hoi dames, misschien een gekke vraag maar ben toch benieuwd of iemand hier het weet. Dit is mijn eerste zwangerschap dus ben nogal een leek Sinds een paar dagen heb ik zo af en toe een gek gevoel in mijn onderbuik (boven het schaambeen). Met name als ik zit. Het voelt een beetje gespannen, alsof het even samentrekt. Zwaar/warm gevoel. Het doet geen pijn en trekt ook snel weer weg. Heb het wel meerdere keren per dag. Is dit een nou een harde buik ofzo? (als ik sta voelt mijn buik eigenlijk continue hard/stevig) Iemand die dit herkent? Maak me op zich (nog) geen zorgen hoor, ben vooral benieuwd wat dit kan zijn.
Met je vraag kan ik je niet helpen, maar ik vertel je graag dat je geen leek bent.. Eindeloos veel vrouwen zijn voor de eerste keer (ooit) zwanger en daarmee zijn vele dingen nieuw. Het maakt je sterk dat je deze dingen aan het ontdekken bent, prachtig juist! 'Leek' klinkt veel te zwak voor de kracht die je als vrouw fysiek en mentaal nodig hebt voor een zwangerschap en al wat daarna komt
Je hebt helemaal gelijk Het is heel bijzonder! Bedoelde met 'leek' dat ik dus geen vergelijkingsmateriaal heb Hoop op nog meer reacties, want dacht dat harde buiken juist moeten weg trekken als je zit of ligt.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Een soort van trekkerig gevoel, bij mij ook vaak onderin boven het schaambot. Alsof de baby zich daar helemaal uitrekt oid Een harde buik is het niet (ik heb vergelijkingsmateriaal ) maar het voelt wel een beetje zo.
Ik heb hier ook regelmatig last van Tylmare, maar dan meer als ik op m'n rug lig of nodig moet plassen! Bij mij is het niet pijnlijk maar soms wel gevoelig bij aanraking, dit heb ik al vanaf een week of 10. Je baarmoeder is een spier en die is natuurlijk hard aan het werk en zeker hard aan het groeien op dit termijn! Als ik op m'n rug ligt voelt m'n baarmoeder soms ook als een soort 'blok' in en op m'n buik. Op m'n buik en rug liggen is voor mij niet fijn meer dus dan maar op m'n zij gaan liggen. Maar helaas dus ook geen idee of dit nou een harde buik is. Ik houd het maar op het groeien van m'n baarmoeder.
Mijn harde buiken trekken niet altijd weg als ik lig of zit. Ik ben zwanger van de tweede en heb al heeeeeel veeeeel harde buiken gehad.
Nou dat dus Amaranth! Trekkerig en begint te tintelen, even een straks gevoel en dan verdwijnt het weer. Ik denk op zich niet dat het de kleine is. Die was erg rustig afgelopen weekend en dat voelt toch anders. maar misschien datie daar dan wel lag en zich strekte inderdaad? Blijft een gek gevoel