Hallo, Ik ben sinds kort zwanger en ben rond de 4 weken. Nu ben ik nogal een stresskip. Altijd al geweest maar sinds kort gaat het niet goed op mijn werk en dat zorgt voor stress. Ook een druk werkend leven. Maar ik wil het anders want het gaat nu niet alleen om mij meer. Hebben jullie tips of adviezen? Liefs
Ik zou proberen een beetje balans aan te brengen in jouw leven. Je onzekere werksituatie kun je waarschijnlijk niet veranderen. Daarom zou ik op zoek gaan naar een soort tegengeluid buiten je werk-uren. Wat ontspant jou echt? Ga dat doen! Als je niet weet waar je het lekkerste bij ontspant, probeer dan wat dingen uit tot je vindt wat bij je past. Bijvoorbeeld lekker douchen met je favoriete bodylotion, vrijen, op de bank met een boek, iets lekkers eten, naar de bioscoop, yoga... Succes!
hier al vanaf december overspannen en sins febru wis ik dat ik zwanger was dus heb gelijk de arbodienst ingeschrakeld en kon gelijk thuis blijven omdat ik de medicijnen die ik had niet meer mog innemen....
je moet inderdaad proberen wat balans te vinden. Ik ben nu 29 weken zwanger en heb last van stress om me auto omdat die keuren heeft. En dat merk ik meteen. De baby is erg onrustig. Je voelt er echt niet beter op.
Herkenbaar: Hier ook in de eerste weken van mijn zwangerschap een hoop stress; ellende met de huurders van ons pand, toen die er eindelijk uitgezet waren moesten wij verbouwen, we zijn bezig een huis te kopen, paard ziek en toen verloor ik ook nog af en toe wat bloed. Kortom: een en al stress. Je kunt er weinig aan doen behalve wat al gezegd is; probeer toch je rust te nemen 's avonds. Lekker met een dekentje op de bank of vroeg naar bed, lekker bad nemen en inmiddels nu paardlief weer beter is af en toe lekker rijden. Dus luister naar je lichaam en doe gewoon waar je zin in hebt. Dat was voor vriendlief niet altijd even gezellig, maar goed. Ik maakte me wel ontzettend zorgen om de baby (nog meer stress) maar gisteren hebben we een goede echo gehad en het hartje zien kloppen.