ik heb t weekend een baby bel cadeau gekregen van de oma van mijn man echt zo leuk, een zilverkleurige bedel (kep een hartje) met een belletje erin die hangt op je buik aan een lang koord of ketting en als jij beweegt komt er een heel rustig belletje uit (klinkt een beetje als van die tingeltangels die je buiten laat hangen... maar dan heel zacht, las net ergens een soort xylofoon geluid... tsja net hoe je het oppikt...) hij is handgemaakt... t is een oud mexicaans gebruik... kennen jullie dit ? of gebruiken nog meer mensen het? vind t wel zo geinig ^^
Ik heb er ook een. Je moet wel even kijken hoe laag ie hangt, want de baby kan er met zijn hoofd naar toe draaien. Als je al verder in je zwangerschap bent en de bedel hangt relatief hoog, gaat de baby dus verkeerd liggen. Sporadisch gebruik is dan uiteraard geen probleem .
ooh ik ben nog maar 7 week dus zal nu nog weinig effect hebben... mijn koordje is nu echt te kort heb nog bijna geen buikje en hangt boven mijn buik.... dus moet even nieuw leerkoord kopen... dan koop ik ipv 1,5 meter maar 2 meter dat hij nog langer kan moet je hem eind van de zwangerschap dan zo beetje bij je kruis hangen ofzo?? heb jij daar een idee van en een soort uitleg?? want daar had ik nog niet eens over nagedacht... en we willen niet express een stuitligging opwekken snap wel dat t met t koppie richting t belletje gaat, klinkt ook zo rustgevend ^^
heb even gegoogled... want ik dacht het heeft da ook omgekerde werking.. als het stuitligging kan geven, kan t ook te vroeg omgedraaid gaan liggen... er word veel gezegd...: Fabeltje Maak je geen zorgen. Het verhaal dat je zwangerschapsketting voor een stuitligging zou kunnen zorgen, is een fabeltje. Want: het is het maar de vraag of je baby het hoge geluid van het belletje kan horen. Het zijn namelijk juist de lage tonen die doorklinken tot in je baarmoeder; je kind kan zijn bewegingen in je buik niet bewust sturen. Hij is gewoonweg te klein om te snappen dat hij door te bewegen dichter bij het geluidje zou kunnen komen. Dat leert hij allemaal pas nadat hij geboren is. kortom draag m laag (ongeveer op of onder je navel.... ) Draag dus gewoon een zwangerschapsketting als je dat leuk vindt!
Met 7 weken is het puur voor de sier, pas vanaf zo´n 19 a 20 weken gaat de baby ook geluiden buiten de buik horen. Ik zou het voorlopig dus lekker dragen als je het leuk vindt, en vanaf de 20 weken zou ík het dus niet meer zo vaak doen (want een ketting ter hoogte van ergens onder je navel hangen vind ik persoonlijk geen gezicht).
Het is inderdaad een fabeltje. Ik heb er ook verschillende dingen over gehoord, dus voordat ik de ketting ging dragen heb ik het eerst aan de verloskundige nagevraagd. Volgens haar kan het dragen van de ketting geen kwaad. Als het kindje namelijk met het hoofdje naar het geluid zou gaan liggen zou ieder kind in stuit liggen, omdat ze ook graag luisteren naar het kloppen van je hart. Ik vond dat eigenlijk ook wel heel logisch klinken! Ik doe de ketting dus gewoon lekker om!