Wat te vragen voor kraamkado

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door goblins, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik ben nu 38 weken zwanger en ik krijg vragen over wat we willen hebben voor de kleine als hij zich aandient.

Nu si de oudste 15 maanden, en we hebben alles nog liggen van hem

Hebben jullie ideeën?
    Een bijdrage op de spaarrekening vind ik zo stom om te vragen dus zal ik ook niet doen.

Ik vind het zoooo moeilijk.

2. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik hou ook niet echtvan kleding krijgen, heb dit ook niet veel gehad.
    Ik heb voor een vriendin een geboortebord gemaakt , luiertaartd met speeltjes erin.
    Of vraag ok ze eventueel geld bijelkaar kunnen leggen voor denk aan speelkleed wipstoelect.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Een bon?

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ligt eraan in welke prijsklasse en of er met meer personen een cadeau gekocht kan worden

Ik heb zelf een koeka ledikant deken ( 85 euro) als cadeau gekregen en daar past mijn ventje echt wel onder tot 2,5 jaar. Echt een heerlijke deken !

Een geweven draagdoek heb je al vanaf 45 euro ( little frog)
    Of een draagzak van mucibi ( 45 euro) of een mei Thai,

Als je al een draagdoek of draagzak hebt is een draagcover a 25 euro een leuk cadeau dat past ook zeker een jaar dus komende winter heb je er zeker wat aan, of een draagvest van bon prix voor 60'euro.

Ook de gekregen xxl hydrofiele luiers van aden+anais gebruik ik vaak en zijn zelfs nog ideaal voor mijn peuter meisje van bijna 3.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    kaartjes voor een uitje (bijv. dierentuin, grotere speeltuin o.i.d.)
    een kadobon voor een fotoshoot van de kleine
    speelgoed waar ze lange tijd iets aan hebben, zoals duplo ofzo, daar kunnen alle kindjes langer mee spelen.
    verder kun je misschien dingen bedenken die je bij de eerste niet had en wel hebt gemist, wij hadden bijv. geen dookie om bij de maxi cosi of de kinderwagen te gebruiken en dat leek mij wel handig, dat soort dingen. ook een babycook (stomer/blender) om zelf snel babyvoeding te maken.

Goede bevalling!

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zelf zou ik echt geen kleding willen maar bijvoorbeeld wel een kado bon van een baby winkel. Misschien heb je nog wat nodig voor wat later? Zoals een kinderstoel of wip stoel. Luiertas of voetenzak voor in de wagen?

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Kado bonnen zijn altijd heel fijn. Wat kleding betreft kunnen rompertjes (in wat grotere maten) goed van pas komen, en als het je smaak niet is komt er toch kleding overheen. Wat ook erg handig is zijn luiers vanaf maat 3. Luiertaarten etc zijn dan altijd erg leuk :) Speeltjes kunnen ook heel leuk zijn. Maar als je niet uitkijkt heb je daar al snel teveel van.

8. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooie prentenboeken. Of misschien nog iets om de babykamer aan te kleden: een mooie mand voor speelgoed, een leuk schilderij/poster, nachtlampje of dingen waar je echt pas over een jaar (of 2 jaar) wat aan hebt, zoals een klein stoeltje ofzo. Of een leuke tas om spulletjes/speelgoed in mee te nemen als je ergens op bezoek gaat of voor naar het kdv as je kind daar naartoe gaat.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Tja dat vond ik ook lastig. Vooral omdat je niet weet in wat voor prijsklasse je moet denken.

- voorlees/prentenboeken
    - boxspeelgoed
    - zilver bestek met naam
    - receptenboek
    - kadobonnen van prenatal/hema

verder komt er even niets in me op. :p

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Iets gepersonaliseerds? Zoals een stoeltje met de naam van je kindje, of een tafeltje met de naam, speelgoedkist met de naam.

Of inderdaad bonnen van de Hema ofzo, die zijn altijd goed.

Of een houten bord van het geboortekaartje

Sterkte met de laatste loodjes!

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vroeg bij de 2de net al die hebbedingetjes die eigenlijk overbodig zijn maar wel handig en die je bij de eerste niet had:

vb: een anti-omrolkussen, electrische boxmobiel van fisher price, nieuw boxkleed, een schommelstoel van Ikea (van vriend gekregen, was er al jaren verliefd op maar nooit durven kopen en vind het echt geweldig om te voeden of de fles te geven), een mooi lakensetje voor het ledikantje, nieuwe flessen, een slab met naam erop geborduurd, etc. Allemaal dingen die niet nodig zijn maar wel heel handig en leuk om te krijgen.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Oh, en als je kindjes niet in hetzelfde seizoen geboren worden dan kan wat extra kledij echt geen kwaad.

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Afhankelijk van wie het vraagt..
    Bij de oudste heb ik van mijn zusje een leuke houten doos gekregen met aan de bovenkant het geboortekaartje geschilderd, aan de zijkanten haar naam, gewicht, geboortedatum en lengte. Zij vroeg me of ik al iets wist wat ik graag wil hebben (ja nu al) en ik heb zo'n zelfde doos gevraagd.

Verder vind ik zelf voorleesboeken ook leuk om te krijgen, weet niet of je die nog hebt van je oudste?

Deel Deze Pagina