indalen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gabrielatje, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik ben nu ruim 30 weken en ik had eerst heel erg last van maagzuur, nog steeds wel een beetje maar lang niet zo erg als een week geleden. Nu had ik dus ook echt een heel erg branderig en stekende pijn echt bij mijn schaambeen denk ik zo heel erg laag onder in je buik, waar ik nu ook het idee heb haar te voelen. Kan het zijn dat ze is ingedaald of aan het indalen is??

Hoop dat iemand het weet.

Xies

2. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    ZOu dat ook wel willen weten heb het zelfde op alle vroige echo's lag ze ook al naar beneden met haar hoofd ik voel nu ook aleen billetjes en voetjes en beentjes boven aan heb zowieso er last van mijn bekken dat nauwelijks kan lopen soms.Maar nu heb hele periode pijn bij mijn schaambeen gehad en in mijn vagina heb niet te veel bij nagedacht.Zou iemand de kunnen vertellen wat voor symptonen ze hadden tijdens in dalen?

liefs,

3. Gabrielatje

Ja dat heb ik dus indd. ook, bij mij ligt ze ook al sowieso vanaf 26 weken met haar hoofd naar beneden en billen bij mijn maag zei mijn vk ook de laatste keer 29 wkn zwanger toen.

Ik vraag me dus ook echt af wat je voelde en vanaf wanneer dat uberhaubt echt kan, zonder dat ze nog terug gaan ploppen.

4. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Bij mij ging het indalen gepaard met menstruatie-achtige pijn die kwam en ging. Ik dacht op dat moment dat het misschien wel weeën waren, maar dan heel licht. Heeft ongeveer 6 uur geduurd.

5. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik heb dit weekend, vanaf vrijdag, ook erg veel last gehad van felle stekende pijn in mijn onderbuik en vagina NIET prettig... het leek af en toe net of de kleine daar ergens in kneep of ergens op drukte want ik voelde hem op dat moment ook steeds met z'n handje (?) daar bewegen, kon er erg moeilijk van lopen... Ik dacht eerst ook dat de kleine aan het indalen was, want dit was hij nog niet tijdens de vorige controle mja nu is de pijn zo goed als weg en heb ik het idee dat hij nog steeds zo ligt als ervoor dus nog niet is ingedaald! Ik moet dinsdag weer voor controle en zal dan eens vragen wat het geweest kan zijn :( hoop eigenlijk wel dat de kleine al is ingedaald want het deed zo'n pijn dat ik hoop dat het niet voor niets is geweest!!!

Liefs Nelleke

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    30 weken is wel heel snel hoor voor het indalen. Alles wordt een beetje "week" om ruimte te maken voor het kindje. Daardoor heb je pijn aan het schaambeen. Die kan iets gaan wijken zeg maar. Als je kindje gaat indalen voel je dat. Dan krijg je een soort krampen en voor weeën.

En dat maagzuur komt en gaat. Volgens de verloskundige ligt het kindje nu nog iedere keer anders tegen je maag. Vanaf 35 weken neemt het een vaste positie aan (wat bij mij betekend nog meer maagzuur :( )

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Hier met 27 weken begonnen met een beetje indalen en met 29 weken ingedaald en baby ligt al helemaal vast hoor :)

Ik kreeg echt indalingsweeën, onregelmatige weeën die gelijk bleven qua pijn. Voelde alsof ik zwaar ongesteld was, krampen in onderrug en buik en een drukkend gevoel op mijn schaambeen/bekken. Anders dan van de BI, nu meer druk en steken ipv het gevoel dat mijn schaambeen uit elkaar getrokken wordt aan weerszijden.
    Dat heeft een dag geduurd, met voorweeën om de paar minuten (dan 3, dan 5, dan 10, dan weer 3 etc) die ongeveer maximaal 30 sec. duurden.

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    MijnKleine: zijn die voorweeën niet vreselijk eng als ze met zulke korte tussenpozen komen?

Hier afgelopen dagen wel een menstruatie-achtig gevoel, maar geen weeën en ook een enorm zwaar gevoel van onderen. Maar het lijkt erop, dat de kleine in en nuit het bekken ploept, want vandaag zit het weer hoger..

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vond die voor weeën niet zo heel eng. De verloskundige had me er al voor gewaarschuwd. Maar ik heb nu wel een voorstelling van hoe het voelt.

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Toen ik me zorgen begon te maken toen zakten ze elke keer weer af en bleven weer langer weg. Omdat de pijn niet heftiger werd (wat bij echte weeën wel is) en er geen touw aan vast te knopen was vond ik ze niet echt eng. Wel erg onprettig :$

11. mummie2be

mummie2be Lid

3 jul 2009
    82
    0
    0
    Hey allemaal,

Hier heb ik dus ook ongeveer last van volgens mij...!
    Ik denk alleen niet dat die van mij aan het indalen is...soms denk ik het wel...maar overdag ligt ie gewoon heel hoog vaak...is het mogelijk dat ie s'avonds probeert in te dalen en dan s'nachts of overdag maar weer rond gaat zwemmen?
    Heb nu al een paar x soort van voorweeen gehad(gister heel lang...wel 4 uur)...ook om de 5-6-8-10-3-12 minuten...en houden ongeveer 20 sec aan...

Dit kan dus geen kwaad?

