Over het wel of niet mogen heb ik geen mening, ik weet dat niet. De eerste keer dat je bij mij binnenstapt denk ik misschien wat afschuwelijk (sorry ik vind het niet mooi) al zou ik dat niet laten merken. Maar ik vind het 1000x belangrijker dat je me helpt met de baby, goed advies geeft en aardig bent dan hoe je eruit ziet. En als mijn peuter het eng zou vinden zou ik haar uitleggen (oudste was peuter toen haar broertje werd geboren) dat iedereen anders is en er anders uitziet. Het zou mij dus eigenlijk niet uitmaken. Ik vond het de 2de keer veel erger dat zij niks deed en niks wilde doen. Ze zat alleen op haar luie kont en was alleen lichamelijk aanwezig. Ik heb haar weggestuurd toen ze ook nog loog en een klacht ingediend om de volgende te beschermen tegen haar. Mijn 1ste was een topper, heel jong meisje dat heel goed reageerde en bij twijfel overlegde met haar begeleidster. Ze was net klaar met de opleiding.
Dito hier (wonen niet in de Biblebelt). Wij vonden het juist wel een soort charme hebben Op de eerste of laatste avond at ze mee en toen hebben we haar gevraagd of ze wilde bidden voor het eten. Dat had ze zó niet verwacht en was ze zo dankbaar voor dat we dat vroegen. Mooi om te zien
Van jouw gezellig avondje voordien of van je clienten? En trouwens botherham met choco tussendoor hoef je geen piercings voor te hebben om nog sporen na te laten. 't Is maar hoe je het bekijkt.
Als er bij een kraamzorgorganisatie algemene regel is mbt sieraden, dan zou ik dat prima vinden. Maar alleen piercings uitsluiten, zou ik heel raar en hopeloos ouderwets vinden. Een piercing is niet onhygiënischer dan ringen om je vingers, of ‘gewone’ oorbellen. Ik denk zelfs dat onder en in ringen veel meer bacteriën kunnen blijven hangen dan bv een piercing in een oor. Ik heb dus ook liever een kraamverzorgster die haar werkverstaat, ongeacht of ze bepaalde piercings of tattoos heeft.
Hier heel lang een wenkbrauw piercing gehad in de kinderopvang en zorg, deze piercings kun je er niet uithalen omdat ze binnen een uur dichtgroeien. Dan had ik ze met een pleister moeten afplakken, wat ik nog viezer vind. Gelukkig mocht ik de piercing zichtbaar dragen op eigen risico. De oudjes vonden het geweldig en de kleintjes deden juist heel voorzichtig er is nooit wat voorgevallen. ( De kappers daar moet je om denken !!! Die bleven regelmatig er achter haken )
Bij ons kwam ook een gereformeerde kraamverzorgster, was een heel aardige dame. We konden het ook prima met elkaar vinden, ondanks de verschillende geloofsovertuigingen. Helaas wilde ze niet bij ons eten omdat ze niet "in een moslimhuis" wilde bidden. Haar keuze natuurlijk, wat ik uiteraard respecteerde.
Denk dat dat meer was in respect voor jullie geloof, daar geen ander geloof onder het dak in te brengen. (Afgezien wat men in t hart en overtuiging draagt) OT: Piercings, tatoo's, geloof ik vind t allemaal prima als je je vak maar verstaat, mij in mijn waarde laat en een leuk mens bent. (Niet zo'n donderwolk die je de deur uitkijkt zodra ze binnenkomen). Maar ik geloof dat sierraden in t algemeen niet toegestaan zijn, waaronder inbegrepen piercings. Of afplakken indien verwijderen niet gaat. Beetje t zelfde in de horeca. Zo'n deith piercing (medische piercing tegen migraine) zou dan evt uitzondering kunnen zijn, net zoals een gladde trouwring doorgaans een uitzondering is. Ik draag zelf ook geen sierraden overigens. Had heel lang de ketting van mn vader om maar die grijpgrage handjes hingen me er iets te snel en iets te vaak in. Wilde m graag heel houden.
Er kunnen stukjes huis en micro organisme aan blijven hangen en door wrijving naar beneden vallen. Dat is waarom het hier niet mag.
Ik heb tijdens mn kraamstage 1 moslimgezin gehad. Vond het zwaar vermoeiend moet je als 17jarige ineens over geloof praten ipv baby's maar wel echt een superweek gehad. En heerlijk gegeten, daar bestond de dag zo ongeveer uit oma was er voor de catering
Maar sommigen kunnen ook wel echt koken ook hoor. Jemig! Surinaams gezin waar ik kwam voor thuiszorg ook, t zwaardere huishouden kon ze niet meer maar jemig kon zij koken...Was ook wel dr trots, maar haar moeder kon het nóg beter. Dik 20 jaar later denk je nog met weemoed terug aan die tijd en begin je spontaan trek te krijgen.
Ik zou het niet waarderen als de kraamzorg aan kwam zetten met duidelijk zichtbare tattoos en piercings. Ik persoonlijk vind het niet mooi en piercings qua hygiëne niet oke. Piercings qua zicht vind ik trouwens wel oke, als het ergens een klein knopje oid is. Vind ook dat daar niet 1 lijn is te trekken qua mening of piercings wel of niet mooi zijn omdat het zo'n enorme diversiteit is. De kraamzorg bij ons had geen ring of ketting om, omdat dit de regels waren. En alleen kleine knopjes in haar oren. Overigens op mijn werk zijn grote oorbellen ed niet toegestaan, omdat je kans hebt dat er een dier aan blijft hangen. Nagellak en ringen mogen niet ivm hygiëne.
Ik ben zelf verpleegkundige en een neusknopje was nooit een probleem. Ringetje weet ik eigenlijk niet, die heb ik nu zelf sinds kort ipv knopje maar ik werk op dit moment niet.
Hi collega! Piercings kunnen wat mij betreft wel, zolang het maar bescheiden is. Niet te expliciet zeg maar. Mocht je vragen hebben over de kraamzorg zelf, je weet me te vinden.
Qua piercings als het niet mag vind ik het logisch want er zit nog iets qua hygiëne aan, ben ik het ook niet helemaal mee eens maar oké. Maar tatoeages is natuurlijk niks vies aan en ik vind dat er echt wel een grens mag zitten in wat er op je lichaam staat als je bepaald werk hebt (geen hakenkruis bijvoorbeeld) Maar zou jij echt iemand weigeren die tatoeages heeft of zou je het alleen niet mooi vinden? Naar mijn idee is dit de laatste jaren zoveel gegroeid dat het in de zorg ook totaal niet meer een ding is. Toen ik begon in de zorg werd er nog echt gezegd niet in het zicht dus vooral niet op je armen/handen tatoeëren bijvoorbeeld. Ik heb er ondertussen 2 kleinere en 1 grotere op mijn armen en dat is echt geen reden meer om iemand niet aan te nemen (teveel tekorten ook misschien ) maar mijn hoop is ook vooral dat het niet meer uit moet maken, het is niet meer de tijd van alleen zeemannen hebben tatoeages.