring hebben met de kraamverzorgster. De volgende keer wil ik van te voren precies weten wie ik in huis krijg...

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Vervelend dat het zo tegen is gevallen. Daar ben ik ook zo bang voor. Maar er is mij wel gezegd als ik een klacht heb over de kraamverzorgster ik dat echt moet melden. Maar kan mij voorstellen dat het best lastig is om dat te doen. Zou het wel aankaarten bij her bedrijf, dan zijn ze wel op de hoogte. Enne gefeliciteerd met jullie kleintje :)

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Helaas heb ik precies dezelfde ervaring. Mag ik vragen uit welke buurt je komt? Zou wat zijn als we dezelfde hadden :D

Hier daarom na 3 dagen de kraamzorg beëindigd. Het kostte mij meer energie dan het opleverde. Maar ja, dik probleem 5 dagen na keizersnee en nog niet goed voor mezelf kunnen zorgen. Gelukkig op kunnen lossen door man en moeder die kwamen helpen.

De muts die hier kwam gaf ook nog eens verkeerde info over oa gekolfde melk geven in een flesje, en gooide wit en gekleurd wasgoed door elkaar.
    Ze heeft in die 3 dagen een wasje gedraaid, mij gecontroleerd en de kleine, en verder helemaal niks. Nog geen glas drinken voor me gehaald, terwijl ik moeilijk trap kon lopen door de keizersnee.

ik raad je wel aan je klachten aan te geven bij het bureau waar ze voor werkt.

4. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik had er ook eentje die erg graag praatte.... erg ongemakkelijk afentoe. Goed schoonmaken deed ze ook niet, ze deed met gemak de hele kamer in 1x dweilen, dus 1x de doek nat maken. Ons huis is niet groot, maar ook weer niet zo klein ;)

5. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je dit zo dwars zit al tijdens de kraamweek had je het meteen aan moeten geven bij haar. Bij geen verbetering het bureau inschakelen. Maar ja is achteraf natuurlijk, vind het belachelijk dat jezelf hebt staan stofzuigen. Wat was haar reactie hierop?

Jammer dat je zo terug kijkt op je kraamweek...

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Kan me voorstellen dat het kletsen op een gegeven moment dwars gaat zitten en zeker als ze daardoor niet aan het verzorgen van jou en je kleine toekwam.
    Het schoonmaken vind ik een ander verhaal, ze is er ok jou te ondersteunen in de verzorging van de baby en te zorgen dat jij rustig aan kan doen, maar het is geen schoonmaakster.

Ik zou er vooral van leren dat je het volgende keer in de week zelf aangeeft (eventueel door je man). Daar voorkom je een hoop nare gevoelens achteraf mee.

7. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Waarom heb je niet de kraamzorg gebeld dan om te melden dat je niet tevreden bent? Is bij de intake duidelijk gezegd hier. Als ze het niet weten kunnen ze het ook niet oplossen. Ik vind het dan overdreven dat je zelf gaat stofzuigen, alsof je dan op die manier passief agressief je punt wilt maken.
    Dan was ze maar beledigd, nu was jij gefrustreerd, ook niet fijn. Dus sorry,maar als je zegt dat je man er niks van mocht zeggen omdat je bang was voor een nog erger verloop van de week heb je ze ook niet de kans gegeven het op te lossen...

Ik heb me echt voorgenomen duidelijk te zijn wat ik verwacht en als het niet goed uitpakt aan de bel te trekken, het is een dienst waar je voor betaalt dus dan mag je er ook iets van verwachten en bovenal, met tevredenheid op terugkijken.

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Had ik ook. Na drie lange dagen kraambureau gebeld en gezegd dat ik haar niet meer in huis wilde hebben. Kreeg er een topkraamverzorgster voor terug.

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier belde het bureau beide keren op dag drie (of vier) om te vragen hoe het ging.

Ik was tevreden, maar anders had ik het zeker aangegeven!

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Waarom heb je dit niet aangegeven bij het kraambureau?
    Dan had er iets aan gedaan kunnen worden.

