Even opzoek naar misschien wat herkenning en hopelijk geruststelling.. Mn kindje is nu zes dagen oud, krijgt borstvoeding en doet het goed, ik ben thuis bevallen dus geen medicijnen gekregen tijdens de bevalling. Maar sinds twee dagen een soort constante hoofdpijn en nu sinds gister ook plotselinge kou-anvallen. Ik kan het van de een op de andere seconde verschrikkelijk koud krijgen! Vanuit het niets sta ik opeens te klappertanden en voel me verschrikkelijk ellendig. Ik heb de neiging meteen naar de douche te rennen maar zelfs als ik dat doe sta ik eerst vijf minuten te klappertanden onder de hete douche voor ik weer een beetje ontdooi. Na een korte tijd trekt het weer weg en voel ik me op de constant zeurende hoofdpijn na weer prima. Maar ik vind die kou-aanvallen zo raar. Ik heb dan echt even het gevoel dat ik bevries en heb zoiets nog nooit gehad. De kraamzorg checkt vooral of mn temperatuur niet te hoog is (ik heb dus geen koorts) maar is het normaal dat die zo plotseling gevoelsmatig enorm omlaag kan schieten?
Ik heb daar ook wel last van gehad. Mijn theorie was dat je je extra warmte van je zwangerschap kwijt bent en je lichaam daar weer aan moet wennen. Ik had het voornamelijk s nachts dus kroop ik lekker tegen mn vriend aan. Hoofdpijn kan door te weinig drinken komen, nu met bv geven heb ik al aan mijzelf gemerkt dat ik bijna 4 liter per dag moet drinken o geen hoofdpijn te krijgen. Succes!
Herken t soort wel hoor! Hier hielp drinken drinken drinken. Had zelf na de bevalling een paar dagen ook lage temperaturen, 35,5 enzo ipv 36,9/37 wat normaal'voor me is. Mn hele lijf was ontregeld. Hopelijk voel je je snel beter! Drinken kan echt helpen, je geeft immers aardig wat aan je kindje weg
Fijn om te lezen, ik drink inderdaad nu echt voor mn gevoel de hele dag door.. en dat lijkt wel iets te helpen tegen de hoofdpijn Dat van die temperatuur klinkt ook wel logisch, heb het onder invloed vd hormonen negen maanden lang heerlijk warm gehad, kon in december in mn t-shirt buiten lopen en dan nog kreeg ik het niet koud. Zonder die hormonen moet mn lichaam misschien gewoon even het wiel opnieuw uitvinden ofzo Heb nu de afgelopen twee avonden 's avonds 38.0 dus wat aan de warme kant, 's middags juist ook onder de 36 en 's ochtends en 's nachts is t redelijk normaal.. Hopelijk alles snel weer normaal!