Hi meiden, Hoeveel uur kraamzorg hebben jullie genomen, en moest je toen 4 euro eigen bijdrage betalen (per uur). Ik ben wel aanvullend verzekerd maar volgens mij moet ik toch die 4 euro per uur betalen, hoe zit dit bij jullie?
Ik heb er bij de keuze voor zorgverzekeraar naar gekeken dat ik de eigen bijdrage vergoed krijgt. Ik heb de vorige keer iets van 64 uur kraamzorg gehad, dan kan een aanvullende verzekering die het vergoed wel uit. Welke verzekeraar heb je en wat voor pakket? Sommige verzekeraars vergoeden een max. bedrag, bijv. 150 euro.
Hi, ja op zich moet ik goed verzekerd zijn, Iza aanvullend. Maar volgens het Landelijk Indicatie Protocol kraamzorg heb je toch bij een gewone bevalling (en BV) recht op 49 uur kraamzorg (over 8 dgn). Heb jij ook veel uur!
Hoi, Bij mijn dochtertje had ik 48 geïndiceerd gekregen(8 dagen, waarvan 4 ziekenhuis) en toen nog 2 dagen bijgeïndiceerd vanwege ks. Er kan in de kraamzorgweek besloten worden om nog extra uren erbij te krijgen, als je extra zorg/ondersteuning nodig hebt. Ik weet niet meer hoe hoog de eigen bijdrage toen was(3 jr terug), maar heb alles vergoed gehad. Nu ben ik weer voor 48 uur geindiceerd. En is de eigen bijdrage 4 euro per uur, Ik krijg 160 euro vergoed van mijn verzekeraar.(menzis/fnv)
Als het goed is heb je de polisvoorwaarden voor 2012 ontvangen, daarin staat precies wat vergoed wordt qua kraamzorg voor jouw specifieke pakket. Mocht je daar niet uitkomen, dan kun je ook even bellen met je verzekeraar. Want de ene verzekeraar vergoed de eigen bijdrage nooit, de andere volledig wanneer je een aanvullend pakket hebt, en weer een ander vergoed het maar gedeeltelijk bij een aanvullend pakket. Dus wij kunnen hier alleen maar gissen naar wat jij wel of niet vergoed krijgt... Ik heb zelf effectief 8 dagen kraamzorg gehad, en tussendoor 2 dagen ziekenhuis. Mijn verzekeraar vergoed de eigen bijdrage volledig.
Klopt idd wat de voorgaande dames hier zeggen. En als je poliklinisch wilt bevallen (in het ziekenhuis onder eigen leiding van je verloskundige en als alles goed gaat mag je naar 3 uur weer naar huis) heb je daar ook een eigen bijdrage over. Of je moet daarvoor ook aanvullend verzekerd zijn. Moet je ook even nakijken in je polisvoorwaarden van 2012. Soms kan je het bedrag wat je zelf moet betalen aan eigen bijdrage nog wel terug krijgen van de belastingdienst. Maar dat is dan afhankelijk van jullie gezamelijk inkomen want je mag niet over een bepaalde drempel heen geloof ik. En het is erg versoberd met wat je terug kan krijgen. Zijn wel medische kosten dan.
Ik had bij de intake ook recht op 49 uur kraamzorg. Heb gezegd er ong. 32 te willen, gewoon alleen alle controles en in de eerste dagen iets meer uren ivm oefenen bv, wassen, aankleden etc. Ik ben ook aanvullend verzekerd maar moet ook die 4 p.u. eigen bijdrage betalen.
Hier nu ook FBTO en gezinsplanning. Vorige zwangerschap OHRA uitgebreid ofzo. @Star, ik had extra uren voor borstvoeding en kon zelf amper lopen (dus niet fysiek zelfredzaam). Dat is in de kraamweek bijgeindiceerd.
Ik ben ook aanvullend verzekerd. Ik "kreeg" 125 euro en de rest van de eigen bijdrage moest ik betalen. Had 53 uur en heb 87 euro betaald.
Ik kan bij FBTO modules aan en uitzetten. Ik heb normaal alleen het basispakket, waaruit een groot gedeelte kraamzorg e.d. wordt vergoed. De eigen bijdrage is dan voor jezelf. Ik zet er echter wel een module 'gezinsplanning' bij... Dan wordt de eigen bijdrage tot een bedrag van 200 euro vergoed geloof ik. Ook poliklinisch bevallen. Alles wat we daarbuiten nog moeten betalen, omdat het niet gedekt wordt, is dan maar zo... Maar dan hebben we het gros wel gehad denk ik. Of ik daarna terugschakel of iets met een andere module doe, weet ik nog niet. Ik vind het redelijk duidelijk omschreven allemaal, maar nog snap ik er over het algemeen helemaal niks van
Ik ben verzekerd bij het VGZ (uitgebreid aanvullend) en hoef geen eigen bijdrage te betalen. Bij vorige bevalling heb ik 64 uur vergoed gekregen. (dit ivm ernstige BI, xtra hulp bij bv, blaasontsteking) Alles laten ondertekenen door de vk en de verzekering heeft het vergoed.
hier ook gewoon eigenbijdrage moeten betalen ondanks extra aanvullend verzekerd. Het was bij elkaar zpo'n 160 euro en dat was wel de volle 49 uur. heb dus wel iets minder betaald dan 4 euro dat wel. Ik kreeg gewoon naderhand een rekening van mijn zorverzkeraar ( IZZ)
Ja, bij het gezinnenpakket van cz wordt alles vergoed. Die hebben wij ook. Zelfs ook nog een bedrag voor lactatiekosten als je een lactatiekundige wil inschakelen mocht je borstvoeding gaan geven. Ik meende iets van 200 euro voor een jaar?
Wij hebben ONVZ, ivm vroeggeboorte maar 8 uur kraamzorg gehad. Maar ik kreeg 350 euro van ONVZ uitgekeerd! Hiervan moest ik dus 32 euro eigen bijdrage betalen, de rest was voor onszelf... En ook nog een lodger wrapper als kado!
wij hebben een aanvullende verzekering en ik krijg tot 24 uur ook de eigen bijdrage vergoed. daarboven betaal ik ook die 4 euro per uur.