hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door staffies, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    vorige week bij de verloskudige geweest en toen was de bloedruk te hoog dus ik moest per direct stoppen met werken en mog thuis ook niks meer doen ...dus zo gezegd zo gedaan nu een week later en bekaf van het niks doen weer na de verloskundige geweest en bloeddruk nog te hoog...snap er niks van pfff...nu moet ik morgen na het ziekenhuis naar de gyn en gaan ze nog wat dingen doen zoals bloedprikken en kijken hoe of wat en ben bang dat ik moet blijven ...

Wie o wie heeft ook zoiets gehad

2. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoe lang ben je nu zwanger? (kan je banner niet zien)
    Ik kreeg ook een te hoge bloeddruk met ong. 37 weken.
    4x ziekenhuis en weer naar huis, onder controle van eigen verloskundige....en zij stuurde ons elke keer weer naar het ziekenhuis!
    Met 40+1 was hij zo hoog dat ik ingeleid ben.

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Ze zullen verder nog kijken naar je urine. Of er eiwitten in zitten en naar de leverwaardes. Dit alles ivm zwangerschapsvergiftiging, pre-eclampsie en Hellp.
    Is het alleen hoge bloeddruk dan is dat meestal goed met medicijnen op te vangen. En kom je een heel eind.
    Kan zijn dat ze je dan even opvangen ivm het instellen van de medicijnen.

4. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik ben ook via de VK doorgestuurd naar het gyn.
    Toen ik 34 weken zwanger was kreeg ik hoge bloeddruk.
    Moest toen ook naar het ziekenhuis, aan het ctg apparaat en urine testen.
    Bij mij was het te hoog (140/90) dus ik heb een week in het ziekenhuis gelegen ter observatie. Daarna ging het beter dus mocht ik naar huis met medicijnen.
    Met 39+3 ben ik ingeleid ivm hoge bloeddruk, geen zwangerschapsvergiftiging gelukkig!
    Veel sterkte morgen en hopelijk hoef jij niet te blijven!!

5. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

Bij iedereen is het weer anders hoor.
    Ik ben met 28 weken doorgestuurd naar het ziekenhuis i.v.m te hoge bloeddruk (140/115)
    daar aangekomen mocht ik meteen blijven. Had de verloskundige ook gezegd dus had mijn spullen al in de auto liggen.

Ik heb intotaal 4 weken gelegen in het ziekenhuis, elke keer een iets hogere dosis medicijnen en uiteindelijk kreeg ik het hellp syndroom en pre eclamsie en is onze dochter gehaald met 32 weken.

je kan dus van alles te horen krijgen, misschien moet je blijven, maar misschien mag je met medicijnen ook weer naar huis!

Mijn enige advies is, laat het over je heen komen en praat veel over je gevoelens. Je kan je wel druk gaan maken, maar dat is helemaal niet goed voor je bloeddruk.
    Ik heb een dagboekje bij gehouden in de periode dat ik in het ziekenhuis lag. Ik heb dat geschreven naar ons toen nog ongeboren dochtertje. Dit heeft bij mij heel veel goeds gedaan en nu nog, als ik zo af en toe er even nog inlees.

En blijf naar je lijf luisteren, dat is ook erg belangrijk!

Veel suc6 en een dikke knuffel!

6. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    @Ninosz..ik ben nu 32 weken ...

@MelanieL29..mijn urine is elke keer nog goed ...ik zie af en toe wel sterretjes ,maar voor de rest nergens last van ...en de verloskundige zei wel dat ze bloed gingen prikken en ff verder gingen kijken ,maar ben zo bang dat ik moet blijven..

@Rowenavb..mijn onderdruk is 91 dus ik hoop dat ze het met medicijnen gaan aanpakken en dat ik gewoon thuis kan blijven

@Marleen86..ojee zeg...zo vroeg de kleine al gehaald zeg pfff...dank jewel voor de steun en het opschrijven is wel een goed idee en gelukkig kan ik met mijn man overal over praten en luistert hij altijd ...

7. Tese

Tese Niet meer actief

een onderdruk van 91 is niet veel te hoog hoor, maar ze gaan je nu gewoon goed in de gaten houden.

8. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    ik zat elke keer tussen de 65 en 80 dus vandaar en nu 2x 91 en daar was ze niet blij mee...

9. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    vandaag naar het ziekenhuis geweest en bloeddruk nog steeds te hoog en nu moet ik morgen weer komen voor bloed, urine en suiker testen want de kleine is aardig groot dus volgende week ook nog een echo om te kijken hoe en wat en woensdag weer afspraak bij de gyn en dan hopen dat het allemaal goed is want hij is nu bang voor zwangerschaps vergiftiging :(

10. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    He Staffies, wat balen!

Mijn bloeddruk was ook te hoog bij controle (onderdruk 90)
    Bloed e.d was bij mij echter ook niet goed, ik had het HELLP syndroom.

Op zich ben je qua termijn al wel redelijk gunstig. (begrijp me niet verkeerd, hoe langer zwanger hoe beter)

Bij mij hebben ze onze zoon gehaald na een zwangerschap van 29 weken en 1 dag. Hij is nu 13 maanden en een heerlijk kereltje.

Ik hoop voor je dat het meevalt, maar als je opgenomen wordt, wens ik je veel sterkte, en ik duim voor je dat je beebje nog een paar weken langer in je buik mag blijven.

Overigens doen ze in het ziekenhuis wel alle mogelijke moeite om de zwangerschap zolang mogelijk te rekken, pas op het moment dat het voor je beeb of voor jou te riskant wordt grijpen ze in. Bij mij was dat omdat het voor mij riskant werd.

Zet um op!!!!

11. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het zo raar ik heb ook een hoge bloeddruk in combinatie met vocht vasthouden en zwarte vlekken zien, 125-90 terwijl ik altijd 110-70 had en ik krijg geen medicijnen niks, heb 2x bloedcontrole gehad. Verder alleen afpsraak bij vk in het ziekenhuis 1x in de anderhalve week.

12. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Mijn bloeddruk was ook te hoog vanaf week 30. Iedere week moest ik terug komen voor controle van mijn bloeddruk, urine en bloed.

Iedere week werd ik weer naar huis gestuurd (gelukkig!!) en moest rusten en inderdaad stoppen met werken. Hierdoor is mijn bloeddruk helaas niet gaan zakken. Mijn onderdruk wisselde van 85 tot 115.

Week 37 kreeg ik medicijnen omdat ik toen ook vocht vasthield, wazig begon te zien en minder leven voelde. De medicijnen werkte goed, hoewel ik er wel wat suf van werd. Omdat de medicijnen zo goed werkte en mijn onderdruk weer terug zakte naar 75 is besloten om me in te leiden met 38 weken en 2 dagen. Op 38 weken en 5 dagen is mijn dochter geboren. Omdat ze uiteindelijk met een keizersnede is geboren is het herstel van mijn bloeddruk ook minder, hij schommelt nog steeds rond de 85/90. Over 6 weken moet dit over zijn.......

Veel succes en sterkte de komende tijd, en hou je vooral rustig (ondanks eventuele nesteldrang, hihih)! ;)

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    blijkbaar is jouw bloeddruk dan een stuk hoger dan die van mij want ze zeiden alleen; we kijken volgende week weer. Voor de rest mag ik alles doen. Of ze zijn heel onvoorzichtig in mijn ziekenhuis...

Ik weet eigenlijk niet hoe mijn bloeddruk vandaag was, volgens mij zag ik snel iets van 125, maar dat weet ik niet zeker, en weet ook niet wat dit betekent..geen verstand van

14. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja ik had daarvoor ook zoiets, 110/60 of zo..of het was 115/60

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Sterkte in ieder geval, ik weet niet wat ze verder gaan doen aangezien ik dus ook afwacht hoe mijn bloeddruk volgende week weer is..

16. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    de verloskundige en de gyn zeiden dat dit veel te hoog was ,maar dat komt omdat ik ben begonnen met 65 en nu 91/92 heb dus vandaar dat ik nu goed in de gaten wordt gehouden...gisteren heb ik 2,5 uur in het ziekenhuis gezeten voor die bloed,urine en suiker onderzoek pfff ...en ik mocht echt niks meer doen werd me nog ff duidelijk gemaakt...

Deel Deze Pagina