Hier trouwens een geweldige kraamhulp gehad de eerste keer. Een vrij jong iemand, zelf ook moeder, hard kunnen werken, goede begeleiding bij de bv maar ook gezellig kunnen kletsen.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik was ook niet blij met de mijne. Ik had een ZZP/Particulier die zichzelf verkocht als een superkracht. De realiteit was een vies huis, alleen met haar telefoon bezig en onrust zaaien met telkens op andere momenten wegen en dan twijfelen of het wel goed was. Daar zit je met een tweeling, keizersnee en 10 dagen ziekenhuis ivm zware complicaties keizersnede echt niet op te wachten.

Ik heb nu van een organisatie afgenomen dat ik de as zo kan ruilen als ze niet bevalt. En ik ga geen blad voor de mond nemen over wat ik wil dat zij gaat doen.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je er niet blij mee bent hoef je echt je tijd niet uit te zitten hoor,..
    Je kan gewoon bellen voor een ander.

Jammer dat je je kraamweek zo heb ervaren.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    jammer dat je geen goede kraamhulp hebt gehad.
    zoiets kan toch je hele ervaring verpesten.
    onze kraamhulp was ook wel een kletskous en dronk een kop koffie mee met de visite maar ze deed wel waar ze voor gekomen was.
    bij de intake had ik wel aangegeven dat als ze me niet zou bevallen ik een ander wilde en dat was prima.
    ik heb ook wel eens gedacht hou nu je mond eens dicht maar ze deed haar werk verder wel goed en was ook heel lief met mijn oudste.
    als ik zelf zou moeten stofzuigen had ik toch echt het buro gebeld dat ik per direct een ander wilde

14. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Mijn kraamhulp had bijna ons huis af laten branden! We waren zo geschrokken! Heel ons huis zag blauw van de rook.

15. I Love My Kids

20 jan 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal.. maar ik heb het aan gegeven bij het kraambureau.

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Wat dat betreft ben ik idd te soft.. geef ik eerlijk toe.
    Dan ben je al op de helft van je kraamweek en denk je 'ik zit het nog wel even uit..' achteraf dom natuurlijk.
    Met het stofzuigen heb ik trouwens geen statement willen maken ofzo.
    De kraamverzorgster was toen al naar huis en ook de visite was al weg.
    Er lag zoveel zand op de vloer dat ik ben gaan stofzuigen, gewoon om het een beetje netjes te hebben in huis.

17. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb niet tegen haar verteld dat ik zelf heb staan stofzuigen. Ja i know.. ik ben te soft.;)

Het is idd erg jammer dat het zo is verlopen. Maar ik heb er wel van geleerd en dit overkomt me niet nog een keer.
    Misschien een goede waarschuwing voor degenen die binnenkort bevallen...

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Dit. Als je klachten terecht zijn, waarom niet melden?

19. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik had 2 kraamhulpen ivm weekend.
    De eerste kwam 1,5 uur later dan ze doorgegeven hadden. We hadden de visite 2 uur later gepland, zodat de kraamhulp genoeg tijd zou hebben. Niet dus.
    Ze sprong bij elk leeg glas op om weer te vullen, was heel aanwezig maar kan me niet herinneren of ze iets gedaan heeft.

De 2e was geweldig. Wilde zelf graag poetsen en wassen. Zou ideaal voor jou zijn geweest, TS! Dagelijks kreeg de wc een grote beurt, stofzuigen 2x per dag. Vrouwkr had dan ook niets te doen omdat het zo voortreffwlijk ging met dochter en mij. Vriend deed de zorg met haar hulp, schoonmoeder zorgde voor eten. Ik zorgde voor visite, had alles binnen handbereik neergezet op de tafel dus ook deels zelfservixe.

20. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Maar van die eerste zou ik nooit een melding hebben gedaan. Ik wist namelijk niet beter. Maar doordat er zo'n groot verschil was met de 2e, heb ik op het evaluatie formulier er wel iets van gezegd.

Deel Deze Pagina