Vanaf een week of10 voel ik de kleintjes bewegen. Ik twijfelde nog maar met 13 weken wist ik het zeker. De placenta's liggen ook achter. We zijn paar weken verder en nu voel ik ze toch al 1.5 dag niet terwijl daarvoor meerdere keren per dag. Vooral eentje is best druk. Komt dit bekend voor? Ze zijn natuurlijk nog best klein. Zit nog lang niet aan de 27wkn dat je ze echt elke dag moet voelen.
Ik had hetzelfde. Rond de 12/13 weken echt een week duidelijk, daarna op en af wat dagen wel of dagen niet. Van 18-20 weken helemaal niet, en daarna dagelijks.. Ze hebben nog zat ruimte om verstoppertje te spelen
Ik voelde onze uk toch wel wat later, maar nog steeds vroeg (zeker voor een eerste zwangerschap waarbij de placenta ook nog eens voor ligt). Met 15+5 voelde ik ons wurmpje voor het eerst na een vrij heftige inspanning (erg lange wandeling op een flink tempo). Wist zéker dat 't die kleine was. En toen heb ik twee weken lang niets gevoeld, en pas bij ongeveer 18 weken voelde ik weer beweginkjes. Als je het trouwens niet vertrouwt, zou ik gewoon even de vk/gyn bellen!
Bij een tweede voel je het vaak ook eerder. Tenminste, je herkent het gevoel eerder als baby. Maar dan moeten ze echt precies zo liggen dat het op een gevoelige plek zit. Dat is onder de 18 weken minder vaak..
Is inderdaad heel vroeg, maar TS geeft aan dat ze zwanger is van een tweeling, en ik kan me zo voorstellen dat die het met z'n tweetjes toch lekker druk kunnen maken in je buik!
Ik denk dat dat best kan. Dan liggen ze nu misschien gewoon anders, met de beentjes naarbinnen toe ofzo. Ik voelde deze baby ook vanaf ongeveer 13 weken, maar ook tussendoor dagen veel minder/niet. Mijn dochter voelde ik vanaf 17 wk, maar toen daarna ook weer dagenlang niet. Maar toen lag de placenta wel voor, dus dat had een duidelijke oorzaak. Wat is je gevoel erbij? Voel je je er niet prettig bij, dan zou ik gewoon even bellen om te vragen of je even de hartjes mag luisteren. Dan ben je gerustgesteld.
Vanaf 24wk hoor je de baby dagelijks goed te voelen. Ik voelde deze baby ook vanaf 15-16 weken maar niet iedere dag! En over beentjes van een baby van 10wk gesproken, Als de baby 4,5cm is hoelang denk je dan dat de beentjes en voetjes zijn?!?! Wil er geen discussie over maken maar je snapt wat ik bedoel! Lijkt wel of sommige dames steeds vroeger "de baby" voelen.
Fijn meiden, bedankt Had ff boek van dl opgezocht. Haar voelde ik met 17 wkn en met 19 wkn zat ik extra bij de gyn omdat ik haar toen een paar dagen ook niet voelde en ik me zorgen maakte. Kan heel goed dus, ze zijn idd nog heel klein. Babyangel: ik voelde ook geen schopjes toen, met 13-14 weken af en toe een zacht plofje maar vooral gedraai/gefriemel/geschuif weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Ik twijfelde ook en vk zei ook dat het eigenlijk niet kon maar toen placenta's achter bleken te liggen was ik er toch wel van overtuigd dat ik ze echt al voelde met ruim 10 wkn.
ik voelde de eerste plopjes met 15/16 weken, maar wist t toen niet zeker. Daarna niks tot zeker 21 weken en sindsdien steeds regelmatiger en ook na een poosje aan de buitenkant. Nu zit er al een paar weken (sinds 25wk ongeveer) een duidelijk patroon met soms een rustigere dag tussendoor. Toen ik t met 21 weken echt voelde wist ik ook dat ik met 15/16 weken echt de baby voelde. alsof er popcorn in mn buik afging maar ja, zo klein hebben ze nog zoveel ruimte dat ze zomaar een paar weken te ver van je buikwand verwijderd kunnen liggen en te zwak schoppen om echt te voelen, of lekker met de pootjes in de placenta...