Kraamzorg omgeving Sassenheim?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Beebiewens, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    #1 Beebiewens, 1 aug 2012
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
    Omdat wij gaan verhuizen moet ik ook weer wisselen van kraamzorginstelling :(.

Wie raden jullie aan/af in de omgeving van Sassenheim? Alle ervaringen zijn welkom!

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #2 MamavanJordy, 1 aug 2012
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
    Ik zou het zo niet weten. Misschien even googlen? Kijken met welke instelling je verzekeraar goede contacten heeft? Of je nieuwe vk of gyn vragen?

Maar ik denk wel dat je misschien maar de 24 uur misschien kan krijgen omdat je laat bent met inschrijven. Misschien 24 uur met een optie op meer als het niet druk is?

Misschien als je je verhaal uitlegd dat je wel de volledige uren kan krijgen?

Volgens mij beval je nog wel in de drukte van deze tijd, of net niet?

3. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Dankjewel voor je reactie!

Zit idd al even te googlen, genoeg kraamzorgbureau's te vinden, maar welke zijn de goeie he ;) ? Ben nogal een stresskip en het is ons eerste kindje dus hoop op een goeie begeleiding...

Sowieso blijf ik de eerste dagen na de bevalling in de Geboortekliniek, dus dat komt wel goed. Maar heb een aanvullende verzekering die veel kraamzorguren vergoed, dus daar wil ik dan ook graag gebruik van maken, ook als ik weer thuis ben.

Ben uitgerekend voor 8 oktober, dus denk (lees: hoop :p) dat de grote drukte dan alweer voorbij is...

4. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ik heb gebruik gemaakt van kraamzorg de waarden.
    Het was niet zo heel druk, en kreeg op medische indicatie meer uren toegeschreven. Heb uiteindelijk 46 uur ontvangen.
    Ik had echt een fantastische kraamhulp, dus ben zeer tevreden.
    Ook heb ik goede verhalen gehoord over house of care.
    Dit zijn particuliere kraamverzorgsters, dus je krijgt dan altijd de uren die je wil.
    Ik moet zeggen dat het met de drukte ontzettend meeviel, dus ik zou me daar niet zo'n zorgen om maken :)
    Maar weet niet hoe druk het is in oktober!
    Mocht je nog wat willen weten mag je me altijd een pb-tje sturen :)

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wij hebben gekozen voor Kraamzorg STB, ze zitten in Lisse. Ik had echt een toppertje. Ze heet Marina. Echt een godsgeschenk!!!
    Zeer aan te raden.:) Dankzij haar konden we het goed alleen af. We hebben zelfs een traantje gelaten de dag dat ze voor het laatst was.

6. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Anni85 & Ona, van harte gefeliciteerd met jullie kindjes :) en heel lief dat jullie de tijd namen om even te reageren!

Beide bureau's klinken erg positief dus, De Waarden en STB. Vooral van STB kon ik weinig reviews vinden op internet omdat het een kleiner bureau is -denk ik-, dus erg fijn dat ik nu wel een ervaring heb kunnen lezen.

Ik ga morgen maar eens definitief beslissen en kijken wie er uberhaupt nog plek heeft ;)...

7. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Je bent ongeveer net zo ver als mij en heb vanwege een fout met de aanmelding pas een maand ofzo geleden nog makkelijk kunnen aanmelden bij de waarden ook. Al een hele positieve ervaring mee.

8. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik heb nu en de vorige keer bij de Waarden kraamzorg gehad. Bij 1e kindje kraamzorg, en nu wijkverpleging. Bevalt prima bij de Waarden. Het ligt er ook maar net aan welke persoon er bij je komt en of het klikt natuurlijk ;)

9. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hai

Wij wonen zelf in hoofddorp dus wel iest verder weg maar wij hadden wonderwereld, die komt ook in nieuw vennep en hele goede ervaring mee gehad.
    superlieve meiden.

10. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Dankjewel voor jullie reacties dames en heel veel succes met jullie kindjes :)!!

Ik heb voor De Waarden gekozen, nu hopen dat mijn verzekeraar een beetje snel alle info doorgeeft zodat ik definitief ingeschreven sta. Ben benieuwd!

11. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat je je ingeschreven hebt!
    Ik hoop ook voor je dat alles snel geregeld is.
    Mocht je de naam van mijn kraamhulp willen weten kan ik je die geven.

Geniet nog lekker van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina