effe erlijk zijn: dolgelukkig met je baby's maar soms lijkt het niet te doen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Flootje, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's

Ik zit er helemaal doorheen. Ik ben superblij met mijn tweeling. Prima bevalling, gezonde en lieve meisjes. ze huilen niet, tenzij ze honger hebben.

Al met al, een gezegende situatie maarrr.....

Ik trek het niet meer. Die slapeloze nachten breken mij op. De meisjes drinken soms na elkaar en per voeding per kind duurt het 1 uur. Dus per cyclus van 3 uur, ben ik twee uur aan het voeden/ verschonen. Dan rest mij nog 1 uur slaap. De meisjes drinken in etappes. Dus drinken, boertje laten, drinken, huilen, drinken huilen drinken huilen, slapen.

Het zal er allemaal bijhoren, maar ik vind het rete zwaar.

Zo ook maak ik mij zorgen om weer te gaan werken. Ik bedoel, als ik een afspraak heb waarbij ik om 16 uur uit huis moet gaan, heb ik 3 uur de tijd nodig om mijzelf en de kinderen klaar te maken.

Mijn huis is nu altijd rommelig en zelfs tijd om naar het toilet te gaan zit er nauwelijks in.

Als ik geen afspraken heb, kom ik pas om 17 uur mijn slaapkamer uit. Eerder kan ik niet vanwege mijn extreme vermoeidheid.

Wie kent dit of wie heeft een oplossing hiervoor.

groetjes

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gefeliciteerd met je meiden! Hoe oud zijn ze nu?

De eerste weken vond ik zelf ook wel pittig, met name doordat je inderdaad nooit eens een paar uur achter elkaar door kan slapen. (Ik geef bv, dus kon het ook 's nachts niet door iemand anders laten doen.) met een tweeling lijkt het me meer dan dubbel zo zwaar.

Mijn ervaring is dat het na een aantal weken wel makkelijker wordt. Je kindjes gaan namelijk steeds langer slapen. Dat gaat geleidelijk, maar ineens denk je: wow, ik heb vier uur achter elkaar geslapen. :) En dan ineens vijf of zes uur... Het hoogtepunt ligt tot nu toe bij ons op 8,5 uur onafgebroken slaap. Dat komt voor jou straks ook weer!

Ik denk dat je de voor de hand liggende tips wel hebt gehad, maar pas je ze ook toe? Ik denk dan bijvoorbeeld aan overdag met de kinderen meeslapen en je man 's nachts inzetten om de baby naar je toe te brengen en de luier te verschonen, zodat jij op bed kunt blijven. Zelf vond ik het vervelend om mijn man 's nachts wakker te maken, zeker toen hij na een week weer aan het werk was. Ik was toch wakker voor de voeding en waarom zou je allebei slaap missen?
    Toch deed ik het wel als ik echt moe was, vooral in nachten dat hij d volgende dag toch niet hoefde te werken. Ik noemde dat " de haal en breng service". je moet dan nog steeds wel wakker worden, maar je hoeft in ieder geval je bed niet uit. Dat scheelt echt! En terwijl hij de luier verschoont, kun jij weer slapen. Normaal zou een kwartiertje slaap meer of minder niet uitmaken, maar nu natuurlijk wel!
    Als mijn man toch wakker was, gaf ik ook wel liggend bv. Normaal durfde ik dat 's nachts niet, uit angst in slaap te vallen met de kleine nog in bed. Maar als papa wakker is en het in de gaten houdt, maakt het niet uit. Dan kun je echt slapend voeden.

Als je flesvoeding geeft zou ik zeker een of twee nachtvoedingen door je man laten doen. Als dat lastig is vanwege werk, zou je bijvoorbeeld de eerste 's ochtends of de laatste 's avonds kunnen uitbesteden. Dan kun jij op die momenten in ieder geval een langere slaaptijd meepakken.

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Meid, dat is toch hartstikke normaal hoe je je nu voelt!
    Je hebt wel twee baby's die je moet verzorgen he? ;)

Terugkijkend op alles vraag ik mij ook wel eens af HOE ik het allemaal gered heb .. maar ik héb het gered!!

Ik heb in het begin ook BV gegeven ..
    Na een aantal dagen brak het me op want, net als jou, kwam ik niet toe aan slapen. Tijd voor een nieuwe aanpak dus ..
    Ik ben toen fulltime gaan kolven. Zo kon mijn vriend ook helpen met de voedingen.

Als ik alleen was deed ik zoon 1 in de wipper en die gaf ik z'n flesje (ondersteund door een kussentje/beertje) .. mijn andere zoon deed ik 10 minuten later in de andere wipper en kreeg ook z'n fles.

Wat je ook kan doen, is de kindjes een dagje meegeven aan Opa en Oma (of iemand anders die je vertrouwd natuurlijk ;) ) ..
    Dan kan jij in ieder geval even wat slaap pakken! Heeft hier ook heel goed geholpen ;) Het was niet altijd even leuk om mijn kindjes weg te zien gaan maar ik had het echt nodig!

Op een gegeven moment ga je heel praktisch denken en op de automatische piloot ..
    Het klinkt heel cliché maar het wordt allemaal echt beter en minder zwaar!!!

Succes!

4. Que

Que Niet meer actief

Ik heb dan geen 2-ling, maar ik zou het zo doen als hier boven is gezegd.

Ik zou ook gaan kolven zodat er iemand kan helpen met voeden. Des noods zet je ze beiden in een wippertje en dan tegelijk de fles geven. Des te sneller lig je zelf weer in bed.

Al moet ik wel zeggen 1 uur per kindje voeden in mijn ogen erg lang is. Ik heb ook BV gegeven en kleintje deed daar 1,5 uur over. Toen ik een andere kraamhulp kreeg kwamen we er achter dat het te zwaar was voor hem. Zal je het verdere verhaal maar besparen, want dat is zo lang.

Ook ik snap dat je moe bent. kom op je hebt er 2!!! Dat is 2x zo hard werken. Probeer idd of iemand ze even meeneemt om te wandelen of iets dergelijks. Kan jij even lekker je bed in om te slapen. Echt doen hoor!! Ik heb na mijn bevalling niet kunnen slapen overdag. En was compleet ingestort. Nu ben ik vorige week vrijdag geopereerd en ga nu lekker samen met mijn kleine man naar bed. (hij slaapt sinds 2 maanden pas overdag) Ik begin nu eindelijk een beetje bij te komen.

Deel Deze Pagina