Kraamzorg bureau`s

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Candijtje, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Dag meiden!

Aangezien wij begin augustus gaan verhuizen naasr een ander deel van het land zijn we dus ook genoodzaakt om een ander kraambureau te regelen. nu heb ik geen idee welke. De volgende bureaus kramen nu bij ons in onze nieuwe woonplaats:

Kraamvogel
    Isis kraamzorg
    Naviva
    Zin kraamzorg
    VVT

Wie raad welk bureau aan en waarom natuurlijk :)

2. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb me aangemeld bij Naviva.
    Dit is het kraamburo waar mijn verloskundige veel mee doet en
    vandaar dat ik me daar heb aangemeld.
    Of ik er tevreden over ben kan ik je nog niet vertellen.
    Kennismakingsgesprek moet ook nog plaats vinden maar bij mijn pufclub hebben meer meiden dit buro.
    Je moet het denk ik toch hebben van mond op mond reclame.
    Voor mij in ieder geval wel omdat het mijn eerste kindje is.
    Succes.

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik sluit me eigenlijk aan bij wat Ingrid zegt.
    Wij hebben ons ingeschreven bij Isis kraamzorg omdat wij hier hele goede verhalen over hebben gehoord. onze verloskundigen zijn hier bekend met de isis.
    Zelf heb ik er nog geen ervaring mee en ook nog geen intake gesprek gehad..

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Je moet vooral afgaan op je eigen gevoel natuurlijk.

Ik had een enorme stapel aan folders meegekregen van de vk en totaal geen ervaren mensen om me heen bij wie ik om advies kon vragen. Wij hebben ons uiteindelijk aangemeld bij Isis. Na het google-en bleek dat hier veel goede ervaringen mee waren. (al is dat altijd afwachten natuurlijk)

Gister heb ik de intake gehad en vond het een enorm prettig gesprek! Hele heldere uitleg over alles, op een subtiele manier wordt alles gecheckt, niet zo super zakelijk zeg maar en de intake-ster was ook oprecht geïnteresseerd in onze situatie enzo.
    Hoop dat de kraamzorg net zo goed bevalt als de intake :D

5. muppie

muppie Lid

12 mei 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga je naar Overijssel verhuizen? Ik heb me ook aangemeld bij Naviva. Zij hebben ook mijn vorige kraamperiode gedaan en het beviel mij uitermate goed :).
    Er werd goed voor mij en onze baby gezorgd, maar ook op mijn man werd gelet. Hij werd geregeld eventjes op bed gestuurd om uit te rusten!

6. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Muppie, inderdaad we gaan naar Overijssel verhuizen, Steenwijk om precies te zijn ;)

Andere meiden, bedankt voor jullie reacties hoor... Ik ga de websites ook eens even grondig besturen ;) Zorgverzekeraar wilde wel graag snel een antwoord....

Aangezien we een 2ling verwachten is het wel fijn dat er ook op manlief gelet word :D En natuurlijk mijn beide meiden die tegelijk grote zus worden van 2 babies!

7. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    heb me bij isis ingeschreven..
    dit op aanraden van vrienden en familie die goede ervaringen hadden.
    de vk gaf ook haar voorkeur aan voor isis..

8. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Naviva!

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Aandelen Gold?

(nog niet zwanger, en je 7e berichtje ;) )

10. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Haha, nee. Mijn schoonzussen hadden allebei Naviva ;)

11. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hihi, oke prima hoor :)

12. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    ik heb bij mn dochtertje isis gehad en dit is erg goed bevallen dus voor dit wonder heb ik me weer aangemeld bij isis.
    hebben goed geluisterd naar persooonlijke situatie en goe din gespeelt op wat wij zelf graag wouden.

13. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik woon ook in Overijssel, maar in Twente. Heb me bij Excellent kraamzorg aangemeld, omdat ik die de vorige x ook had.
    Ik zou bewust niet voor Naviva kiezen, omdat dit een heel groot (landelijk) bureau is. Bij Naviva komt het regelmatig voor dat je meer dan 1 KV hebt in je kraamweek. Dit vind ik een belangrijk minpunt.

14. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    ik heb voor naviva gekozen, omdat meerderen dit ook hadden en allemaal positieve verhalen over heb gehoord.

15. muppie

muppie Lid

12 mei 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    HEt maakt mij niet uit welk bureau je kiest; ik kan alleen over mijn ervaring met Naviva vertellen.
    Ze zijn inderdaad groot, maar ze doen hun best om je de hele kraamtijd dezelfde KV te geven. Wij hadden een KV en een stagiare (toestemming voor gegeven), maar wel de hele periode dit zelfde koppel.
    Alleen voor de bevalling komt er iemand anders.
    Overigens heb ik wel een klacht over de KV van de bevalling doorgegeven. Ik had een stortbevalling (totale bevalling half uur), waardoor de KV er pas een uur na die tijd was. Niet erg, maar wij waren nog in shock van de bevalling. Zij was niet erg vriendelijk naar ons. Kleedde ons meisje ook aan zonder dat een van ons erbij was, en zo nog wat dingetjes. Ik had de klacht schriftelijk (enquete) doorgegeven en Naviva belde me al snel terug om mijn verhaal ook nog mondeling te horen. Zij namen het hoog op en ze beloofden dit met desbetreffende KV te bespreken, juist omdat ze het zo belangrijk vinden dat je als kersverse ouders goed verzorgt wordt! Ik vond dat ze het erg goed opgepakt hebben en voelde me echt gewaardeerd.
    Over de KV in de kraamweek niets dan lof!

16. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hier ook Naviva....
    Heb ik bij de geboorte van mijn zoon ook gehad en beviel erg goed.
    De vk gaf ook aan met deze altijd prettig samen te werken.

Deel Deze Pagina