Kraamzorg net weg - onzeker

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mrs Hair, Sep 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Tweede (buik)baby, toch weer onzeker.

Kraamzorg was gisteren voor het laatst. Na een paar onrustige dagen na de geboorte was Benjamin gisteren veel rustiger, sliep lekker. Was best even wennen voor mij, gelijk de vraag 'slaapt hij niet te veel', wordt hij niet suf, ... Kraamzorg stelde me gerust, zolang hij goed drinkt is het prima. Dat deed hij wel, en hij was 50 gram bijgekomen.

Rustige nacht gehad, waarin Benjamin goed gedronken heeft. Wel 1x drie uur en 1x vier uur tussen de voedingen gelaten, maar dan is hij ook een uur aan het drinken (met wat pauzes) en hoor ik dat hij goed drinkt en veel binnenkrijgt.

Maar nu is hij vandaag wéér zo rustig. En nu vraag ik me ook af of hij nog steeds goed drinkt. Vanmorgen heeft hij wel goed gedronken, maar vanmiddag wilde hij maar één kantje. Dan hoor ik hem wel goed 'klokken', maar erg lang duurde het niet. Zeker in vergelijking met vannacht.

Ach, jullie kunnen het zo op afstand ook niet goed inschatten, misschien wil ik het gewoon even kwijt. Was even vergeten hoe je je in het begin om elke scheet, wel goed drinken of niet goed drinken, wel huilen of niet huilen, wel slapen of niet slapen, zorgen kunt maken :)

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Btw: Te vroeg wakker maken om te drinken werkt écht niet, dat heb ik deze week al wel geleerd. Dan gaat ie lekker slapen aan de borst. Ook als ik eerst een luier doe om hem wakker te maken. Dus ik heb weinig andere keus dan wachten tot hij zich meldt, dan drinkt hij goed.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Veel slapen is goed hoor! En als hij zich keurig meldt dan heb je een voorbeeldig baby'tje :) geen zorgen maken!

Share This Page