Zwangerschapsbegeleiding, zwangerschapsyoga, zwangerschapszwemmen, zwanger en fit, Hyptnotherapie, Hypnobirthing, Zwangerschapshaptonomie.. wat een keuze! Moet je voor zwangerschapsyoga al eerder aan yoga gedaan hebben bijvoorbeeld?Hypnobirthing lijkt mij wel wat, wie heeft dit gedaan en hoe beviel dit? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met zwangerschapscurssusen Wat hebben jullie gekozen en waarom, hoe beviel dit?
Tijdens mijn eerste zwangerschap hebben mijn man en ik de cursus 'samen bevallen' gedaan. Hier krijg je veel info en ontspanningsoefeningen enzo. Wij hebben het als heel prettig ervaren! Deze zwangerschap heb ik niets meer gedaan...
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Vond vooral et kletsen erg gezellig en heb wel wat aan de ademhalingsoefeningen gehad. Alhoewel ik het precies andersom deed dan me was aangeleerd (nou net juist een buikademhaling tijdens wee), hihi. Het lijkt me ook wel leuk om wat sportievers te doen. Yoga is toch veel stilstaan/ stilzitten.
Ik doe sinds week 14 een workout (buiten) specifiek voor zwangere vrouwen en vind het heerlijk! Onze trainster is ook super, zij weet heel goed, ook uit haar eigen ervaring, wat er wel en niet kan of prettig is en daar wordt dus constant ook rekening mee gehouden. Daarnaast ben ik onlangs begonnen met zwangerschapszwemmen, dit vind ik net iets minder leuk. Het is voor mijn gevoel veel minder nuttig want het zijn nogal simpele oefeningen waar ik echt absoluut geen moeite mee heb. Tenslotte heb ik me ingeschreven voor een theorie-stoomcursus bevallen want ik had geen zin in zweverig gedoe. Na 1 les bevalt het prima. Gewoon droog aangeven welke ademhalingstechnieken er zijn en ga thuis maar lekker oefenen in plaats van dat je in een groep moet zitten puffen.
Mijn man en ik hebben samen bevallen gedaan en dat vond ik een hele leuke en fijne cursus, en mijn man vond het ook erg nuttig, heeft een wat zekerder gevoel gekregen!
Ik doe aan zwangerschapspilates. Een combinatie van wat pilatesoefeningen (stabiliteitsoefeningen voor rug, buik, bekken) en ontspanningsoefeningen. Ook geeft ze elke keer wat voorlichting over hoe je kan puffen en wat je kan verwachten. Zwemmen lijkt me ook heerlijk
Ik begin volgende week met zwangerschapsyoga. Heb gekeken naar samen bevallen maar van mij hoeft vriendlief niet iedere x mee en geloof ook niet dat hij erop zit te wachten. Plus ik vind t ook gewoon lekker om wat voor mezelf en beeb te doen
Wij hebben een 'cursus' (was 1 avond, 2 uurtjes) gedaan over 'samen bevallen'. Korte en bondige informatie over hoe de bevalling allemaal kan beginnen, ademhalingsoefeningen, hoe het allemaal in zijn werk gaat en hoe de man een beetje kan helpen. Mijn partner vond het erg leuk. Ik vond het vrij saai, omdat ik al heel veel op internet gelezen had. Maar het is leuk om te zien dat hij nu veel bezig is met de bevalling en mij dus precies verteld wat er allemaal gaat gebeuren Ik had juist absoluut geen zin in hysterische clubjes met bewegingsoefeningen etc Al mis ik wel het contact met andere zwangeren. Bij een volgende zwangerschap zou ik puur voor het contact met anderen, wel een cursus gaan doen.
Hatha yoga voor zwangeren de vorige keer en ik heb me nu al aangemeld voor over 10 weken. Heerlijk. De juiste clmbinatie tussen in- en ontspanni g, contact met andere zwangeren en veel voorlichting en speciale themalessen waarvan 1 met je man.
