hallo allemaal nou al weer 2 dingen kunnen afstrepen van me lijstje, de kraamzorg heb ik geregeld, dat wordt een instelling hier uit de buurt en heb ook al de 20 weken echo gepland dat wordt 24 januari 2009, het lijkt nog zo ver maar is zo dichtbij. en wat hebben jullie allemaal al geregeld? vanaf hoeveel weken is het handig om de babykamer naar hier te halen, staat bij me ouders, heb ik zelf in gelegen. heb hier al zoveel kado's gehad dat ik eigenlijk zo snel mogelijk die kamer hier wil hebben hahahhaha liefs joanita
Ik heb de kamer nu 2 weken helemaal klaar. Mijn dochter kwam 5wk te vroeg, toen was nog lang niet alles af. Dat wilde ik nu in ieder geval voorkomen! De kraamzorg had ik ook al vrij snel, een vriendin komt kramen als het even meezit. groetjes, Mayke
Hoi, Ik heb in de eerste weken ons kindje aangemeld voor opvang er is hier een wachtlijst van 1,5-2 jaar, heb mijn ouders gevraagd mijn wiegje op te knappen is nu bijna klaar, 2 weken terug hebben we de babykamer besteld, word in februari geleverd. Kraamzorg al geregeld en ook de 20 weken echo staat gepland op 5 januari...de box is al gekocht, wipstoeltje ook, hydrofielluiers ook enzo..Wij doen elke maand iets groots kopen om de kosten een beetje te spreiden. Als jij de babykamer alvast bij jou thuis neer wilt zetten zou ik dat doen hoor, ik zou willen dat ik hem ook al had heb nu alles in een opbergdoos zitten! Succes met alles!
Wij krijgen de babykamer 15 november dus als ik 30 weken ben.. En dan moet ik het alleen nog inrichten. Denk dat ik wel optijd ben.. Kraamzorg heb ik ook meteen geregeld toen ik pas zwanger was maar ze zijn nog niet gekomen voor een intake.
Ik heb de zorgverzekeraar gemeld dat ik zwanger ben. Daar wilde ik eigenlijk mee wachten tot ik 3 maanden was maar ivm dat ik zeker wilde weten dat alles vergoed werd voor het nieuwe zorgjaar ingaat heb ik dat nu al doorgegeven. Het kraampakket is dus al aangevraagd en de kraamzorg word geregeld. ik ga ervanuit dat als ik over 2 weken naar de verloskundige ga ze het wel over de 20 weken echo gaan hebben. (of werkt dat niet zo?) Ik ga vanaf morgen op marktplaats wat rondneuzen voor de kinderkamer. We weten wat we willen en als we iets vinden gaan we het ook al kopen. Het wiegje krijgen we waarschijnlijk van de zus van mijn man die heeft hem nu nog in gebruik voor haar kindje maar ons kindje komt er ook in te iggen (mijn man heeft er nog in gelegen). Die willen wet verven naar de kleur van de kamer. Als je de kamer in orde wil hebben maakt dat toch niet uit? Gewoon doen hoor! ik doe het ook zodra ik wat vind. Heerlijk idee lijkt me om de kamer langzaam in een babykamer te zien veranderen kan niet wachten
Kraamzorg heb ik met 12 weken geregeld. En bij ons moet je voor je voor de 15de week de 20 weken echo regelen dus dat heb ik ook met 12 weken geregeld. Alles voor de kinderkamer is aanwezig en af en toe doen we er wat aan. We willen alles zowiezo in maart klaar hebben dus dan zijn we mooi op tijd.
Even tussendoor een vraag dan aan jou. Hoe regel je die 20 weken echo dan? is dat via je vk? (ik mag over 2 week weer heen) of moet ik zelf ergens heen bellen?
wij zijn afgelopen zaterdag na een goede 20 weken echo begonnen met shoppen voor de babykamer, is al voor de helft klaar
heb ook kraamzorg al geregeld, gaat via zorgverzekeraar. ik doe t maar op tijd, omdat ik er 2 krijg..
