Kraamzorg en veranderen van zorgverzekeraar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VroegeLente, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Hallo dames,

Ik heb momenteel een totaal uitgekleed zorgverzekering en moet binnenkort kraamzorg regelen. Uitgerekende datum is 11 jan 2016, stel ik regel nu kraamzorg en ga 1 januari van verzekering veranderen, hoe zit dat dan? Iemand ervaring met wisseling?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou even oriënteren welke verzekering je wilt gaan nemen en kijken of hun jouw kraamzorgbureau vergoeden. Met name grote bureau zijn zo een beetje bij alle verzekeraar op de lijst aanwezig, dan zit 't dus wel goed.
    De basisverzekering vergoed überhaupt het grootste gedeelte toch? Dus dat bedrag is niet afhankelijk van de zorgverzekeraar, voor de vergoeding van je eigen bijdrage dan even opletten, denk ik.

3. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ja hoor, ik zat afgelopen jaarwisseling in precies dezelfde situatie. Had voor die tijd al kraamzorg geregeld en daarna overgestapt van verzekeraar. Gewoon even een belletje naar zowel kraamzorginstantie als verzekeraar en t is geregeld.
    Wel ff in de gaten houden wie wat vergoed inderdaad, maar met de grotere organisaties zal dat doorgaans weinig problemen geven.

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Zodra je de nieuwe verzekering afsluit even contact met de kraamzorg over je nieuwe gegevens. Passen ze het aan en is het prima.
    Wel even opletten met de facturen (basisverzekering maar toch). Mogelijk dat als er pas weken later gefactureerd word, dat je even controleert of dit wel bij de goede verzekering gedaan word. De nieuwe zal een factuur uit feb van nov misschien niet accepteren.

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Tip /let op

Stel kindje komt iets eerder 2015. geef dan de geboorte wel bij beide verzekeringen op als je overstapt . Mijn stiefbroer had hier gedonder mee. En kreeg rekening van paar duizend euro van het ziekenhuis. Omdat een telefoonmuts van verzekering verkeerde informatie gaf. Uiteindelijk heeft verzekering uit "coulance " betaald en is goed gekomen . Maar zijn geen leuke grappen .

6. lies276

lies276 Niet meer actief

De nieuwe verzekeraar gaat straks gewoon de kraamzorg vergoeden.
    Wat straks belangrijk is: heeft de verzekeraar een contract met de desbetreffende kraamzorgorganisatie? Bij de meeste grote bureaus is dit wel zo.
    Ook zou ik straks kijken naar de vergoeding van een evt. Poliklinische bevalling.
    Alleen een uitgebreidere verzekering nemen voor de vergoeding van de kraamzorg (eigen bijdrage meestal tussen de 175 en 200 euro) is meestal niet rendabel, maar ben je van plan om poliklinisch te bevallen en heb je een kraampakket nodig, haal je de betaalde premie er zeker uit!

het zou alleen een beetje "pech" zijn als je voor 1 januari bevalt:D

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    toen ik kraamzorg regelde heb ik de zorgverzekering gebeld en zij zeiden dat ik zelf mocht kiezen door de zorgkeuzevrijheid.
    zou als je overstapt idd even aangeven dat je nu ergens anders zit.
    en pas na 1 januari doorgeven voor eventueel gedoe met waar ze nou moeten declareren..

Deel Deze Pagina