hahaha ja we moeten ons altijd verdedigen om dat zou je al niet meer t werk willen doen bij sommige krijg je niet eens de kans terwijl we zo ons best doen om er een relaxte feest week van te maken kom op zeg t is niet niks dat je een kindje hebt gekregen geniet dan ook echt en laat ons ons ding doen!!
Ik zit nu midden in mijn kraamweek en heb al een zoontje van 2,5. Onze Kraamhulp vroeg bij de kennismaking aan ons wat wij wilde, wat onze wensen zijn enw at wij belangrijk vonden. Hierbij gaf ze ook aan dat ze mijn zoontje overal bij wil betrekken en dat wij moesten aan geven of we wilde dat zij hem ook een beetje zou verzorgen. Mijn zoontje vind de kraamhulp helemaal geweldig. Als ik toevallig aan het voeden ben, zitten ze samen te eten, als ik lig te slapen en mijn zoontje moet wakker worden, haalt ze hem alvast uit bed, en ze hebben ook al een keer samen gespeeld in zijn kamertje. Mijn man is gewon thuis, deze week en volgende week. Hij doet de zorg van mijn zoontje, maar toch doet ze dit soort dingen met hem. Eerst doet ze de belangrijke dingen, voedings advies, badkamer en toilet hygiene, mij controleren en mijn dochtertje nakijken/verschonen etc. Daarna kijkt ze waar ze tijd voor heeft. Nu heb ik echt geboft, mijn kraamhulp doet werkelijk alles, ze heeft vandaag zelfs boodschappen gedaan en het eten klaargezet! Ze gaat maar door, we zijn dan ook super blij met haar en zullen dit haar ook zeker laten merken! kus miek
kijk goedzo en dat bedoelen wij dus als kraamverzorgster OVERLEGGEN met elkaar wat er prettig gevonden word!! eerst de dingen die er moeten gebeuren en daarna de extra dingen super dat je het zo prettig ervaart gefelicteerd trouwens nog haha en geniet ervan!!
mijn man begon er van het weekend toevallig over dus ik ben wel blij dat ik het nu hier tegenkom. ik vind mn huishouden minder belangrijk dan de verzorging van mij, de baby en alyssa. de kv hoeft van mij echt niet iedere dag te stofzuigen en te dweilen. wel vind ik het toilet en de douche belangrijk. mijn man moet ook weer snel aan de slag als de baby geboren is en ik zou het dus heel fijn vinden als de kv alyssa een schone luier geeft en eten en drinken. echt met haar spelen zou leuk zijn als er tijd voor is. liefs doris
Ik had hier ook al over nagedacht inderdaad. Hier komen ook de baby, Eva en ik op de eerste plaats. Wat het huishouden betreft, ik hoop dat het met mij weer net zo super gaat als bij Eva, want toen kon ik snel weer alles zelf, alleen de wasmachine is op zolder en dat mocht mijn vriend lekker doen (ivm traplopen). En anders kan mijn vriend het ook allemaal wel een beetje bijhouden, zoveel werk is het nou ook weer niet (strijken doen we trouwens haast niet aan, lekker makkelijk ). Het liefst doe ik de verzorging van Eva zo snel mogelijk zelf. Als het net zoals na de bevalling van Eva gaat, kan ik haar de volgende dag lekker zelf weer aankleden . Maar goed, daar ga ik maar niet vanuit, anders mag mijn vriend het doen. Eva is de laatste tijd wat van slag en moet sowieso erg wennen aan nieuwe mensen, dus haar verzorging doen we, zeker de eerste paar dagen, het liefste zelf. Het is al indrukwekkend genoeg voor haar allemaal....
Dat heb ik hier met Amy ook, die is laatste tijd heel erg aanhankelijk. En vooral mama moet alles doen. Nu is ze ook pas naar de psz gegaan maar dat gaat goed. Dus ben benieuwd hoe ze reageert als ik net bevallen ben, hoop dat ik haar dan ook snel weer kan verzorgen. Er veranderd al zoveel voor haar na de bevalling.
Hier net zo.. wil straks als haar broertje er is en er dus al genoeg spanning is dat ik haar wel naar haar bed kan brengen s´middag en haar kan aankleden en verschonen. Ze word nooit door iemand anders aangekleed en wil niet dat ze zich enorm buitengesloten of aan de kant gezet voelt wanneer er een tweede bij is.