Slaapritme baby 2 weken

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door DeniseG1986, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hoi meiden, ik ben nog geen 2 weken geleden via een spoedkeizersnede bevalling van onze dochter. Alles gaat helemaal prima op het slaapritme na.

Ze is precies wakker wanneer wij naar bed gaan, hartstikke gezellig natuurlijk want we koesteren alle wakkere momenten maar als ze om 23.00 wakker is dan is dat natuurlijk niet goed voor onze nachtrust.
    We doen 's avonds alles heel kort en zo donker mogelijk en overdag alles vrolijk en in het licht om dit een beetje aan te leren maar het wil nog niet echt

Kunnen we er nu al voor zorgen dat ze op andere momenten wakker is?
    Zo ja, hoe?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat ze daar zelf een beetje in moet komen, baby's zijn vaak s'avonds veel wakker.

Ik zou als ik jou was proberen om overdag wat bij te slapen (wanneer je geen rondlopende kinderen oid hebt natuurlijk).

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Heb je s'avonds al eens een badje geprobeerd?

Muziekje kan soms helpen, dan gewennen ze aan het geluid dat ze moeten slapen als ze dat horen. Wil niet zeggen dat het altijd werkt.

Was ze in je buik ook op die momenten onrustig met veel momenten? Vaak hebben ze het ritme nog de eerst weken van toen ze nog in de buik zaten.

Geef je borstvoeding of flesvoeding?
    Soms kan je kijken of ze op jouw verzoek wat meer en vaker willen drinken s'avonds (heet clusteren). Dan leggen ze als het ware een voorraadje aan om wat uurtjes te slapen daarna.

4. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij zulke jonge babies kun je nog niet van een ritme spreken. Hier was het ook wel dat hij wakker was in de avond, en paar dagen later slapen vanaf een uur of 8 's avonds en alleen wakker worden voor voeding.
    Ritme krijgen ze pas later. Kun je denk ik weinig aan doen buiten het licht laten op de dag en donker maken in de nacht.
    Babies bepalen hun ritme, niet de klok.

5. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    In mijn buik was ze ook druk rod een uur of 11, dus dat trekt ze wel door.

Ik geef borstvoeding, vanaf een uur of 6/7 komt ze bijna elk uur om te eten dus dat clusterem doet ze hier wel.

We gaan maar gewoon afwachten denk ik

6. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Rond de 3 mnd oud krijgen ze pas een dag en nacht ritme.End an kan het nog maanden duren voordat ze doorslapen.

7. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Dat doorslapen vind ik niet zo'n probleem, ze is alleen klaarwakker rond 11 uur en dat duurt meestal tot een uur of 1/2

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier kwam dat ritme vanzelf...als Finn niet wilde slapen/klaar wakker was nam ik hem bij me in bed, en viel hij vanzelf weer in slaap,. Een aantal weken later had hij zelf al het juiste ritme geregeld...

9. Kaintak

Kaintak Lid

27 dec 2010
    44
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn zoontje van 9 weken begint nu pas vage tekenen van een ritme te vertonen. Ik denk dat het wel nog een tijdje duurt voordat er een duidelijk ritme in gaat komen. Sinds een weekje heb ik eigenlijk pas het gevoel dat hij het verschil tussen dag en nacht snapt!

Deel Deze Pagina