kraamweek tijdens kerstperiode

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ingepinge, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik vroeg me eigenlijk het volgende af;
    Ik ben nu al een week "overtijd" :( en volgens onze berekeningen zou het kindje er toch echt rond de 20e moeten zijn (misschien zelfs nog wel iets later als ze gaan inleiden). Dan valt de kerstperiode en onze kraamweek tegelijkertijd. :(

Is het dan wel zo dat je het volledige aantal uur aan kraamzorg krijgt?
    Ik kan me voorstellen dat het dan erg druk is en er ook wisselingen qua kraamhulp zijn, iets waar we toch niet echt op zitten te wachten.

Iemand hier ervaring mee?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons proberen ze wel dat je dezelfde kraamhulp krijgt, maar waarschijnlijk wel een ander dan bij de bevalling. Komt bij ons niet alleen maar door de feestdagen, maar ook omdat veel mensen in Roosendaal goed hun best hebben gedaan rond 1 april ;).

Maar je kan de kraamzorg even bellen hoe ze dat willen gaan regelen en aangeven dat je graag dezelfde wil hebben de hele kraamtijd.

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Kerst of niet je heb neem ik aan gewoon recht op die wettelijke uren kraamzorg.
    Wat leuk een kerst kindje dus :)

4. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Je krijgt wel het gewone aantal uren, maar er is grote kans dat er wisselingen zijn van je kraamhulp ivm vakanties.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb het gevraagd bij de intaken en bij ons krijg je gewoon 1 persoon en hetzelfde aantal uren. Dat is hun "pech" van het vak!

6. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Jasper is geboren op 21 december en ik had elke dag dezelfde kraamhulp. Scheelt misschien wel dat Jasper in het Sophia lag en ze dus maar een paar uurtjes per dag kwam alleen voor mij.

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik geloof dat bij veel kraambureaus ze geen vrij mogen nemen in de decembermaand.

8. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn kraamzorgbureau hebben ze al aangegeven dat we rekening moeten houden met twee of drie verzorgsters. Dit heeft ermee te maken dat het net zo kan zijn dat jouw kraamverzorgster dit jaar recht heeft op vrij op bv 1e kerstdag ofzo.... dus het beste is het om het bij je kraamzorgbureau te checken; ze werken toch allemaal net iets anders.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik werk in de gezondheidszorg (geen kraamzorg) en meestal is het zo dat je OF met de kerstdagen werkt OF met oud en nieuw, dat is inderdaad de pech van het werken in de gezondheidszorg. Gelukkig voor mij heb ik nog bevallingsverlof en ben ik een keer alle feestdagen vrij :)
    Mocht je kraamtijd dus tijdens alle feestdagen zijn, dan kan het zijn dat je halverwege een wisseling van kraamhulp hebt.

Groetjes Saskia

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat de meeste kraamzorgbureau's dan net iets anders werken. Hier garanderen ze in principe dat je dezelfde kraamhulp hebt de hele week, behalve bij de bevalling kan je een ander hebben. En dat laatste komt dus omdat er zoveel vrouwen zijn uitgerekend rond de kerstdagen.

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

dit staat op de site van de kraamzorg van mijn keuze:

Tijdens drukke perioden (vakantietijden en feestdagen) kan het zijn dat de kraamzorgplanning wordt aangepast aan de mogelijkheden van onze kraamverzorgenden. Dan is het mogelijk dat er meer dan een kraamverzorgende bij u thuiskomt. Het kan ook voorkomen dat het aantal kraamverzorgingsuren noodgedwongen wordt aangepast aan de beschikbaarheid van de kraamverzorgenden, maar er wordt altijd uitgegaan van het wettelijke minimum aantal uren, minus eventuele ziekenhuis opnamedagen.

12. jamy

jamy Actief lid

7 aug 2007
    125
    0
    0
    enschede
    Over de uren moet je je helemaal niet druk maken! JIj hebt recht op 44 uur. ( als het goed is) Ik ben in 22 dec 2005 bevallen en heb ook echt 64 uur gehad met verlenging nog! Het ging niet zoals ik hoopte! Maar meis maak je nergens druk om want het is geweldig om met kerst een kleine in je arm te hebben. Mooier kun je je kerstdagen niet wensen..Moet je familie maar gezellig bij jou komen en ou lekker verwennen! :D :D :D
    Mag ik vragen waar je vandaag komt?
    Ik ben zefl ook kraamverzorgster :D :D NOu ik hoor het wel van je... en als ik niets meer hoor dan hoop ik voor je dat je aan het bevallen bent! :D

13. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Nou ik ben 2e kerstdag uitgerekend,dan hoeft de baby natuurlijk niet te komen maar ik heb een brief van kraamzorg thebe gehad en krijg in ieder geval een dag minder en meschien ook verschillende kraamverzorgsters.
    groetjes jeslin

Deel Deze Pagina