kraamweek met zieke peuter

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door ann82, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Pfff, het is me een weekje wel. Vorige week bevallen van een prachtig kindje. We hadden het geluk dat we al een schitterende dochter hadden maar de kraamtijd valt vies tegen.
    Na 3 dagen ziekenhuis mochten we naar huis maar de oudste is al bijna een week flink ziek. Met koortspieken van ruim 41 graden!!
    De nachten zijn dan niet alleen gebroken door een pasgeborene maar ook nog eens door de zorgen voor en om een zieke peuter:(.
    Huisarts zei uitzieken, niks aan te doen maar pfffff, geloof dat ik wallen op wallen op wallen heb op dit moment. Kraamhulp is morgen voor het laatst (jeetje wat komt zo'n hulp kort) en dan is manlief thuis op te helpen. Maar ik loop natuurlijk veel te veel op.
    Roze wolk ontbreekt dan ook behoorlijk:).

sorry dat ik klaag maar moest even mijn hart luchten.....

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Is dit geen indicatie voor extra kraamzorg? Ik begrijp dat ze er niet is om voor je zieke peuter te zorgen maar ze is er wel om jou te ontzorgen zodat je kunt herstellen. Je zult nu nog niet helemaal hersteld zijn lijkt me.. Het valt te proberen!

3. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Ik geloof niet dat de verloskundige dat nodig vond vandaag. Gelukkig is mijn man 1,5 week vrij nadat de kraamhulp weg is!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Heel herkenbaar, helaas. Mijn oudste en ik lagen tegelijk in het ziekenhuis. Hij had pseudokroep. Op de dag dat hij naar huis mocht (hij was ook 's nachts stabiel) ben ik bevallen (ingeleid ivm Hellp). Die eerste twee weken was echt overleven. Oudste behoorlijk ziek en heel benauwd en de jongste in de couveuse en veel afvallen. Toen de kleine en ik na 6 dagen eindelijk naar huis mochten zagen mijn zoontjes elkaar pas voor het eerst. Mijn oudste was toen nog steeds niet beter en was 's nachts ook nog erg onrustig.

Sterkte en beterschap voor je zoon! Probeer elk moment van rust die je kunt vinden te pakken.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Pff vreselijk, ben blij dat mijn moeder alvast vrij heeft genomen en gewoon 1 week lang met Sylvano leuke dingen gaat doen . Is dat geen optie?

6. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Vandaag ging het gelukkig wat beter. De koorts is gezakt naar wat verhoging. Hopelijk zet dat zo door en is ze snel weer opgeknapt. Bedankt meiden!

7. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Nog steeds hoge koorts. Vanmorgen bij huisarts geweest. Die heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Belde ik om een afspraak te maken, kan ik pas over 3 weken terecht! Maar mijn dochter is ondertussen nog steeds ziek. Ze eet vrijwel niks, drinken gelukkig wel redelijk. Morgenochtend bel ik dus maar weer naar de huisarts.
    Gelukkig heeft mijn baby nergens last van en is heel zoet. Maar het voelt wel allemaal heel dubbel.
    Ben nu voor mijn gevoel meer bezig met mijn oudste dan met die kleine:(. Voel me erg schuldig.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waarom zou je je schuldig voelen? Je oudste is net zo goed je kind. Hij heeft je nu hard nodig en met de jongste gaat het zo te lezen hartstikke goed. Fijn toch, die komt wel weer aande beurt. Je doet het goed.
    Ik vind het wel raar dat je pas over drie weken terecht kunt. Ik ben benieuwd wat je huisarts morgen zegt.

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Herkenbaar! Sam had de waterpokken toen Sofie thuis kwam. Gelukkig had hij niet enorm veel last. De kraamzorg gaf ons de tip dat als er n moment komt dat je moet kiezen aan wie je de aandacht geeft, je nu voor je de oudste moest kiezen. Die heeft meer in de gaten dat ie wordt "afgewezen" een baby kun je even in de box leggen.

10. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Hier een zieke kleuter momenteel, heel herkenbaar dus. Gelukkig minder erg dan bij jou. Sterkte!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje wat heb je eraan om pas over 3 weken naar een kinderarts te gaan?

Hier was de middelste ook ziek toen ik in het zk lag na de kzsnede. Ik vond het vreselijk om haar zelf niet in de gaten te kunnen houden. Toen ik 33 weken zwanger was is ze opgenomen in het zk met een longontsteking en daar ben ik zo van geschrokken toen.

Toen ik thuiskwam wat gelukkig al snel was ging ze nog verder achteruit. Naar de ha geweest ... Had ze een flinke keelontsteking ... Nee de kraamweek was hier ook minder... Ook kon zijn niet helemaal van haar broertje genieten ...

Ik hoop dat je meisje snel gaat opknappen zeg :( en anders gewoon morgen weer op de stoep staan bij je ha. Zij kunnen zorgen voor een spoed afspraak bij de kinderarts hoor.
    Drinkt je kindje wel nog?

Deel Deze Pagina