Kraamzorg aan te raden?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lente1986, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon92

moon92 Lid

10 jun 2015
    47
    0
    0
    informatie adviseur hypotheken
    ede
    In eerste instantie wilde ik ook liever geen kraamverzorgster! De gedachte alleen al dat er een vreemde in mijn huis zou komen vond ik maar niks. Uiteindelijk toch gekozen voor het maximaal aantal uren en met de dame van de intake afgesproken dat als ik het niks vond ze alleen de noodzakelijke controles zouden doen.

Uiteindelijk heb ik 2 verschillende kraamverzorgsters gehad omdat de eerste werd weg geroepen ivm een gezin die een voorkeur hadden opgegeven voor haar. Beide heb ik als zeer prettig ervaren en ik ben blij dat ze er waren! Uiteindelijk zijn ze gewoon de volledig aantal uren gebleven en heb ik zelfs nog een traan gelaten op de laatste dag omdat ze weg ging.

Nu ben ik zwanger van de 2de en hebben we een voorkeur aangegeven voor een van de twee. Wie dat word maakt ons niet uit.

2. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Uiteindelijk gekozen voor medische opvolging door vroedvrouw, maar zonder de aanvullende kraamzorg. Deels omdat ik simpelweg te laat was met de aanvraag (te lang zitten twijfelen :)) en deels omdat ik op den duur bezig was met het reorganiseren van mijn huishouden 'om het de kraamzorg gemakkelijker te maken' en dat kan natuurlijk ook de bedoeling niet zijn...

Inmiddels vorige week bevallen van een zoontje na een zeer snelle maar vlotte bevalling. Was ook dezelfde dag nog goed te been en ben heel vlot hersteld. We zijn dus gezellig thuis met z'n viertjes en moet zeggen dat deze kraamperiode me veel meer bevalt dan de vorige (waar ik maar op een knopje diende te drukken als ik hulp nodig had...). 1x daags ruimen we de boel een beetje op en op een dood moment wordt er even snel een wasje ingestoken, kort gestofzuigd etc. Net nog lekker gekookt samen terwijl de kindjes sliepen. Momenteel redden we het dus prima en ben ik eerlijk gezegd blij dat er geen extra persoon rondloopt...

Deel Deze Pagina