Nou, dat was een roerig weekend !

Discussion in 'Zwangerschap' started by lisacar, May 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisacar

lisacar Actief lid

Dec 31, 2005
    347
    0
    0
    HR Consultant
    Ergens boven Amsterdam
    Vrijdagavond op m’n werk merkte ik voordat ik naar huis wilde gaan dat ik een klein beetje bloedverlies had. Ik raakte behoorlijk in paniek en heb in tranen m’n VK gebeld. Kon daar gelukkig meteen terecht. Alles gecheckt, hartje geluisterd, buik gevoeld, (wel wat hard), inwendig onderzoek en gelukkig geen openstaande baarmoedermond. Omdat ik de laatste tijd ook veel harde buiken heb, heeft ze met het ziekenhuis overlegd en ik moest toch voor de zekerheid maar even langs de gynaecoloog voor wat meer onderzoeken.

Naar het ziekenhuis, een CTG scan gemaakt, geen afwijkingen de baby beweegt goed en geen weeën gemeten. Nog wat inwendige onderzoeken en de baarmoedermond onderzocht. In principe alle mogelijke complicaties uitgesloten. M’n vriend had ik wel gebeld, maar hij was erg ver weg en kon er niet bij zijn. Hij heeft gelukkig wel een vriendin van mij gebeld en zij kwam halverwege de onderzoeken binnenlopen. En ja hoor, dat was even tranen met tuiten... :cry: :cry: ..... Eindelijk kon ik even de spanning afreageren.

Na een tijdje mocht ik niet meer lopen en werd ik een rolstoel gezet. Ik snapte daar niets van. Kan toch wel lopen en alles ziet er toch goed uit? :(: Ik keek de gynaecoloog wat beduusd aan en zei nog dat ik best wel kon lopen en dit niet nodig was. Toen zei hij ineens dat hij me wilde opnemen. Dacht even dat ik het verkeerd gehoord had, of dat hij een grapje maakte. Maarja, dat is natuurlijk een stomme gedachte…… Hij meende het en ik schrok natuurlijk enorm !!!

Hij legde uit dat hij geen enkel risico wilde nemen en de combinatie vele harde en regelmatige buiken en bloedverlies toch zorgwekkend vond. Absolute bedrust was erg noodzakelijk om te voorkomen dat ze evebtueel zouden overgaan in weeën. Dus ik kreeg een kamertje toegewezen, en daar zat ik dan, helemaal beduusd en geschrokken....... :(
    Die avond werden de harde buiken steeds erger en ook beetje pijnlijk, maar dat had waarschijnlijk ook te maken met de inwendige onderzoeken die ik had gehad. In ieder geval was alles goed met baby, geen weeën en geen ontsluiting, maar ze hebben toch heel duidelijk uitgelegd dat de vele harde buiken die ik heb niet normaal zijn. Rond de 28 weken mogen ze wat regelmatiger voorkomen en ik had ze nu elke 5 minuten.

Het bloeden is de volgende dag opgehouden en de harde buiken werden iets minder. Mocht zondag naar huis, met het uitdrukkelijke advies dat ik de hele week niet mag werken, alleen maar rusten en hooguit uit bed om te plassen of te douchen. Eind deze week weer een afspraak in ziekenhuis, krijg dan weer onderzoeken om te kijken hoe het gaat en dan overlegt de arts hoe ik verder kan en mag.

In het ziekenhuis hebben we veel gepraat over m'n werk en de boodschap is mij nu wel heel erg duidelijk geworden. Ik heb het veel te druk gehad en moet een gas terugnemen. Dit is een goede waarschuwing en nu moet alle aandacht naar m'n kleine meisje.

Op m'n werk en bij m’n opdrachtgever zijn ze gelukkig erg begripvol.

Gisteren was een zware dag, nog veel meer harde buiken, erg misselijk, verschrikkelijk moe en beroerd. Nog even naar het ziekenhuis geweest voor een controle. Hoop dat het vandaag iets beter gaat.

Ik denk dat alle vermoeidheid er nu uit komt en ik de afgelopen maanden veel te hard gewerkt heb.

Nu een hele week niet werken, best wel gek eigenlijk.

Gr. Carmen

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Zoo, dat is schrikken zeg!!! Gelukkig is er nix aan de hand.

Neem je rust he!! Ik weet het, altijd makkelijkker gezegd dan gedaan.... Sterkte hoor...

doei

3. sim

sim Niet meer actief

heel veel sterkte meis, dat is wel even schrikken

4. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat is schrikken! In het vervolg maar goed naar je lichaam luisteren. En bedenk maar dat niemand onvervangbaar is hoor!

Pim

5. carry

carry Fanatiek lid

Jul 30, 2005
    1,397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Doe rustig aan! Idd heel makkelijk gezegd, want vaak doe je sowieso al weer meer dan had je had moeten doen. Maar je lichaam geeft duidelijk signaal af dat het teveel is geweest de afgelopen periode. Hopen dat het nu rustiger wordt met je harde buiken ed, moet je nog weer langs het ziekenhuis? Groetjes Carry

6. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Jee meid dat is inderdaad schrikken zeg, doe maar lekker rustig aan!!

7. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Pfff wat een verhaal.
    Doe voorlopig maar lekker rustig aan.

Silly

8. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ja, zo wordt je weer eens met je neus op de feiten gedrukt.. Lekker rustig aan doen maar. Mag ik vragen wat voor werk je doet?
    Heel veel sterkte..

9. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    So wat een verhaal meid!
    Zou zeggen rust goed uit...werken kan altijd nog!

10. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Zo dat is indd schrikken, nu heel rustig aan doen he!

11. lisacar

lisacar Actief lid

Dec 31, 2005
    347
    0
    0
    HR Consultant
    Ergens boven Amsterdam
    Hi Bloem,

Ik werk bij Capgemini, ben daar Consultant en ben momenteel als projectmanager gedetacheerd bij de ABN AMRO. Best wel hectisch en druk. Zeker ook omdat ik extern ben, en je dan altijd je best beentje voor moet zetten omdat ze een behoorlijk tarief voor je betalen...... :(

Ben behoorlijk naief geweest. Had m'n werkuren al geminderd naar 8 uur per dag, geen werk meer naar huis en in de weekenden ook niet meer werken. Ik maar denken dat dit voldoende zou zijn...... Nou dat heb ik gemerkt.... :evil: Best wel stom eigenlijk.

Maar goed. Ben blij dat ik me steeds ietsje beter ga voelen. Elke stap die ik zet, wreekt zich direct op m'n buik. De bevolen bedrust is dus echt heel serieus en belangrijk merk ik.....

Ga as. vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een controle en hopelijk kan ik dan weer proberen wat draadjes op te pakken..... :)

12. carry

carry Fanatiek lid

Jul 30, 2005
    1,397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Goed dat je nog even weer wordt gechecked, denk ik ook fijn voor jezelf dat je weet dat alles in orde is met het kleintje in je buik, maar ook al is het dan weer goed, wel wat stapjes terug blijven zetten he?? En niet weer gelijk in volle vaart verder!! Geniet van je daagjes vrij even en hoop te lezen vrijdag dat alles heelmaal goed gaat weer!!
    Groetjes Carry

13. lisacar

lisacar Actief lid

Dec 31, 2005
    347
    0
    0
    HR Consultant
    Ergens boven Amsterdam
    Ja, dank je. Ga het zeker rustiger aan doen. Het is voor mij nu heel duidelijk dat m'n kleine meisje op de 1e plaats komt ! :)

Inderdaad fijn dat ze me zo goed controleren. Moet zo wieso zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het ziekenhuis waar ik geweest ben (BovenIJ in A'dam). Erg vriendelijk, professioneel en persoonlijk vond ik het daar. Wil daar ook bevallen. En ben nu dus inmiddels bekend met de afdeling. Weet ik in ieder geval waar ik naar toe moet....... ;)

Gr. Carmen

14. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Fijn te horen dat het beter gaat jo en hopenlijk blijft het beter gaan...
    Veel sterkte en succes vrijdag..

groetjes

15. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Zooo jij moet geschrokken zijn...
    Probeer goed naar je lichaam te luisteren hoor, das belangrijker dan
    wat voor werk dan ook.. Ook jij bent vervangbaar.. maar niemand anders
    kan jou kindje dragen.. dat kan alleen jij..

Ik hoop voor je dat het nu met wat meer rust goed blijft gaan.. sterkte :)

16. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Oh jeetje, dat is wel even schrikken zeg!
    Wel fijn dat ze je zo goed onderzocht hebben!

Ik hoop dat het snel beter gaat!
    En probeer goed uit te rusten! :D

17. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    pff, klinkt inderdaad alsof je hard hebt gewerkt de afgelopen tijd. Nu maar rust nemen en jezelf in acht nemen, al zal dat niet altijd makkelijk zijn.

Karin

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Jeetjte meid!! Dat meot schrikken zijn.

Ik heb me gister ziek gemeld omdat ik ook harde buiken heb en af en toe pijnlijk zijn. Moet nu ook rusten en mag niet werken.

Sterkte, ik hoop dat de kleine er voorlopig in je buik blijft!!!

19. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Lisacar,

Ik weet precies wat je bedoelt. Heb hetzelfde meegemaakt toen ik 27 weken was, voelde de baby niet meer, regelmatige harde buiken en krampen. Ik moest aan de ctg etc. Gelukkig was alles goed, behalve de 'weeënactiviteit'. Daarnaast was nog het feit dat ik in Leeuwarden woon en in Hoorn werk, te veel zei de gyn. Moest per direct de ziektewet in. Mijn baas ( een vrouw) vond dit allemaal maar overdreven :confused: Gelukkig kreeg ik wel hele lieve reacties van mijn collega's. Ben nu dus al zo'n 8 weken thuis. En echt: luister naar je lichaam!!!Het is het allerbelangrijkste wat er is en werken, druk doen etc kan de rest van je leven nog!

Succes met alles.

XXX

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Lisacar !

Ik hoop dat nog steeds alles goed met je gaat. Neem de rust, je kunt het maar één keer goed doen voor je kindje !

Groetjes,
    Nikki F

Share This Page