kraamzorg Duitsland (net over grens)

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Zelena88, Mar 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zelena88

Zelena88 Actief lid

Dec 17, 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi!

Even een wat aparte vraag misschien, maar weten jullie misschien meer over kraamzorg in Duitsland met een Nederlandse verzekering?
    Mijn man en ik zijn druk op zoek naar een huis, maar mocht alles mislopen, kan het zijn dat we eventjes met onze baby bij mijn ouders in Duitsland blijven (ons huidige huurhuis, een oude woonboerderij, is namelijk te gehorig voor het meisje dat boven ons woont en heeft maar 1 slaapkamer).
    Mijn ouders hebben een heel gedeelte boven waar wij evt tijdelijk zouden kunnen wonen, maar ik weet dus niet hoe het dan zit met kraamzorg. Wellicht zijn er kraamzorgorganisaties die net over de grens komen? Of is er ook kraamzorg in Duitsland en wordt dat vergoed?

Ik heb deze vraag ook onder het kopje zwangerschap geplaatst, omdat mensen hier misschien ervaring mee hebben, maar toen zag ik dit forum :)

Hoop dat jullie hier antwoord op hebben :)

Bedankt!

2. Zelena88

Zelena88 Actief lid

Dec 17, 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb hier inmiddels antwoord op! ;)

3. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een tijdje tegen de grens gewoond en heb ook wel eens in duitsland gewerkt. Ilja de andere deskundige onder deze topic, komt uit duitsland, dus die zal er vast meer over weten. Ik zal haar even inseinen.

Groetjes Adrienne

Share This Page