Hier een keizersnede gehad en alle uren waar ik recht op had afgenomen én zelfs nog acht uur extra... Is m'n eerste kindje, dus totaal geen ervaring met bijvoorbeeld bv en daar komt bij dat ik de eerste dagen nog zoveel last had van m'n buik, dat ik weinig mee kon oefenen met de kraamhulp in de algehele verzorging...
Ik ga voor de 40 uur plus 15 uur uit de aanvullende verzekering. Dus veel uren, bij Jasper ook gehad en vond het geweldig, toen helaas m'n rust niet gepakt maar ga dit keer echt een week genieten van het feit dat er nog niks hoeft en er iemand is die alles in huis draaiende houdt Mocht ik het toch teveel vinden kan ik haar altijd eerder naar huis sturen
Ik moest de uren die ze niet geweest was, wel betalen. Wantdie uren waren nu eenmaal berekend en hier was met de roostering van de kraam rekening mee gehouden. Dus zij was ingeroosterd voor 8 dagen en nu na 4 halve dagen weg. Die halve dagen kon ze nergens anders werken en ze moest toch door betaald worden. Gelukkig was ik goed verzekerd en kreeg ik alles vergoed. Nu een ander kraambureau en hier moet je ook alle uren betalen. Ik wil 3 uur per dag en de intaker raadde 24 tot 48 uur aan. Onder het mom van: als het niet nodig is dan kunnen we atijd minderen. Maar die uren moesten wel betaald worden.... Risico van weinig uren is alleen dat het erg druk kan zijn en ze je die extra benodige uren misschien niet kunnen geven.
Wij gaan ondanks dat het het derde kind is toch ook voor de 48 uur. Manlief werkt de eerste week gewoon en de andere kindjes moeten gewoon naar school. Ik kan die uren dan ook gewoon bijkomen zodat ik wat frisser aan de weken met drie kinderen kan beginnen. Ik ben goed verzekerd dus ga er ook niet op besparen.
Nee, want heb uiteindelijk maar 12 uur gehad. Dit heb ik nadien ook getekend toen de kraamzorg weg ging.
Lijkt me wel lastig met 2 kleintjes! Hier had ik de kraamzorg echt wel nodig, vooral toen mijn vriend weer aan het werk ging na een paar dagen. En ook met begeleiding van borstvoeding, ookal was het de 2e keer en was ik 'ervaren'. Het opstarten is best pittig. En ivm borstontsteking heb ik in totaal 10 dagen gehad ipv 8.
Mijn vriend neemt 3 weken vrij dus die kan helpen met het huishouden enzo.. Het lijkt me gewoon niks, zo'n vreemde in mijn huis uren per dag Alleen met de borstvoeding kan mijn vriend natuurlijk niet helpen, dus vandaar dat ik nog wat twijfel.
Wij hebben gisteren een intakegesprek gehad met de kraamzorg en wij krijgen 49 uren. Omdat ik bv ga geven krijg ik een aantal extra uren. Ik krijg alles vergoed uit mijn aanvullende zorgverzekering. Omdat het ons eerste kindje is denk ik dat we erg blij zullen zijn met de vele uren, al is het maar om het huishouden een beetje bij te houden.
Hier 49 uur geloof ik. Ik vind het heerlijk dat we kunnen rekenen op hulp. Het is alweer 7 jaar geleden dat ik van mijn oudste beviel en weet sommige dingen niet meer. En ik wil me goed inzetten voor borstvoeding. Dat is de 1ste keer niet gelukt.
Wij kwamen uiteindelijk uit op 48 uur toen de kraamorganisatie op bezoek kwam bij 30 weken zwangerschap. Uiteindelijk is daar ongeveer 4 uur bijgekomen vanwege problemen bij bv. We wilden eerst extra uren inkopen maar dat koste 50,- p.u. en dat werd ons echt veel te gortig. Maar ik vond het prima het aantal uren. Na de kraamweek is mijn moeder regelmatig geweest en vriendinnen.
Ik heb 49 gekregen plus nog 12 uur extra ivm bv problemen. Ik zag er eerst ook onwijs tegenop. Een vreemde in me huis terwijl ik dan t liefst op mezelf wil zijn. Maar nee, ik vond het heeeerlijk!! Ik had dan ook een schat van een mens die zóveel heeft gedaan. Ze is er zo'n 80 uur geweest, tien dagen lang en acht uur per dag, maar niet alles gedeclareerd. Wij waren net 6 dagen verhuisd toen de kleine meid kwam. Kraamhulp heeft dozen en alles uitgepakt en kasten ingericht. Zelfs mn keuken is helemaal gesopt en opnieuw handig her ingedeeld! Ik liet me hele dagen heerlijk verzorgen met verse sapjes en hapjes, ik vond t echt geweldig! Zou het maximaal aantal uren pakken, zeker bij een eerste kindje!
