Hay dames, ik moet me vanavond om 7 half 8 melden in het ziekenhuis en dan gaan ze een ballonkatheter plaatsen om te zorgen dat er meer ontsluiting gaat komen. Vind het allemaal vreselijk spannend, ben al 2 (eigenlijk 3x) bevallen maar deze kwamen spontaan op gang. Nu ben ik vandaag 37 weken van tweede tweeling, beide kindjes liggen 2 weken "voor " op het schema van een eenling, het is dus behoorlijk zwaar aan het worden voor mij.. 3 kindjes die er rond rennen en nog 2 in m'n buik, bijna 20!!!! Kilo aangekomen, bij de eerste tweeling waren dat maar 13. Al met al..Vind het super dat ik vanavond kan gaan voor de ballonkatheter , ben alleen erg benieuwd naar ervaringen! Wie heeft er ervaringen mee? En dan het liefst een ervaring van iemand die al bevallen is. Als dat ding niet gaat helpen willen ze me dinsdag in gaan leiden maar hoop dat dat lekker niet nodig is hihi... Ben erg benieuwd!!
Ik ben zo ook klaar gemaakt om in te leiden. Rond 8 uur s avonds ballon geplaatst, had al wat ontsluiting. 1 uur s nachts uitgevallen, volgende dag werd ik ingeleid, had voldoende ontsluiting. Dus infuus aangesloten. Zo ging het bij mij. Als ik goed begrijp krijg jij geen infuus maar wachten ze af of je zelf weeën krijgt?
Ik heb 's ochtends een ballon gekregen met 1cm ontsluiting. Ze raadden me toen aan om vooral veel te wandelen zodat de zwaartekracht zou helpen om alles op gang te brengen. 's Avonds voor ik ging slapen kreeg ik nog een CTG en daarop zag je regelmatige weeën maar ik voelde ze niet. Een uurtje later begon ik ze wel te voelen, maar er zat nog best veel tijd tussen en de ballon was er nog niet uit dus ik moest proberen te gaan slapen. Ik ging nog even naar de WC voor ik weer in bed kroop en toen viel de ballon er uit. De VK kwam controleren en ik bleek al 5 cm te hebben, ik werd meteen verhuisd naar de verloskamers. Iets meer dan 4 u later was de baby er! De volgende keer zou ik wel wat meer rust pakken, van al dat wandelen was ik doodop 's avonds en dan moest ik dus nog beginnen aan een bevalling. Als je slaapt zal die ballon misschien wat langer nodig hebben om zijn werk te doen.
Ik kreeg met precies 41 wk een ballonkatheter. S ochtends rond 9.30 geplaatst, s nachts rond 2.30 uitgevallen (toen zo'n 3-4 cm ontsluiting). Mijn lichaam pakte het zelf over met goede sterke weeën, uiteindelijk ben ik om 12.45 bevallen (begin heel vlot, laatste cm ging héél langzaam). De ballonkatheter vond ik verder niet pijnlijk, wel raar toen ie eruit kwam ze hadden m vastgeplakt aan mijn been, sta je midden in de nacht met zo'n bungelende bal tussen je benen haha.
Hier destijds ook s avonds in gekregen, daarna na huis en volgens octhend half 8 weer melden en toen aan de ctg, bleek toen al 3 cm te hebben. Gel in gekregen en s middags om 4 uur bevallen. Ik was er dus erg blij mee. Succes vanavond en met de bevalling
Nou.. Inmiddels de onderzoeken en ballonkatheter erin gehad, die viel vanzelf al uit. We mogen nu een nachtje hier slapen en morgen ochtend willen ze zeer waarschijnlijk mijn vliezen breken, het was allemaal al erg verweekt. Vind het maar spannend..
Ik krege met 41.1 weken een balon ingebracht. Smorgens om half negen moest ik me melden. Hele dag nergens last van gehad. Rond elf uur kwam de verloskundige vragen of ik het idee had te kunnen slapen, zo niet moest ik me voor half 1 melden dan zou ik een slaaptblet krijgen. Voor mij geen tabletten. Om half twaalf begonne de weeen maar ik dacht zal nog wel niks zijn, was die voorweeen al gewend. Een uur later heb ik toch maar gebeld. Ik wilde dat ze me aan de ctg zouden leggen om te kijken of de weeen echt waren zodatik mijn man kon bellen.uiteindelijk heb ik hem om half vier gebeld. Om 9.55 is onze meid geboren.