Hoe lang 'rustuur' voor moeder?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Traveller, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Hoe lang hebben jullie het 'rustuur' tijdens de kraamtijd in acht genomen (daarmee bedoel ik het rusten van de moeder tussen 1 en 3 uur 's middags)? Onze kleine is nu een maand en ik merk dat ik geen zin meer heb om 's middags in bed te liggen rusten; heb veel meer zin om lekker in huis te rommelen of te wandelen.
    Maar, mogelijk wil ik daarmee te snel en is het juist goed om dit de eerste 6 weken trouw te doen (heb HELLP gehad, dus mijn lijf heeft veel te verduren gehad). Wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes!

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geen dokter, arts of wat dan ook. Ik ben nog niet eens bevallen. Maar als je zelf eigenlijk al aan voelt dat je niet meer wilt rusten of minder wilt rusten, dan is dat toch ok? Dan ga je toch een beetje rommelen?
    Je voelt het vanzelf wel dat het kan of dat het toch teveel was...

3. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik had helemaal geen rust.... :). Ging wel even op bed liggen en uitrusten, maar kan niet lang stilzitten..

Als je er lekker op uit wilt en wandelen of wat aanrommelen, zou ik dat lekker doen! Maar doe het in kleine stapjes, niet te ver en te veel in een keer, dat kan nog wel eens tegenvallen (ben dat ook wel tegengekomen, heb een keizersnede gehad en moest het ook 6 weken rustig aan doen..). Ik was het na een tijdje ook echt helemaal zat, dat "stilzitten".

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Zo lang je er behoefte aan hebt; luister naar je lijf!

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb alleen in de periode dat de kraamhulp er was "gerust" oftewel van half 1 tot 2 boeklezen/puzzelen.