problemen met kraamverzorgster

Discussion in 'Kraamtijd' started by Crazy angel, Jul 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    we hebben een hele goede kraamverzorgster, ze weet de borstvoeding heel goed uit te leggen en geeft goede tips
    maar mijn partner en ik mogen haar niet
    ze is te streng en wil alle touwtjes in handen hebben, heb ik het idee

toen er kraambezoek kwam, vond zij het alleen maar vervelend en wou ze liever weg hebben
    en ze ging alles opruimen, dat is ook heel goed maar ze begon alles wat we nieuw hadden gekocht open te maken en ik durfde niet te zeggen dat ik dat niet leuk vond

wie heeft er nog meer dit soort dingetjes meegemaakt? en hebben jullie er wat aan gedaan?

ik zie echt op tegen dat ze weer moet komen, en daarbij heeft ze zelfs nog meer uur aangevraagd

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zou het toch aankaarten, ofwel bij haar ofwel bij het kraambureau. Misschien kun je dan iemand anders krijgen. Anders zit je straks toch met een vervelend gevoel over de kraamtijd. En bedenk, zij is er voor jou niet jij voor haar!

Heel veel succes!

ps: gefeliciteerd met je kindje :)

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou het bureau bellen of ze een ander willen sturen.

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Heb ik ook gehad en het kraambureau gebeld dat we een andere kraamverzorgster wilden. Normaal zou ik met degene zelf bespreken als ik ergens ontevreden over was maar zij was zo dominant dat ik dat met mijn hormonen niet zag zitten en mijn kerel al helemaal niet haha! Ze deden er niet moeilijk over, achteraf hoorde ik via via dat deze mevrouw vaker te horen kreeg dat ze niet terug hoefde te komen..

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Jezus, het lijkt wel alsof je gewoon bang voor dr bent!
    Het is jouw huis hoor, dan komt ze gewoon niet meer, ik heb nooit kraamhulp gehad, wij hebben het als vader en moeder zelf wel gedaan.
    Tis geen straf ofzo hoor, gewoon op laten zouten.

6. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    meid ikhoop dat je een oplossing hebt gevonden want je kraamtijd is volgens mij bijna voorbij

maar je moet in dit soort gevallen gewoon het kraambureau bellen. dat is mij bij de intake ook verteld.

7. hottie

hottie Lid

Aug 13, 2007
    76
    0
    0
    Friesland
    ja ik ken het wel, wij hadden ook een kraamverzorgster die ons niet voldeed.Per dag 3 uurtjes, minder mocht het helaas ook niet. Als mijn ouders langs kwamen om onze kleine meid te zien, stelde de kraamverzorgster haar niet eens voor, ik deed het ook niet voor haar! Ze keek ook niet blij toen ik visite kreeg. Ze zag de visite ook liever gaan dan komen. Ik wist toen niet hoe ik met mijn visite om moest gaan.moet ik nou ff mijn visite de aandacht geven of moet ik naar die kraamverzorgster luister, die toen wat aan me uitlegde ( en op dat moment kreeg ik visite.) Dan heb je op dat moment een moeilijke beslissing, en je draagt dan een last met je mee!

Ik moest ook elke middag ook al wilde je het niet naar bed om te slapen, als je beneden kwam, vroeg ze heb je lekker geslapen? Ik antwoorde daar op nee kon niet slapen. Ow, zei ze dan. Dan krijg je het gevoel dat je gevangen zit in je eigen huis. Mijn man vond het niet leuk dat ze de was deed etc.Ze was er alleen voor moeder en kind.Maar toch deed ze het omdat ze tijd over had. Het zal dan allemaal wel. Dan laat je haar ook maar.

Ook wij hebben niet gebeld, nu we er toch later spijt van hebben gekregen. Een week duurde ontzettend lang. Wij hadden zo iets van ach het is maar 3 uurtjes op een dag. En het is nog een paar dagen.Wij doen dit dus nooit weer, de volgende keer bellen we meteen en zeggen dat we haar niet meer willen. Je weet alles op dat moment niet beter, omdat het je eerste kindje is en je moet dan nog een hoop leren. Nu hebben wij hierdoor ook een hoop geleerd, die fout wil je dan niet meer maken!