Wij hebben de 20 weken echo afgewacht in verband met het geslacht. Ik wilde het ook snel voor elkaar hebben omdat ik al zoveel spulletjes had die kan ik nu mooi opbergen. De meubels hadden we al die waren van mijn zoontje. Mijn zoontje ligt nu nog wel in de ledikant en de wieg staat nog bij mijn vriendin maar verder is alles zo goed als klaar dat geeft mij rust. Deze maand ga ik een geboortje kaartje uitzoeken en mijn babyuitzet op orde brengen daarna ga ik lekker genieten en afwachten tot de kleine komt.
Wij hebben de kinderkamer gedeeltelijk af, die is vorige week geleverd. Toen was ik 16 weken... De kleur laten we nog even in het midden, maar de meubeltjes zijn al in elkaar gezet (commode en ledikantje). Alle overige dingen laten we nog even voor wat het is. Eerst de 20 weken echo op 17 december even afwachten, en daarna gaan we gewoon weer rustig met de kamer verder. Als je alles rustig aan doet, dan verspreid je de kosten ook een beetje, en heb je lekker wat om naar uit te kijken en te doen
wij hebben ook echt alles al geregeld :kraamzorg van verzekering verandert t kindje is al erkend bijna alle benodigde spullen zijn al in huis as zondag gaan we t kamertje kopen en die laat ik dan in februari komen ik heb 17 januari me 20 weken echo dus dan heb ik een maand de tijd om t kamertje te schilderen in de kleuren die we willen.. maar kleertje luiers flessen kolfapparaat sterilisator speelgoed alles is in huis .. Wel snel he :S haha we hadden gespaard ervoor dus koop alles als ik ertegen aanloop
Kraamzorg ben ik gaan regelen na de eerste echo met 11 weken. Toen ook maar gelijk aangemeld voor opvang, omdat er lange wachtlijsten bestaan. Moet volgende week weer naar de vlk (15w) en ik dnek dat er dan en afspraak gemaakt wordt voor de 20-weken echo. Kinderkamer beginnen we in januari mee, omdat we dan gaan verhuizen naar een een andere woning. Ben natuurlijk al wel een beetje aan het kijken hoe ik het straks wil inrichten...
Kraamzorg heb ik rond de 10 a 11 weken geregeld. Kamertje wordt pas in wk 35/36 ivm verhuizing...erg jammer, want mn nesteldrang begint al behoorlijk opgang te komen
We hebben nog niks gekocht. We hebben wat cadeautjes gekregen, maar thats it. Verder kraamzorg geregeld en 20 weken echo gehad..Me man die wil liever wachten. Hij vindt nog te vroeg. Ik vroeg aan hem gister wanneer we gaan shoppen voor babyspullen en hij zei februari.... Terwijl we alles opnieuw moeten kopen, want we hebben alles weg gegeven. Ik heb wel wat maar dat is van 5 jaar geleden, maar dat zijn jurkjes enzo en we krijgen nu een babyboy... Liefs Jeanney
ik kreeg een formulier van mijn verloskundige voor de 20 weken echo. en heb gelijk gebeld, het kamertje hebben we al hoeven we alleen nog op te halen dus das wel idiaal, alleen om de box nu al in de kamer te zetten vind ik nog beetje vroeg. dus da gaan we nog nie doen. de kraamzorg heb ik via de site van cz gedaan daar ben ik verzekerd maar heb wel aangegeven waar ik graag kraamzorg van wil ontvangen, maar weet niet of hun acooord gaan natuurlijk. dus dat is even afwachten liefs joa
Kraamzorg, kinderdagverblijf, oppas buiten kdv om, zwangerschapsverlof, kinderkamer, kinderwagen, andere dingen voor de beeb... tsja, eigenlijk alles al. Maar ja, ben dan ook bijna 33 weken zwanger he