Ik krijg bij het idee van de kraamhulp ook wel een beetje kriebels, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel lekker relaxt. Maar het is dan denk ik ook voorwaarde dat je een beetje met elkaar overweg kan.
dit is ook mijn verhaal. tot het gesneden fruit aan toe. het was achetraf helemaal gewelig en ontzettend gezellig. en geloof me ik moet helemaal niks van vreemden hebben
Er zijn afgelopen jaar weer 5 uren bijgekomen. 'k Geloof tenminste dat dat afgelopen jaar was. Eerder was het 44 uur zorg dus vandaar. Momenteel is het ook gewoon weer 49 uur.
Mee eens! Wacht eerst maar eens af hoe je erover denkt na de bevalling, minderen kan altijd nog. Dit gebeurt zeker niet standaard en anders is over dit soort dingen altijd te overleggen. Mijn kraamverzorgster is nooit meegeweest de douche in, ik deed gewoon de deur niet op slot voor het geval dat (maar ze is nooit binnengekomen). En als je wel hulp nodig hebt, kan je dat altijd door je man laten doen ofzo als je echt problemen hebt met de kraamverzorgster. Maar goed, ze controleert ook je hechtingen als je die hebt, dus dan heb ik er persoonlijk niet zo'n problemen mee als ze me naakt zou zien. Ze zijn wel meer gewend met al die bevallingen en kraamvrouwen...
het lijkt mij ook maar raar toe, maar als ik de volle mep uren kan krijgen, neem ik die zeker.. Als het mooi weer is, is mn man volop "achter" bezig.. Die is melkveehouder en dat heeft veel weg van een 24-uurs bedrijf dat ie in zn eentje moet runnen. Als hij achter werk te doen heeft kan ik van hem niet verlangen dat maar te laten liggen en de visite van koffie en beschuit te voorzien.. Het omneuzen in mijn spullen valt wel mee.. Ik werk zelf als ziekenverzorgende en ben soms bij mensen thuis ook wel op zoek naar iets.. Die meiden zijn , net als wij, wel afgejaagd op wat een redelijk logische plek is om iets neer te leggen dat je voor de verzorging nodig hebt en waar je echt niet hoeft te kijken.. Kast open.. blik er in.. zie je t niet liggen.. kast weer dicht..
o help! ik had daar nog niet eens aan gedacht! Ik wil dus absoluut géén wild vreemde vrouw in mijn huis. Hoe ga ik dit doen!? Ik ben totaal niet iemand die vreemden in huis haalt, wat voor reden dan ook. Had het er gister (toen ik deze topic voor het eerst las) met mijn vriend over en hij zegt dat het heel normaal is dat iemand mij komt helpen in die dagen maar ik zit er nú ál tegenaan te hikken. Misschien optie om mijn eigen moeder weekje te vragen? Ik ga knetter gek worden van mn eigen ma, dat weet ik nu al. Die vind mijn huis niet schoon genoeg, rommel hier, nuttelose prulletjes daar, dit staat niet goed, dat staat daar beter en ga zo maar door. Hoe erg mijn ma ook kan zijn lijkt het mij toch beter dan een vreemde vrouw.... Help
Er zal toch iemand komen om je te temperaturen, de baby te controleren, je dingen uit te leggen enzo. Dus dan kan ze toch net zo goed ook even een wasje draaien? En ik denk, als ik je verhaal zo lees, dat je minder 'last' zal hebben van een vreemde dan van je moeder. Je kan namelijk hele zakelijke afspraken maken en dat lukt met je moeder niet. Een vreemde kijkt nergens van op (heeft altijd wel eens ergens iets nog vreemders gezien) en zal je niet snel 'veroordelen'. Bovendien kan je het gewoon zeggen als je iets niet wilt. Dus laat je gewoon helpen, misschien vind je het wel heerlijk! (ik zag er ook tegenop, maar vond het achteraf heerlijk).
Ik krijg toch een beetje kriebels van alle verhalen om vantevoren al geen kraamhulp te willen. Ik ben zwanger van een drieling, zal zo goed als zeker mbv keizersnede bevallen, en kindjes zullen waarschijnlijk de eerste dagen/ weken in ziekenhuis liggen. Als ik dan thuis kom, heb ik waarschijnlijk niet eens recht meer op kraamhulp (missschhiieeen 15 uur uitgestelde kraamhulp als ik gelukt heb) Nou dan zit ik dan, met drie pasgeboren baby's, heb nog nooit kinderen gehad dus weet echt nog helemaal niks. Moet het allemaal zelf gaan uitzoeken en tegelijkertijd bijkomen van de KS. Nou, dan klinkt 49 uur kraamhulp bij één kindje echt als top-luxe. Vind het uberhaupt heel krom geregeld als ik het zo teruglees
Kan me je reactie heel goed voorstellen! Ik vind ook dat je na een ziekenhuisverblijf meer recht op kraamzorg zou moeten hebben. Hopelijk krijg je toch nog wat hulp!
ik zag er ook tegen op maar ik vond het echt super fijn! Alles werd gedaan, de was, drogen, strijken, stofzuigen, dweilen, baby, eten voor me maken etc superrelaxt
daar kijk ik dus juist tegenop: ik wil zelf mn eten maken. En stofzuige, lol dan mag ze dat hier 3x per dag gaan doen want mijn honden verharen heel erg. Strijkbout heb ik niet eens haha. Trouwens, gok dat mijn honden niet eens een vreemde in huis toelaten.... hoe ga ik dat dan doen? zie haar al over de straat rennen met 2 hondjes aan de lijn (áls ze helpt met uitlaten) mijn honden trekken buiten als 2 mongolen aan de riem, en luisteren ho maar! ik ben enige waar ze naar luisteren dus dat gaat nog leuk worden.