De kraamtijd had een van de mooiste periode moeten zijn!

8. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    de druppel was bij ons dat ze begon over geld en zei dat we nooit zo'n kleintje konden betalen... dat deed me echt zoveel pijn
    echt belachelijk dat ze dat zei
    en ze liet ons van alles aanschaffen dat uiteindelijk helemaal niet nodig was geweest
    ze maakte zelfs boodschappen lijstjes :(

we hebben dus ook gebeld en de laatste 3 dagen hadden we wel een hele leuke gehad gelukkig
    en ik ben ook heel blij dat ik gebeld heb, alleen jammer dat we hebben gedaan alsof het niet de schuld van de kraamverzorgster zelf was, terwijl ze het eigenlijk best mag weten hoe krengerig ze zich heeft gedragen

iedere dag zag ik al tegenop dat die vrouw kwam, en omdat de kraamtijd een mooie tijd moet zijn eigenlijk indd
    heb ik gebeld, nou voor de volgende keer moet jij dat ook maar doen! ik raad het je echt aan

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Goed dat je hebt gebeld! Je kunt nu natuurlijk altijd nog eea zetten in de evaluatie (als je die nog niet gedaan hebt natuurlijk).

Heel raar dat ze zei dat jullie een kindje niet konden betalen! Dat doe je toch niet! En zelfs al zou je weinig geld hebben, wat maakt dat nou uit, ook op een klein budget kun je een kindje groot brengen! Die vrouw was gewoon niet helemaal lekker, zou me niets aantrekken van wat ze heeft gezegd hoor :)

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Oei, die had ik letterlijk buiten gegooid, als mijn man dat al niet gedaan had! Waar haalt ze het lef vandaan om zulke dingen te zeggen?

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben kraamverzorgende in opleiding maar vind dit echt super heftig.
    Bij ons word ook geleerd dat niet ieder gezin rijk is etc en je dus moet aanpassen aan de mensen.
    Ook qua opvoeding van andere kinderen.

Ik zou t dus ook met de kvz erover hebben, of het kraamcentrum bellen, dit kan gewoon niet.

Qua kraambezoek, ja de ouders beslissen natuurlijk hoe of wat, maar kraamzorg moet eenmaal wel wat "streng" zijn zodat het niet te druk word voor moeder en kind.
    Maar zulke dingen moeten ALTIJD in overleg gaan met de ouders!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Ik zou alsnog een klacht indienen en vertellen dat ze zo'n opmerking maakte. Dan zeg je er gewoon bij dat je toen met je rondvliegende hormonen in de war was en dat niet wou zeggen. Achterlijk mens, zoiets hoeft ze niet te zeggen.
    Maar wel fijn dat jullie uiteindelijk een leuke kraamhulp hebben gekregen.

13. hottie

hottie Lid

Aug 13, 2007
    76
    0
    0
    Friesland
    ja klopt,

Dit is wel erg dat de kraamverzorgster zo tegen jullie heeft gezegd, ik snap je heel goed dat je er elke keer tegen op gaat kijken als die vrouw weer over jullie drempel komt. Jij ziet haar liever gaan dan komen. Vreselijk zulke kraamverzorgsters! Ik hoop dat je nu lekker van je kind kan gaan genieten.

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ik ben zelf kraamverzorgende....

En sta hier nu echt met mijn bek vol tanden :confused: Hoe durft ze dat te zeggen! is ze wel helemaal goed in der kokkertje? Hoe bedoel je ik verpest het voor medecollega's...

Om even te reageren op Bamjolan, een kraamverzorgende is niet streng hoor.... wij geven alleen adviezen, en als een gezin de hele dag door visite wilt hebben, is dat niet erg hoor, alleen dan komen wij met de opmerking van denk ook om jezelf en je kleintje... verder hebben wij er als kraamverzorgende niets over te zeggen, en leef je naar de regels van het gezin..

Share This Page