Hoe lang 'rustuur' voor moeder?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Traveller, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Hoe lang hebben jullie het 'rustuur' tijdens de kraamtijd in acht genomen (daarmee bedoel ik het rusten van de moeder tussen 1 en 3 uur 's middags)? Onze kleine is nu een maand en ik merk dat ik geen zin meer heb om 's middags in bed te liggen rusten; heb veel meer zin om lekker in huis te rommelen of te wandelen.
    Maar, mogelijk wil ik daarmee te snel en is het juist goed om dit de eerste 6 weken trouw te doen (heb HELLP gehad, dus mijn lijf heeft veel te verduren gehad). Wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes!

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geen dokter, arts of wat dan ook. Ik ben nog niet eens bevallen. Maar als je zelf eigenlijk al aan voelt dat je niet meer wilt rusten of minder wilt rusten, dan is dat toch ok? Dan ga je toch een beetje rommelen?
    Je voelt het vanzelf wel dat het kan of dat het toch teveel was...

3. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik had helemaal geen rust.... :). Ging wel even op bed liggen en uitrusten, maar kan niet lang stilzitten..

Als je er lekker op uit wilt en wandelen of wat aanrommelen, zou ik dat lekker doen! Maar doe het in kleine stapjes, niet te ver en te veel in een keer, dat kan nog wel eens tegenvallen (ben dat ook wel tegengekomen, heb een keizersnede gehad en moest het ook 6 weken rustig aan doen..). Ik was het na een tijdje ook echt helemaal zat, dat "stilzitten".

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Zo lang je er behoefte aan hebt; luister naar je lijf!

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb alleen in de periode dat de kraamhulp er was "gerust" oftewel van half 1 tot 2 boeklezen/puzzelen.
    Was er ook niks niet rouwig om toen het 14:00 was :)
    Gewoon goed naar je lijf luisteren

6. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de snelle reacties. Fijn om te lezen dat anderen dit herkennen. Ik doe het de hele dag door rustig aan qua bezoek en uitstapjes, dus dat zal ook meespelen. Ga maar eens kijken hoe het zonder bedrust s middags bevalt!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gewoon lekker rustig aan doen en niet teveel tegelijk willen.
    Hier sliep ik in m'n verlof lekker uit en s avonds niet te laat op bed, hield ik het prima vol.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik hier ook alleen de kraamweek de verplichte rusttijd genomen (hier hield dat in dat ik in bed met de laptop/mobiel/boekje bezig was) Ik was ook niet moe, had weken later pas zo'n energie dip.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

nog geen dag hahaha.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook niet gedaan.

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb het op dag 2 wel gedaan. Daarna niet meer bewust een rustuurtje genomen. Als ik een mindere nacht heb gehad of een drukkere dag dan slaap ik wel eens een uurtje mee met de kleine.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het ook geen 6 weken gedaan hoor, moest na mijn ks echt wel even herstellen en ging in het begin 's middags even slapen, maar je voelt vanzelf wel wanneer het niet meer nodig is.
    Alleen wel handig om niet in de verleiding te komen juist heel veel te doen en dan juist doodop te zijn als je kindje wakker wordt, maar dat heb je ook gauw genoeg in de gaten.;)

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik rust ook niet standaard, ook niet in de kraamweek. als ik behoefte heb ga ik even liggen. direct na thuiskomst (4 dagen na ks) had ik meer behoefte aan slaap overdag dan nu. 's ochtends doen we het lekker rustig aan en ga ik weer naar bed na de voeding. niet echt slapen, maar gewoon lekker lui zijn.

14. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb het denk 3 weken trouw gedaan.
    Nu ben ik nog steeds erg moe en probeer het toch nog wel iedere dag een uurtje te pikken maar dat lukt bijna nooit meer omdat je toch allemaal dingetjes te doen hebt!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb nooit geslapen 's middags.. Het lukte me niet om midden op de dag in slaap te vallen! Als de kraamzorg zei dat ik moest rusten ging ik lekker met de laptop op bed liggen, maar had dat met een uurtje ook wel weer gezien!
    Doe wat voor jou goed voelt, je kent je lijf zelf het beste!

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb in de kaamweek pakweg 2x 1 uur gelegen, voor de rest helemaal niet.

Wel de eerste 3 weken wat rustiger aan gedaan. Wel smiddags even lekker opd e bank gezeten met een kop thee en de tv aan of boekje of zo.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb nooit aan mn rustuurtje toe kunnen komen, onze dochter begon steevast om 14uu te huilen tot voorbij middernacht. Ja, echtwaar, zo lang. We aten om de beurt, liepen om de beurt met haar te wiegen, was ze constant aan het voeden en dat wakkerde het alleen maar aan want blijkbaar huilde ze zoveel en zo hard vanwege een koemelk allergie. En wat doe je dan, als ze huilt? Je geeft ze de borst. Oeps.

18. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    rust uur? geen!

2 dagen na keizersnede kwam ik thuis maar heb thuis overdag niet gerust hoor, dat kon ik echt niet.
    de eerste dagen ga je toch nog niet naar buiten met de kleine dus kan je gewoon rustig aandoen maar echt in bed gaan liggen.....nee hoor!
    Na 2 weken kwam het kraambezoek op gang maar niet meer dan 1 bezoekje p. dag en ook niet iedere dag. dus bv maandag en dinsdag bezoek gehad, woensdag geen bezoek.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik denk dat je zelf wel aanvoelt wat goed voor je is en wat niet.
    Ik heb helemaal niet gerust, zelfs niet op de dag van de bevalling (11.45 bevallen). Had echt energie voor 10!

20. Onje

Onje Niet meer actief

Ik denk dat niemand die vraag kan beantwoorden.
    Luisteren naar jouw eigen lichaam is in dit geval toch het belangrijkste. Als jij geen behoefte hebt aan die rust dan ga je toch lekker een blokje om en pak je daarna jouw rust.

Ieder geval is anders ik voetbalde anderhalve week na mijn bevalling een voetbalwedstrijd van 90 minuten.

Deel Deze Pagina