haha nee dat zeker niet! elke dag even een bezem er licht doorheen minimaal maar ik ben het gewend al die haren. en gok dat zij het redelijk haarvrij zou willen hebben en dus zal ze vaak moeten stofzuigen heeft ze alleen porbleempje erbij, mijn honden vallen stofzuigers aan haha dus ik wens de kraamverzorgster nu alvast succes
dat was ook mijn eerste gedachte. Ik hoop voor je dat je je goed genoeg volet dan en zelf zoveel mogelijk kan doen als je er zo tegenop ziet, maar de kans is groot dat je het allemaal niet zelf kan dat besef je wel he? Je hebt daarvoor een hele prestatie geleverd en je wil er denk ik ook zovee mogelijk voor je kleintje zijn toch? Praat hier ook gewoon over met de kraamhul als je een afspraak hebt voor de bevalling ze treft vast veel mensen die er tegenop zien.
Ik zie er ook best tegenop maar laat het maar over me heenkomen dat is volgens mij het beste wat je kan doen. Ik kan me nu wel heel erg druk maken over een heks die straks tussen mijn onderbroeken loopt te snuffelen, maar daar wordt het allemaal niet beter op. Enne misschien valt het allemaal best mee en denk je:heb ik me hier nou maaaaaaaanden druk over lopen maken. Groetjes Meertje
Ik heb gister de intake gehad.. Ik zag er zelf ook een beetje tegen op omdat ik klein behuisd ben.. Gelukkig mag ik me uren zelf gaan indelen tegen die tijd.. Gezien mijn moeder een week vrij neemt wanneer ik bevallen ben & mijn vriend gelijk 3 weken vakantie krijgt, zal ik denk ik alleen de ochtend uurtjes opvullen.. Vind het togg wel prettig dat er dan iemand is, aan wie ik mijn vragen kwijt kan & een beetje hulp krijg met de huishoudelijke taken.. De kraamverzorgster zei ook dat hier waarschijnlijk 3/4 uurtjes op een dag genoeg is, gezien de kleine omvang van mijn flatje.. Kvind dit heerlijk dat et zo kan! Ik ben erg gesteld op me privacy, plus daarbij dat mijn vriend dat ook heeft & togg 3 weken vakantie heeft dan.. Hierdoor kan hij de ochtenduurtjes lekker "opstarten" en wennen aan het papa zijn om de rest van de dag door te komen.. Savonds zal mijn moeder wel vaak op bezoek zijn of mijn schoonmoeder.. Dus kvind die paar uurtjes in de ochtend wel lekker, meer hoeft van mij ook egt niet eigenlijk.. Maar ligt ook maar net aan de situatiee hoe ik me voel na de bevalling en dergelijke, maar ik denk dat allees wel soepel zal gaan en dat ik vrij snel wel weer op de been ben.. maar je weet et maar nooit, ben blij dat ik vrij ben in het indelen van de uurtjes waar je recht op hebt..
Ik heb hetzelfde... normaal hou ik er echt niet van als iemand in mijn territorium komt zeg maar, in mijn kastjes en laatjes. Aan de andere kant, die dames zijn echt wel professioneel en zijn er lekker voor mij en de baby. Mijn vriend wil dan gedeeltelijk werken, tot 14-15:00, en neemt zijn vrije dagen op als de kraamhulp weer weg is. Ik denk dat ik de kraam toch wel lekker ga vinden, zeker omdat onze familie niet naast de deur woont! Liefs Monique
Ik zag er bij mijn zoon ook erg tegenop (en nu ook weer hoor) maar het is me al met al best meegevallen. Helaas kregen wij wel een wissel op de helft, dat vond ik erg jammer want ik was net gewend aan de eerste kraamhulp. Mijn vriend had die week ook vrij dus de kraamhulp zat op een gegeven moment maar wat op de bank te zitten. Ik wilde niet dat ze kookte en dat deed ze dan ook niet. En we woonden in een appartementje en veel poetswerk was er nou ook weer niet. Ik kreeg toen de volle 49 uur (nu ook weer) maar de laatste 2 dagen is ze alleen de controles komen doen. Denk dat ik nu ook weer even aankijk hoe het gaat (vriend heeft dan 3 weken vakantie) en anders vraag ik weer vermindering van de uren aan.
Ik denk dat je een beetje een benauwend beeld hebt over 7 dagen, 8 uur lang om je heen. Probeer dat een beetje los te laten meis...Zo'n dag is zo om! echt... Ik begrijp dat er inderdaad mensen zijn die "echt" op zichzelf zijn...maar probeer 'r een beetje blanco in te gaan en wie weet heb je een toptijd en geniet je inderdaad volop. Tegenwoordig kun je het aangeven als het niet "klikt" met je kraamverzorgster en zal er een oplossing voor komen... En om antwoord te geven op je vraag...NEE je stelt je niet aan maar uit je gevoel en dat moet je blijven doen! Liefs Najet p.s. Je mag me altijd een pb-tje sturen als je daar behoefte aan hebt en/of iets over mijn ervaring met KZ wilt weten.