Heimwee na de kraamverzorgster

Discussion in 'Kraamtijd' started by LLooijschelder, Jun 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

Jan 19, 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook zo'n heimwee naar de kraamverzorgster?
    Ze was vanmiddag voor t laatst, ik heb me toch zitten huilen.
    Bah.
    Ze was ook zo lief voor ons.
    Wat ik me af vraag zou zij het ook zo ervaren? Of is het voor hun puur werk?

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier een kraamverzorgende,

Ik kan je vertellen dat ik bij gezinnen waar ik echt een klik mee heb ook wel heimwee heb hoor. Gewoon om daarna te weten hoe het gaat, zeker als je een wat intensievere kraamtijd hebt gehad. Om ze lekker te vertroetelen en zeker ook de beebs te missen.

Ik heb wel eens gehad dat een kraamvrouw huilde toen ik weg ging nou toen kwamen bij mij de waterlanders ook hoor (ben nu veel emotioneler nu ik zelf ook kids heb).

Maar soms heb je er ook gezinnen bij waar je geen of mindere klik mee hebt en dan sluit ik het gewoon af. Je moet het ook achter je kunnen laten.

Soms kom ik ze nog wel tegen en dan is het heel leuk om weer even te buurten hoe het gaat en de kids terug te zien.

En helemaal gaaf is het als ze je vragen om bij de tweede of volgend kindje terug te komen omdat het zo goed bevallen is.

Maar uiteindelijk blijft het toch wel je werk (bij mij is het mijn passie hihi). Het zou geen doen zijn als ze de kraamtijd eeuwig laten duren :)

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb ook gehuild hoor. En mijn kv ook. Is ook zo'n heftige week die kraamweek. Duurde ook wel een weekje dat gevoel, maar op een gegeven moment vond ik het goed. Heb wel haar mail adres en mail nog wel eens met haar. Ook heb ik inderdaad gevraagd of ze bij een eventuele tweede weer wil komen.

Gefeliciteerd trouwens met je kindje!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

oh ik heb ook keihard gehuild, vooral bij de tweede, dat was zo'n lieverd. daarnaast vind ik de week na de kraamweek altijd het zwaarst, omdat je dan weer terug moet naar het normale leven zeg maar.
    als mijn huis een puinhoop is mis mijn kraam nog weleens :)

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik kan het me helemaal niet voorstellen dat iemand heimwee hebt naar de kraamverzorgster.:)
    ik heb ook gehuild toen ze weg ging hoor, maar dat was van opluchting dat ze weg was. eindelijk m'n huis weer voor mezelf en geen gemiep. doen wat en op de manier die ik zelf wil. maar dat zal vast wel grotendeels komen omdat het hier niet zo lekker liep met de kraam. jong ding en veel fouten. ben benieuwd of ik bij een evt. volgende wel heimwee heb;)

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij hadden een super kraam! Echt een toffe/lieve en goed in wat ze deed. Ik zou haar zo in huis nemen voor haar gezelligheid :D

Ik heb haar toegevoegd aan mijn FB zodat ze de ontwikkelingen van Sanne kan blijven volgen.

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik zou willen dat ik heimwee naar haar had! Onze kraamverzorgster was prima hoor, maar ik kwam niet tot rust. Kwam niet aan slapen toe, omdat ik mij verplicht voelde om methaar te kletsen, of te laten zien dat ik al fit was. Dat was ik ook wel, maar ik mis achteraf een ontspannen kraamtijd. Grotendeels mijn eigen schuld, een eventuele volgende keer ga ik het anders doen.

Share This Page