Kraamweek van tweede kindje?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door ratatosk, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier ging dat ontzettend goed. Ryan was, en is, ontzettend lief voor zijn zusje en erg trots op haar. We hebben hem overal bij betrokken en hij vondt dat helemaal geweldig.

2. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Oorspronkelijk geplaatst door citta
    hoi

kraamtijd van mij 2e kindje was gewoon KUT
    ik heb echt geen kraamtijd gehad
    ik heb tijdens mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad en dus moest van de fysio 1 week plat in bed blijven en de 2e week rustig naar beneden zitten en lopen geen huishouding doen
    en 3e week een straat je om doen en klaar
    dit had ik ook aan gegeven aan de kraamzorg met het intake gesprek
    ik moest ook eigenlijk in het ziekenhuis bevallen maar helaas haalde ik dat niet dus ben thuis bevallen op de bank binnen 3 uur
    dus ik was thuis
    ik moest dit echt even verwerken allemaal omdat het zo snel ging en hektichs ging
    veel naweeeenen gehad ook
    maar goed ik heb het overleeft dat betreft ben ik een harder en bikkel
    elke dag keer ik een andere zuster als kraamzorg
    ik had kraamzorg voor 7 dagen maar ik heb bij 5 dagen naar het kantoor gebelt met een klacht dat ik geen kraamhulp nodig meer heb
    ik had nix aan ze ze praten meer in die 3 uurtjes ze deden nix met mijn dochtertje van 2 jaar en 9 maanden oud
    mij lieten ze niet in bed wat ik moest doen
    ik heb ook het kraamhulp niet betaalt
    me dochtertje kreg met 5 dagen oud een hielprikje en ik ben naar buiten gegaan wezen winkelen terwijl een mederwerker tegen mij zei van prenetal van u moet ik bed legggen hoor ik zeg nee ik voel me goed
    me dochtertje is nu 6 weken oud en ben toevalig afgelopen zondag naar de dierentuin geweest ook daar zeiden 2 verschillde mensen van knap hoor na 6 weken al een hele dag in de dierentuin te lopen
    nou ben ik nou zo gek ? of zijn hun nou zo kleinzeerig ?
    maar goed ik had snel alles onder de knie met mijn 2 meiden
    lijkt net of de baby er altijd is geweest
    en moet zeggen onze kleine meid doet het ook prima snacht ook vanaf de geboorte al 23:00 laaste voeding en komt pas 5:30 uur weer
    nu krijg ze om 22 :00 uur de laaste fels en komt nog steeds om 5:30 uur
    ik heb nix te klachten dus ik kom goed door me nacht rust heen
    en me dochtertje van 2,9 jaar oud doet het ook goed
    ze is niet jaloers en vraag ook niet veel aandacht ze leef in de eigen wereldje ze vind het goed zo
    heel af en toe wilt ze haar zusje vast houden en dat is het dan
    ik had juist meer verwacht van haar dat ze ermee zou gaan tutten
    maar ik vind het goed zo

en kwa bezoek,kaartjes ,telefoontjes,belangstellingen is zeker minder met een 2e kindje
    ik vind dit best erg want of je nou1 of 2 of zelf 10 kinderen krijgt of heb het blijf een wonder
    als ik ooit maar denk het niet voor de 3e zou gaan stuur ik geen kaartjes meer naar buitenstaandes
    ben er klaar mee

succes !!!
    Misschien begrijp ik het niet zo goed, maar waarom was je kraamweek kut? Dat lees ik alleen in je eerste zin eigenlijk.
    En waarom heb je alleen 3uur pd kraamhulp genomen als je BI had? In die 3 uur kunnen ze inderdaad maar weinig doen met de oudste.

Ik snap ook weinig van het bericht van Citta! Het is naar mijn idee heel tegenstrijdig.
    Je begint met de mededeling dat je kraamtijd kut was, om vervolgens te zeggen dat je wel een duidelijk programma & instructies hebt gehad ivm je BI en dat je dit ook duidelijk aangegeven hebt bij het kraamburo.
    Maar vervolgens krijg je kraamhulp waar je niet tevreden over bent, dan kan altijd. Maar het lijkt mij zeker niet de oplossing om dan na een aantal dagen te roepen dat je geen hulp meer wilt.
    Mss toch voor een evt 3e: zorg gewoon dat je snel aangeeft dat de betreffende kraamhulp je niet bevalt en je graag iemand anders wilt, laat het buro een oplossing zoeken en geef hen ook deze kant.
    Wat ik ook niet snap, is je hebt BI, vervolgens klaag je over kraamhulp zonder er echt wat mee te doen waar je wat aan hebt en je blijft roepen wat een bikkel je bent ( of hoe kleinzierig anderen zijn) en gaat gewoon je gang.
    Blijkbaar kon jij prima naar de prenatal en dierentuin, maar als anderen dat niet doen, betekend natuurlijk niet dat zij kleinzierig bent.
    Ik denk dat je een minder " kut" kraamweek had gehad als je het gewoon beter aangekaart had ipv je zo hart op te stellen.
    En als je in beter nederlands en met leestekens typt, leest het stukken prettiger.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wel erg slecht hoor. Hier belde het kraamburo vorige week en gaf aan dat eerst ik en de baby kwam en de zorg voor onze zoon een als er nog tijd over was deed ze wat huishoudelijke klussen

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn laatste kraamweek was in 1 woord geweldig!
    Hoewel de oudste 3 al 14,12 en 9 waren vond ik het toch wel heel belangrijk dat het thuis allemaal lekker zou gaan lopen.
    Ook al zijn ze al 'groot'het zijn toch nog maar kinderen!

Dit had ik bij het intake gesprek meteen al aangegeven.
    En het is helemaal goedgekomen.
    Op de 4de dag was mn zoon van 9 zo moe dat ik hem s middags van school thuisgehouden heb en mn kraamhulp heeft de hele middag met hem zitten monopolieen(schrijf je dat zo?hihi).
    En ik lekker in bed met de kleine.Het kind knapte helemaal op naar lekker zoveel aandacht!

En mn 2de dochter was in die week jarig,ze werd 12.De kraam zei meteen dan blijf ik die dag langer want dan kan er gewoon wat visite komen.Nou wat wil je nog meer.
    We hebben haar ook goed bedankt voor alle goede zorgen want ze had ook nog heel wat afgepoetst!

Trouwens,ze vond het bij ons ook wel een gezellige boel denk ik want we hebben nog steeds contact en afgelopen vrijdag kwam ze weer ff een bakkie drinken omdat ze toch in de buurt aan het werk was en ze zei:ik kan hier toch niet zomaar voorbij rijden he?

Zo zie je maar,ik was en ben heeeel tevreden over de kraamweek en heb ondanks ons drukke gezin echt kunnen genieten!

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik krijg tranen in mn ogen van die foto! Wat mooi!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben heel benieuwd hoe het bij ons zal gaan! Volgens mij ben ik aardig voorbereid. Boekjes over een bolle buik en een kleine baby, kletsen over en tegen de baby, ik laat haar soms foto's van hier zien van 'grote zussen' en wat dat dan is (met een kleine baby erbij). Ik heb geen idee hoeveel ze er van meepikt, maar alles is mooi meegenomen. De buurvrouw krijgt binnen nu en een paar weken ook een klein baby'tje, dus daar kunnen we vast een beetje afkijken en meespieken hoe het daar gaat. Ze is geen moeilijk kind, maar het is natuurlijk heel wat, wat er dan allemaal in een paar dagen gebeurd!

Deel Deze Pagina