Ik ben zo bang dat alles al gaat verweken en dat dat oefenen om gaat slaan in het echte werk...en daar is het nog veel te vroeg voor toch?

Liefs Eva

12. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Mummie2Be, weet niet hoe ver je nu bent?

Heb dit aan de VK voorgelegd afgelopen woensdag en die zei dat dit heel normaal is. In de laatste weken krijgt je lichaam weer een hormonen 'shoot' waardoor je meer harde buiken kunt krijgen, deze pijnlijker kunnen worden, je (meer) last van voorweeën kunt krijgen en dat dit allemaal voorbereiding is op de bevalling maar helemaal NIKS zegt over wanneer de bevalling begint. Het kan gerust zo tot de 42e week doorgaan :)

Harde buiken en voorweeën zijn onwillekeurige samentrekkingen door de baarmoeder. Dat gebeurt zeg maar als training voor het echte werk en is heel normaal en kan helemaal geen kwaad.

Pas wanneer ze écht heel pijnlijk worden en/of met een regelmaat komen (meer dan 7 a 8 per uur, dus minder dan 10 minuten tussenpauze met regelmaat) én erger worden wanneer je rustig gaat liggen met een warme kruik of in een warm bad/warme douche dan moet je de VK zo snel mogelijk bellen omdat dit het echte werk is.

Nogmaals, gewone voorweeën, oefenweeën of indalingsweeën staan los van de echte bevalling en kunnen geen kwaad!

13. Gabrielatje

Ik heb dus ook dat ik door het zware gevoel in mijn onderbuik echt met mijn handen mijn buik moet ondersteunen en krijg veel harde en gespannen buiken ook moet ik nu ineens heel veel naar de wc, normaal had ik daar geen last van.

Ik vond 30 weken ook wel vroeg maar ja ik hoor er wel veel over met 33 weken dus dat scheelt dan maar 3 weken. Uhm erg benieuwd wat het is.

14. mummie2be

mummie2be Lid

3 jul 2009
    82
    0
    0
    Ik ben nu 30 wk en 1 dag...
    De vk zegt dat het ook kan komen omdat je nog teveel doet en dat je lijf op die manier ook aangeeft dat je dus overdag rustiger aan moet doen! Dat ga ik dan maar doen :S hihi

Wel spannend allemaal...ik hoop dat me kleintje nog wel ff een paar goede weken blijft zitten! Dat hoop ik voor jullie allemaal (tenzij je al 38 wk bent ;))

Liefs Eva

15. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik ben vamorgen bij de vk geweest khad ook al paar dagen last van menstruatie achtig gevoel....vandaag was gewone condtrole en heb het even nagevraagd maar het is gewoon een voorbereiding van je baarmoeder.....heel normaal zolang de pijn niet constant komt en ook weer vertekt is het dus heel normaal....maar ik ben paar weekjes verder maar het beste is als je het niet vertouwt gewoon even gaan bellen met je vk!!om je gerust te stellen!

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Charissie, het kan ook komen door een blaasontsteking. Even wat urine wegbrengen en op een kweekje laten zetten anders.
    een blaasontsteking tijdens de zwangerschap hoeft niet per definitie hetzelfde te voelen als een blaasontsteking wanneer je niet zwanger bent.

Weet niet wanneer je weer naar de VK moet, maar bij mij hebben ze al vanaf de 27e week gekeken naar het indalen. Stel ook gewoon alle vragen die je hebt, schrijf ze desnoods even op. Heb zelf ook altijd dat als ik daar zit ik weer vergeten ben wat ik allemaal wilde vragen haha!

17. Gabrielatje

Goede tip van dat opschrijven indd. ik geef gewoon (nu het nog kan) lekker de schuld aan zwangerschapsdemensie whahahahahahahaha.

Ik ga het maar wel ff na laten kijken allemaal, word gek van alle onzekerheid, wat is dat normaal toch lekker dat je je lichaam zo goed kent dat je dondersgoed weet dat je blaasonsteking hebt ofzo. Ik denk nu dus ook niet dat dat het is want heb echt geen pijn bij/na het plassen en ook plas ik normale hoeveelheden en niet een paar druppeltjes,

Misschien gaat eindelijk al dat vocht wel uit mijn lichaam :D you never know hihihihihi

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Kan ook zijn dat je baby nu meer op je blaas drukt hoor door eventueel indalen als je gewone porties plast en geen last hebt verder :)

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    had wat last van harde buiken en af en toe een menstruatie kramp gevoel maar verder niet veel anders dan anders.
    Hier op de kaart staat bewegelijk in bekken ingang dus wel ingedaald maar nog niet vast.
    Afijn ben al blij dat ze is ingedaald hahahaha.

Heb wel nu dagelijks met veel dingen een harde buik.
    Kleine beweegt, harde buik, beweeg mijn teen, harde buik.
    Doet geen zeer maar zit wel ongemakkelijk.

20. Gabrielatje

mij maakt het in principe niet echt uit nog, ben pas 30 weken. Maar soms is het wel fijn te weten waarom je nou zo'n last hebt ineens waar je de rest van je zwangerschap geen last van hebt gehad.

Herkent iemand de krampen in je onderbuik als je opstaat? Dit heb ik dus ruim een dag al.

Deel Deze Pagina