kunnen jullie mij dit uit leggen :)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shiirley, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ik wist niet zo goed waar dit thuis hoort dus heb het hier maar neergezet:)
    ik heb een vraagje uit gaande van mijn laatste menstruatie zou ik vandaag 7 weken zwanger zijn. ik was nog niet bekend met mijn cyclus en weet ook niet precies wanneer ik een eisprong heb gehad :) maar nu zat ik dus naar mijn banner te kijken en die geeft aan dat de innesteling heeft plaats gevonden op 17 oktober. maar op 21 oktober testen ik al duidelijk positief dat zou dus 4 dagen na de innesteling zijn kan dat al zo snel ? en is zo een banner betrouwbaar of is dat gewoon een indicatie ? misschien een hele stomme vraag hoor:) maar was toch even benieuwd:p

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tja al die brekeningen zijn alleen een indicatie, uitgaande hoelang het gemiddeld duurt tot de eisprong en innestelling. Denk dat 7 weken een goede indicatie is afgaande op je positieve test, maar je gaat er pas precies achter komen met de termijnecho, kan best zijn dat het aantal dagen korter of langer is als je denkt. Soms is eisprong toch vroeg of laat of duurt de innestelling langer of korter.
    In ieder geval gefeliciteerd :D

3. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    thanks voor je reactie :D ik dacht idd wel dat het een indicatie zou zijn maar ik dacht ook huh 4 dagen na de innesteling al een duidelijk posi test vond ik toch gek :p ben heel benieuwd wat de echo straks zegt !maar moet nog even geduld hebben;);)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou de vlieger van de 1ste dag van je laatste menstruatie gaat echt niet altijd op, als je net zoals mij onregelmatig bent kun je daar niet vanuit gaan.

Ik wist wel 100% zeker wanneer ik mijn eisprong had gehad aan de hand van de ovulatietesten en dan tel je daar gewoon 2 weken bij op, dat is dan hoe lang je zwanger bent.

Dus als jij weet wanneer je ovulatie heeft plaatsgevonden dan moet je die datum aanhouden en er wel 2 weken bij optellen want die krijg je gratis.

5. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    er zat bij mij nog geen ritme in ben gelijk zwanger geworden en dat werd helaas een miskraam:( en daarna meteen weer zwanger geworden ! dus ik heb niet eens de tijd gehad om het bij te gaan houden:p ik heb ook geen flauw idee wanneer me eisprong is geweest. het blijft dus sowieso afwachten tot de echo maar vond het wel gek dat volgens de banner ik dus 4 dagen na de vermoedelijke innesteling al positief testen :p

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De berekeningen die uitgaan van 'eerste dag laatste menstruatie' (EDLM) gaan uit van een standaard cyclus met een eisprong op dag 14. Dus als volgt: EDLM - 14d - eisprong - 14d - NOD.

Verreweg de meeste vrouwen hebben niet deze standaard cyclus. Die hebben een vroegere of latere eisprong of een langere of kortere Luteale Fase (de dagen tussen eisprong en NOD).

Na de eisprong tel je in principe in DPO, days past ovulation of dagen na de eisprong. Het innestelen gebeurt in principe tussen 6dpo en 10dpo, waarbij je in de meeste gevallen vanaf 11/12dpo een streepje krijgt op een test (sommige dames al met 9/10dpo, maar veel vroeger dan dat hoor je echt maar zelden).

Als je op 21 oktober duidelijk positief testte, dan is de kans groot dat je toen op ongeveer 12dpo zat. Dat kan een dag of wat verschillen, maar zeker geen 4dpo ;) En als 21okt 12dpo was, dan ben je vandaag 33dpo. Vervolgens krijg je er bij het berekenen van de zwangerschapsduur standaard 2 weken bij van voor de eisprong (dat is zo afgesproken), dus dan zou je zwangerschapsduur zijn:
    33 dagen + 14 dagen = 47 dagen
    47 dagen = 6w5d.

Omdat je het allemaal niet helemaal zeker weet, zou ik aanhouden dat je dus ergens tussen de 6w3d en 7w1d zit. Ongeveer. Ben benieuwd of dit blijkt te kloppen als je binnenkort een echo krijgt :D

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Toevoeging:
    Omdat mijn berekening redelijk klopt met de termijn van je banner heb ik er eens even op geklikt om te kijken wat zij dan zeggen en zij zeggen dit:

Ovulatie: 8 oktober
    Innesteling: 17 oktober

Zoals je ziet rekenen zij 9 dagen voor de innesteling, terwijl die tussen 6dpo en 10dpo plaatsvindt. Met andere woorden: als bij jou die innesteling sneller is gegaan, dan kan het dus prima kloppen dat je al eerder positief testte. Want zoals ik zei kan dat prima vanaf 11 of 12dpo. En dat klopt weer met jouw 21 oktober.

Als deze ovulatiedatum klopt, dan was je op 21 oktober 13dpo.

8. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    thanks voor de duidelijke uitleg hilly1980 ! :D dan zou het dus ongeveer wel kloppen nu. ik ben ook heel benieuwd wat de echo zegt ! het duurd nog even maar zal het onder dit topic laten weten :D

Deel Deze Pagina