Ik heb het hele pakket (49 uur) aangevraagd, met het idee dat je er altijd minder van kon maken als het niet nodig bleek te zijn. Meer bijvragen is toch lastiger als het toch tegen blijkt te vallen hoeveel hulp je nodig hebt. Vooral bij eerste heb ik die uren ook helemaal nodig gehad. Het was in die periode erg druk, kreeg in eerste instantie minder uren dan waar ik recht op had. De BV kwam niet gelijk lekker op gang en zoon viel te veel af. Heb nog wat uren kraamzorg omgeruild voor een LK-consult, en omdat ik een indicatie kreeg van de vk voor verlengde kraamzorg, zijn er nog twee dagen aan vastgeplakt. Maar omdat ik eerst te weinig uren had gehad, kon dat nog gewoon betaald worden uit de oorspronkelijke indicatie. Bij de tweede ook 49 uur aangevraagd, en ongeveer gekregen. Iets minder meen ik, omdat het nu niet zo heel erg nodig was.
Ik heb weer 49 uur aangevraagd, tweede kind. Echt veel zorg en uitleg heb ik niet meer nodig maar ik vind het wel heel fijn als het huishouden geregeld is. Moet er niet aan denken dat we zelf moeten poetsen dan. Mijn vriend krijgt twee weken vrij van werk (top bedrijf) en ik wil alle tijd hebben om samen en apart veel aandacht aan mijn oudste te geven. Zonde als ik in die tijd mijn wc moet schoonmaken. Mocht het teveel zijn, dan krijgt ze vrij. Ik moet geloof ik 50% van de eigen bijdrage betalen dus dat zijn geen schokkende bedragen. We zien het wel.
Ik ga vragen waar ik recht op heb geen idee hoeveel dat is aangezien dit de eerste keer word ( waarschijnlijk ) dat ik kraamzorg krijg.
Dat is mooi handig dat hij straks vrij is! Het is wel leuk voor je vriend als hij de eerste dagen niet veel hoeft te doen zodat hij ook lekker kan genieten van de kids! Ik ben voorstander van kraamzorg ook omdat het echt een week was om van te genieten en verwend te worden.
Vandaag is intake geweest, en wij krijgen 59 uur n.a.v. deze zware zwangerschap. Onze kleine heeft een afwijking en we weten niet hoe of wat. Dus ze maakte er extra uren van. Of we deze willen/gaan gebruiken straks is wat anders, maar het is wel fijn om te weten dat je ze hebt.
Let wel een kraamverzorgende is alleen maar verplicht de wc, badkamer met wc en bed te verschonen, meeste doen wel meer, maar zijn ze niet verplicht, dus je kan er niet vanuit gaan dat heel je huis gesopt word.
Ik was bij de eerste ook erg huiverig over kraamzorg. Toch akkoord gegaan met standaard 48 uren, want je weet maar nooit en minder kon altijd. Achteraf erg blij geweest, ik kon de 1ste week niet eens mijn bed uit en we kregen erg veel bezoek waardoor manlief ook geen tijd voor het huishouden had. Al stonden moeder en schoonmoeder ook klaar om hier en daar wat te helpen was het erg fijn om iemand in huis te hebben die het standaard huishouden deed. En vooral ook onafhankelijk was wat betreft vragen en tips over voeding en verzorging. Kraamverzorgster had extra dagen willen regelen, maar dit hebben we afgewezen. We hebben een superfijne week gehad, met een superfijne kraamverzorgster, maar waren ook wel toe aan ons eigen gezinnetje. Ik denk dat het ook erg ligt aan de kraamverzorgster die je krijgt en hoe diegene omgaat met jouw verzoek voor privacy etc. Dit kun je van tevoren niet weten zoals je van tevoren ook niet weet hoe je eraan toe bent. Maar met een goede achterban kom je ook een heel eind. Nu gaan we ook gewoon voor de volle uren zodat wij ons niet hoeven te bekommeren om het huishouden en extra aandacht kunnen geven aan onze dochter. Voor haar verandert er al zoveel dat wat extra aandacht van papa en mama (en ook oma's en opa's, etc.) fijn is.