zit er steeds meer overna te denken om een kraamfeest te doen als ik half november de baby krijg heb ik eigenlijk weinig zin om tot na de kerst steeds visite te krijgen. nu zat ik te denken om 2 keer een middag te doen voor beide kanten van de familie en een aparte middag voor vrienden. ook dacht ik erover om 1 feest buitenshuis te doen maar komt al snel op 12,50 per persoon en ik zit toch snel al op 100 personen. op de kraammidagen nodig ik overigens geen collegas en buurtjes uit die komen toch wel het gaat meer om fam van buiten de stad die je normaal ook niet na een uurtje visite je huis uitzet. vind t toch een moeilijke keus hebben jullie tips?
de kleine word bij ons eerst die dag gedoopt waar gewone familie (naasten) erbij zijn. Daarna houden we een babyborrel waar de familie gewoon wat broodjes krijgt enz en zodra de borrel begint staat er vanalles op tafel wat ze kunnen nemen. Ik houd de borrel maar 1x en laat ze allemaal gewoon op 1 dag komen anders word het me teveel en dan komen er meer kosten bij kijken. Ik heb zo'n 200 mensen die komen die dag. Want waarom zou je het paar keer willen houden als het ook gewoon in 1 x kan?
als ik het binnenshuis hou kan ik niet over de 100 man kwijtb dus dan dacht ik aan 2 dagen. hou ik het in een restaurantje dan kan het inderdaad wel in 1 keer maar dan kost het per half uur 2,50 p.p dan zit je op 12,50 p.p voor middagje dan loopt het natuurlijk best op.
Ik houd het bij mijn schoonouders in de tuin. Zij hebben echt een heel groot huis met een megaoppervlakte van een tuin die ook nog eens erg mooi is Bij ons komt het goed uit dat het in augustus word gehouden zomer dus dat scheelt bijna geen kosten en er worden grote tenten opgezet mocht het eventueel gaan regenen. Hier moet ik je gelijk on geven dat het belachelijk is om zoveel p.p te moeten betalen als je het in een restaurant houd. Hebben jullie daar geen cafe's met zalen of zaalverhuur in de buurt? Dan ben je veel goedkoper uit je betaald alleen de huur en over drank kun je dan zelf overleggen met hun hoe of wat ook qua kosten.
Ik heb ook een kraamfeestje gehouden en kan het iedereen aanraden! Wij waren het kraambezoek na een maand meer dan zat en nu hebben we in één keer iedereen gehad! Gelukkig hebben we een grote tuin en was het die dag 27 graden dus wij hadden geen probleem met de locatie. Ik had 'prinsessencakejes' gemaakt ipv beschuit met muisjes, dit zijn zelfgemaakte muffins met rose glazuur en muisjes. Iedereen kreeg zo'n cakeje bij binnenkomst. Verder had ik de hapjes erg simpel gehouden, op iedere tafel stond een schaaltje met olijven, wat feta en een soort salade. Drie keuzes zijn meer dan zat. Wat stokbrood erbij en klaar (mensen smeren hun broodje zelf). Maak het niet te moeilijk! Vraag iemand om drankjes in te schenken, mijn moeder en schoonzusje hebben dat voor ons gedaan en daardoor waren wij steeds bij ons bezoek. Ik vond het organiseren van één middag al best pittig dus als ik jou was zou ik toch echt proberen te voorkomen dat je twee of drie feestjes moet organiseren. Misschien kan je ergens low-budget een zaaltje huren of een café ofzo? Het is wel prijzig maar misschien is het dat het wel waard... Succes in ieder geval!
Ik zit ook te denken over een kraamfeest, ik heb zo'n grote (katholieke) familie, dan zit ik tot volgend jaar oktober nog steeds met beschuit met muisjes mijn bezoek te ontvangen... Maar een kraamfeest lijkt me ook best wel onpersoonlijk (is misschien helemaal niet zo hoor!). Maar mensen kunnen maar even kijken en dan weer weg (want ben niet van plan om uuuren te zitten met al dat bezoek!). Hoe ging dat bij jullie? Hoe lang deden jullie het feest? En wat te doen met mensen die de beeb vast willen houden? Ik ga mijn baby niet constant uit handen geven natuurlijk!
heb nu een lounge cafe van vrienden (dit is een restaurantje)en hij wil het wel doen op een zondag middag. ben dan ongeveer rond de 7 euro p.p kwijt. wij hebben wel een ruime tuin maar ben in november uitgerekend niet echt ideaal voor de tuin. mijn vriendin zei al een hele dag ene helft van 10 tot half 1 en de tweede groep van 2 tot half 5. ik heb nog bedenktijd.
Ik zat ook te denken aan een kraamfeest, met ons trouwen een zaaltje gehuurd, waarnaar we uiteindelijk qua drank kosten voo 150 man á 8 uur lang maar 450 euro kwijt waren. Wij kiezen er voor om met het kraamfeest geen alcohol te schenken, vinden wij niet nodig overdag... met zaalhuur is dat zo'n 600 euro. Waarschijnlijk zullen we het in kerstsfeer vieren, omdat ik eind november ben uitgerekend, dus eind december het feestje...