Hier haptonomie, en met 30 weken bestel ik een boek met cd bij bol.com over hypnobirthing dit beide in combinatie met een badbevalling
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan bij mijn eerste zwangerschap! Zo super saai! Dat ademen heb ik niet eens aan gedacht bij de bevalling! Als het eenmaal zo ver is merk je zelf wel hoe je het best kunt ademen!
Bedankt voor de reacties dames! Grappig de verschillende ervaringen, waar de een heel veel aan heeft zat de ander totaal niet op te wachten. Wat Chocochick zegt, vooral het contact lijkt me erg leuk. Het forum is super gezellig maar het is ook leuk om dames uit je omgeving contact te hebben. @Saartje5, volgens mij wonen wij in dezelfde regio. Mag ik vragen waar je die workout oefeningen doet? Ben je erg sportief van jezelf of kan ik hier als kantoormus/couch potato ook aan beginnen @FleurSylvano, goed bezig! Zo'n badbevalling en hyptobirthing lijkt me ook wel wat. Alleen is dit de eerste en ik ben nogal mietje wat betreft pijn en ik ben bang dat ik op het laats het hele circus laat afblazen om alsnog lekker naar het ziekenhuis te gaan..
Ik train bij ECB sport: Welkom bij ECB Sport | ECB Sport Je hoeft echt niet super sportief te zijn met een mega conditie, belangrijker is dat je zin hebt om buiten te zijn, ook als het weer wat minder is! Je kan gewoon een keer proberen en kijken of het wat voor je is.
Haptonomische zwangerschapsbegleiding is het enige wat wij gedaan hebben en het is SUPER bebvallen. Naast contact maken met de baby (heel leuk voor de papa!) krijg je handige tips en grepen uitgelegt, die je partner bij de bevalling ter ondersteuning kan toepassen. Ik heb er zeker mbt het opvangen van de weeën heel veel aan gehad, en het mooie was dat wij het hierdoor echt samen hebben gedaan.
Ik heb de cursus "baby op komst" gedaan van Thebe. Een heerlijke down to earth theorie gerichte cursus van 8 lessen voor de bevalling, en 2 terug kom lessen. Heb er een duidelijk beeld aan over gehouden, en een gezellige whats app groep . Geen gepuf met zn alle, maar wel duidelijke uitleg over wat je kunt verwachten, hoe je weeen kunt herkennen, hoe je kraamvrouwen koorts kunt herkennen enz.
Ik heb gisteren de eerste les ZwangerFit gedaan. Was op zich wel zwaar omdat ik qua sport bijna alleen maar duursport deed voor ik zwanger werd, gericht op longinhoud en conditie, en bij ZwangerFit werk je ook aan spieren. Maar het was echt superleuk! Kijk nu al uit naar de volgende les. Daarnaast twijfel ik nog over een cursus borstvoeding. Mn omdat ik geen enkele vrouw ken bij wie bv gelukt is, alleen verhalen over hongerige baby's, wanhopige kraamvrouwen en bloedende tepels. Maaromdat bv wel het beste is voor de baby twijfel ik toch om het te proberen...
Ik heb de cursus samen bevallen met mijn man gedaan. We vonden het echt super en hebben er ook heel veel aan gehad tijdens de bevalling. Mijn man vond het vooral erg fijn, omdat hij daardoor handvaten had wat hij kon doen tijdens de bevalling om het voor mij makkelijk te maken. Hij gaf aan dat hij dit erg prettig vond.
Ik vind het allemaal onzin, het enige leuke eraan kan zijn (voor mij) leuke contacten e.d. maar de info is vaak zo overdreven of zweverig. Het zit erin en het moet er na een tijdje uit, verstand op 0 en gaan met die banaan is mijn motto maar ik ben een heel nuchter persoon, gewoon goed luisteren naar je VK of gyn en op je af laten komen en accepteren dat je er geen invloed of weinig dan op hebt. Dan heb je de leukste bevalling zonder tegenvallers en te hoge verwachtingen.