kraamweken zonder man:$

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door miss geul, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik snap dat jij het dag en nacht ritme gaat inbrengen..

Maar vergeet niet dt dat een aantal weken kan duren hoor;)
    En t kan nog langer duren vor ze doorslapen :p

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ja dat is mijn angst ook wel,
    nu scheelt het een beetje dat ik redelijk gewend ben enkele keren per nacht wakker te zijn ivm maagzuur en wc bezoekjes maar dat is heel wat anders dan voedingen.

als het echt nodig is schakel ik hulp in van familie of vrienden maar dat moet ik eerst afwachten hoe het gaat

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en een dag en nachtritme krijgen ze ook prima door ze overdag in hun bedje/kamertje te leggen ;)
    gewoon kamertje niet helemaal donker maken. maar diegene die ik ken hebben het kamertje overdag ook donker en kindjes slapen prima.
    en die kleintjes hebben toch nog geen dag en nachtritme. die worden wakker wanneer ze dat willen.
    door kindje in de box te laten, kan je er ook voor zorgen dat hij dat als slaapplek gaat beschouwen. en dat is het natuurlijk niet. box is een speelplek. en eigenlijk niet zo geschikt om een kindje uren in te laten liggen. ("spelen, slapen enz.)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb het bij mijn eerste alleen gedaan. Ik moet zeggen dat ik dit niet zwaarder vond dan bij mijn tweede hoor, met man en kraam die er veel was..

Het voordeel wat je hebt als je van je eerste kindje bevalt is dat jij overdags gewoon mee kan slapen. Als je dit doet na een slechte nacht trek je wel weer wat bij hoor. Dan niet heel eigenwijs wakker willen blijven(hihi.. ik dus) maar gewoon tegelijk met je ukje plat. Laat de kraam je huis lekker doen, en dan na je kraamweek even een a twee keer per week "poets" regelen voor een paar weken lang. Misschien ouders, fam of vriendinnen? En idd goed boodschappen inslaan, dit kan manlief natuurlijk ook doen als hij er die eerste dagen is. Even veel houdbaar en diepvries dan komt het echt goed hoor, tussendoor keertje trotse oma op pad voor wat vers kan ze nog een keer babyspieken.

Het komt echt helemaal goed! Gewoon je rust pakken en hulp vragen dan trek je het echt wel hoor!!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oeii niet doen joh! Lekker het bed in, jij ook!! Zo ben je wel gesloopt ja, ga je de hele dag opzitten als je nachten gebroken zijn? Niet doen hoor!!

Oh en nog een tip, max. een keer per dag kraambezoek uitnodigen. Lekker uitsmeren!! En kraambezoek kan ook een pak melk voor je halen hoor:D

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Tja, ik heb 2 keer een ks gehad en heb zeker 2 week hulp nodig gehad, dus ik zou het niet hebben gekund, maar als alles goed verloopt bij je bevalling is het weer een heel ander verhaal.

Verder zou ik het kindje gewoon lekker bij je houden en voor het kindje zou ik logeren ook geen probleem vinden, die vind alles goed als het maar lekker bij mama is. Zelf zou ik liever thuis zijn denk ik.

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nou hier de 27ste bevallen van een prachtzoon.
    de kraamweek is nu voorbij, we hebben het de 1ste 5 dagen veel boven gehad ( boven is woonkamer, beneden is slaapkamer) nu sinds 2 dagen iets meer in zijn eigen bed.
    ik ben zelf totaal niet van het slapen overdag en doe dat nauwelijks hooguit op de bank kraampzrg was vrijdag voor het laatst ik vind het echt jammer maar ben er wel klaar voor.
    vandaag hebben we met zijn 3en (vriend, zoon en ik) boodschappen gedaan, het enige zijn luiers dat ik nog moet halen die waren uitverkocht. morgen gaat mijn vriend weg dat zal wel wennen worden, maar ik kan het daar ben ik nu van overtuigd.

groetjes en bedankt voor alle reacties

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Gefeliciteerd! Bevalling is dus wel goed gegaan...?

Gelukkig maar en leuk dat je nog even wat laat horen.
    Succes vanaf morgen, want het zal idd wel pittig zijn, lijkt me, maar je klinkt lekker sterk, dus ik twijfel er niet aan dat het goed komt.

9. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    gefeliciteerd! 27 april is mooie datum ;)
    veel succes en geniet ervan!

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Mijn ex verbrak onze relatie toen ik 16 weken in verwachting was.
    Ik heb om die reden gekozen voor het kraamhotel.
    Zijn zulke lieve en vooral proffesionele vrouwen die daar werken en je kraambezoek is gewoon de hele dag welkom.

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hahaha lees nu pas dat je bevallen bent :D
    Van harte gefeliciteerd!!!!

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mvs, de bevalling ging goed, erg snel 20.00 begonnen de weeën 23.30 naar het zh. en 1.46 is viktor geboren en om 05.05 waren we thuis.

bizzy ik heb ook aan een kraamhotel gedacht maar ik heb 2 katten die wilde ik zsm aan de nieuwe situatie en dat is gelukt de katten reageren erg goed of eigenlijk niet;) ze laten viktor met rust.

Deel Deze Pagina