Ik heb 24 uur kraamzorg, 8 dagen x 3 uurtjes. Nu gaf de kraamverzorgster aan dat het mogelijk is om het in te korten en de laatste 1-2 ochtenden bijvoorbeeld te laten vallen. Ze kan namelijk qua moeder+kindzorg bijna niets meer doen. Kenji is al aangekomen (van 3000 geboortegewicht naar 3120), hij poept en plast prima, z'n navelding is er af, hij drinkt prima, hij houdt zelf z'n temperatuur al goed... Ik heb zelf van onder echt helemaal geen last gehad, geen hechtingen, geen wondjes, ik bloed al bijna niet meer, de stuwing is al bijna over want Kenji krijgt het aardig weggedronken en ik doe zelf al vanaf woensdag alles weer. Ze is nu dus eigenlijk alleen huishoudelijke taken aan het doen, maar dat hoort/mag ze eigenlijk helemaal niet doen. Ze vindt het ook prima om tot het eind te blijven, maar ze gaf dus aan dat ik mocht kiezen. Wat zouden jullie doen? Ergens vind ik het voor die huishoudelijke dingen natuurlijk best wel lekker, maar ergens voelt dat niet goed omdat ze daar helemaal niet voor is.
tja ik geef haar wel gelijk ben zelf ook kr verzorgster en t klopt dat we bij 3 uurs zorg alleen moeder en kind zorg doen en t is natuurlijk wel fijn dat ze nog 2 dagen voor de controles komt maar aan de andere kant als je dit allemaal voorlegd aan de verloskundige dat ze ook zegt t is een beetje onzin als alles zo goed gaat om dan dingen te doen die je eigenlijk niet hoort te doen bij 3 uurs zorg daar heb je mantelzorg dan voor.... maar ze kan toch de controles doen,badje,misschien nog voorlichting en dan eerder weggaan naar een ander gezin die t dan harder nodig heeft? moeilijk meis volg je eigen gevoel