Kraamzorg ervaringen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linnidee, 11 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt natuurlijk!

Ik vond kraamzorg heerlijk!! Mijn ervaring is dat ik het ook echt nodig heb!

Bij de eerste sowieso. Daar gingen wel wat uren af omdat we nog 1,5 dag in het ziekenhuis waren..

Bij de 2e waren we een hele week in het ziekenhuis helaas en toen kregen we nog 16 uur. Ook lekker om thuis weer op te starten..

Bij de 3e hadden we gewoon volledig kraamzorg met stagiaire. Ideaal omdat we ook 2 peuters rond hadden lopen, waarvan er 1 slechthorend is waar je dus echt wel tijd voor moet hebben..
    En ik was na de 3e bevalling ook erg moe en duizelig dus ik kon het goed gebruiken. Na de 1e 2 bevallingen was ik sneller weer op de been. En ik had ook een baby die erg hongerig was dus ik had minimaal 3 voedingen per nacht in de kraamweek .

Linnidee vindt dit leuk.
  2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Niet standaard hoor, de uren gaan er eerst vanaf rn alleen als "t nodig is" kun je via je vk bijplussen. Dus je moet t wel aangeven.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.798
    3.914
    113
    Na de geboorte van de oudste zaten we de eerste twee dagen 's ochtends echt met smart op haar te wachten! Het is allemaal zo nieuw, zo klein en fragiel. Heel fijn om hulp te krijgen. Super fijne vrouw ook, lekker down to earth en niet zo op alle strikte regels en dat werkte voor ons.

Bij de tweede, voor zo lang (kort) als het duurde, ook een hele fijne dame. We hadden veel minder hulp nodig met de verzorging maar ze betrok onze oudste echt heel leuk bij het schoonmaken wat ze deed, bij het badje etc. En ze zat er bovenop toen ik koorts kreeg, daar was ik haar heel dankbaar voor!

Linnidee vindt dit leuk.
  4. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik heb heerlijke herinneringen van mijn kraamhulp bij mijn oudste. De beste dame was ging bijna met pensioen. En het was zo'n enorme lieverd!
    Ze heeft me heel goed geholpen, was super lief voor de honden en was voor mij onmisbaar.
    Ik heb dan ook gehuild als een klein kind op haar laatste dag bij mij. Het was gewoon onmenselijk dat ze weg ging, vond ik.

Op de eerste verjaardag van mijn zoon heeft ze nog gebeld om te feliciteren. Dat was echt super!

Linnidee vindt dit leuk.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ook echt super goede ervaringen, twee keer een ‘jong’ meisje (18 en bij de tweede 24) en ging super goed. Vond het ook heel fijn dat de tweede ook bij de bevalling zelf was, was fijn om met haar dat nog te kunnen bespreken enz.

Linnidee vindt dit leuk.
  6. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Bij mij was het wel standaard. Ze gingen er inderdaad eerst af en daarna weer bij met als reden dat je met een keizersnede extra zorg nodig hebt.

Deel Deze Pagina