Kraamweek derde kind..

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door D83, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Toen hier de 3e kwam waren ze 4.5 en 3 jaar.
    Kvz heeft zich toen zeker ook beziggehouden met hun, vooral smiddags als ik lag te rusten. Dan ging ze knutselen/tekenen met ze, voorlezen, later in de week rondje lopen/naar speeltuintje om de hoek. Ook betrok ze hen bij de verzorging, helpen in badje doen, kleertjes uitzoeken. Als ik fruit kreeg maakte ze voor hen ook een bordje fruit klaar. Pannekoeken gebakken omdat ze dat lekker vonden etc. Echt, ik hoop nu weer zo iemand te treffen die zo met de kinderen omgaat. En dan ook nog tijd hebben voor huishouden, eten koken en mij verwennen :D

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    ah balen, daar val ik allebei buiten, tenzij baby toch wat eerder komt maar dat verwacht ik niet :D Ben op de 7e verjaardag van de oudste uitgerekend, en dan nog 2 meiden van 5 en 2

3. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    En als je een medische indicatie hebt, kun je nog 4 volledige dagen extra kraamzorg krijgen (heb ik gehad, en krijg ik straks weer)

4. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Bij de derde hadden wij een hele leuke kraamhulp. Ze betrok de oudste twee bij de zorg voor de baby, ging spelletjes met ze doen. Ze vroeg of ze de kinderen naar school/Kdv mocht brengen en halen. Toen onze oudste op school zat ging ze samen met de tweede schoonmaken.
    Ze was echt niet te veel in huis, juist heel relaxed omdat ze de zorg van de andere twee ook een beetje op zich nam.

Als het goed is komt zij ook weer als ik ben bevallen van de vierde.

5. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb na de eerste twee bevallingen beide keren letterlijk 2 weken in mijn bed doorgebracht. de eerste keer was ik zwaar gehavend door de bevalling en kreeg zelfs fysiotherapie aan mijn bed. De tweede keer een keizersnede en omdat ik ook een hernia heb, moest ik extra rust houden om te herstellen. Ik verwacht dat het deze keer niet anders zal zijn aangezien ik nog steeds een hernia heb. Mijn man neemt na de bevalling vrij, hoe of wat hangt er nog even om. Door alle zorg omtrent onze zoon die 3 handicaps bleek te hebben, ging mijn man overspannen de ziektewet in nadat we thuis kwamen uit het ziekenhuis. Dus hij nam toen helemaal geen vrij, maar kroop op dwingend advies van de kraamzorg naast mij in bed om uit te rusten.
    We hopen natuurlijk dat ons kindje straks gezond is, maar je hebt het niet voor het kiezen.

Deel Deze Pagina