Pff ik weet niet eens waar te beginnen. Afgelopen woensdag begon ik wat bruinslijm te verliezen. Dus de vk gebelt en ik moest even afwachten was op dat moment 6 weken zwanger. Elke keer tot vandaag veegde ik vaak bruinslijmbloed af. Vandaag moest ik dan even de vk terug bellen en ze vroeg hoe ik erin stond. Vertelde dat ik er wel op vertrouwde omdat het niet meer was en niet helder maar dat ik het wel fijn vond als ik voor een echo mocht. Vanmiddag mocht ik voor consult. Tijdens t maken van de echo zag ze niks wat op een zwangerschap leek van inmiddels bijna 7 weken. Veel minder zelfs ze zag ook geen 'ring' wat je schijnbaar moet zien bij een beginnende zwangerschap. Ik testte pas na 1 week overtijd positief dus ik dacht wel dat ik een week achterliep maar nu zag ze alleen verdikt baarmoederslijm. Ook gelijk hcg geprikt en die was 129 (wat dan weer voor internet op 4 weken zwangerschap over eenkomt) Ze heeft me wel op het ergste voorbereid. Donderdag moet ik terug voor een echo om te kijken of er iets is veranderd en weer hcg laten prikken. Heeft er iemand ervaring met een gelijke situatie wat wel goed uitpakte? Ookal houd ik in me hoofd rekening dat het mis gaat..
ik heb geen ervaring, maar wil je wel veel sterkte wensen in deze onzekere dagen! ik hoop voor je dat je korter zwanger bent dan je in eerste instantie dacht.. sterkte
Hopelijk ben je dan gewoon veel korter zwanger dan je zelf dacht en is er bij een volgende echo wel een vruchtje te zien!
Geen ervaring nee, ik wil je ook sterkte wensen. Onzekerheid is vreselijk. Maar wanneer heb jij positief getest zelf dan? Want ik vind een verschil van bijna 3 weken, zoals ik uit je banner begrijp, wel veel.
Ik vraaga me dus af of het termijn klopt.. het qas namelijk de eerste ongesteld na de pil waar ik op wachten. Zoiezo zou ik een late eisprong gehad moeten hebben 6aug was eerste dag laatste menstruatie en we hebben alleen geklust op 30 en 31 aug. Dat zijn de enigste 2 keren dat er toen uberhaupt wat gebeurd is.. Ik ga mezelf echt geen moed inpraten hoor. We gaan uut van t ergste en dan zien we donderdag verder
Iedereen, behalve hier op het forum. Hier wordt veel vaker gerekend vanaf je eisprong. Dat is veel betrouwbaarder omdat maar weinig vrouwen echt een cyclus van 28 dagen hebben. Nu weet jij je ei waarschijnlijk niet precies, maar afgaande op de dagen dat jullie het gezellig gehad hebben, zou je eind van deze week ongeveer 4 weken zwanger kunnen zijn. Stel, de 30e was de "goede" dag voor jullie. Je eisprong kwam in de daaropvolgende 24 uur. Dan duurt het een dag of 5/6 voor de innesteling. Maar dan reken je wel vanaf de 31e voor het correcte aantal weken omdat je eisprong dan zou (kunnen) zijn. Dan zou je vandaag 3+2 zijn. Nog te vroeg om iets te zien, maar met een hcg van 129 heel keurig. Als ik het zo snel even goed heb uitgerekend hoor.
Uitgaan van je 'eerste dag laatste menstruatie' is zeker na het stoppen met de pil volledig waardeloos. Wat ze hierboven ook al uitleggen: die rekensom is gebaseerd op de ideale cyclus van 28 dagen met het volgende ritme: menstruatie - 14d - eisprong - 14d - menstruatie. Er zijn maar heel weinig vrouwen met zo'n ideale cyclus. En al helemaal weinig als ze net met de pil gestopt zijn. Daarnaast, zoals ook hierboven al gezegd werd, als je alleen op 30/31 seks hebt gehad kun je nóóit 7w zijn. Als je toevallig seks hebt gehad terwijl je eisprong was (want eisprong eerder kan niet omdat eitjes maar kort leven, eisprong later kan wel, want sperma leeft langer), dan ben je hooguit 23 dagen verder sinds die eisprong. De rekensom voor zwangerschapsduur is 'dagen sinds eisprong' + 2 weken. In jouw geval 23 + 14 = 37 dagen. 37 dagen is 5 weken + 2 dagen. Maar het kan dus ook een aantal dagen korter zijn, omdat sperma langer leeft. Wat ik nu zou doen, als ik jou was, is om een tweede bloedtest vragen. Je bent sowieso nog minstens een week te vroeg voor een echo. Een tweede bloedtest laat zien of je hCG aan het stijgen is én of het stijgt volgens het juiste ritme. HCG moet namelijk elke 48-72u verdubbelen in een gezonde zwangerschap. Ik vind het wel waardeloos dat verloskundigen (en soms zelfs (huis)artsen) er zo dom mee omgaan. Sterkte! Edit: wat ik vergeet mee te nemen in mijn rekensom is de datum van he positieve test. Je noemt dat zelf '1 week overtijd', maar je wist je cyclus niet, dus overtijd bestond voor jou nog niet Wanneer was dat? Want in principe test je rond de 4w positief. Komt dat overeen?
Hier gisteren iets vergelijkbaars. Ik had een echo en dacht zelf op 7 weken te zitten, maar er was alleen een (leeg) vruchtzakje te zien en toen de VK die opmat, bleek ik pas op 5 weken (en een paar dagen) te zitten). Heel raar, maar toen we het thuis narekenden, zou het wel heel goed kunnen. Ik verlies ook bruin, al meer dan een week. Was volgens de VK nog niet verontrustend, omdat het niet rood is, alleen bij het afvegen en ik geen hevige buikkrampen heb. Maar goed, ik heb er eigenlijk niet zo heel veel vertrouwen in. Wij mogen over 2 weken pas weer terugkomen. Ik hoop dat er bij jou donderdag meer te zien is! (Wat bedoel je eigenlijk met een 'ring'?). Sterkte en ik blijf je volgen!
Hmmm.. helaas ook geen positieve ervaring voor je.. teste feb. Dit jaar positief, eerste echo was op basis van laatste menstruatie ook ongeveer 7 weken. Bij de echo alleen een ring te zien.. kon dus of hrle prille zwangerschap zijn of een missed abortion. Na 2 weken vakantie terug geweest, op de echo was nu wel meer te zien maar nogsteeds niet iets dat het zou moeten zijn. Helergtote vruchtzak met een klein vruchtjeweek later bevestigende echo gehad en gestart met cytotect om een miskraam op te wekken. Ik hoop heel erg voor je dat het gewoon heel pril is! Maar zelf ga ik meestal van het ergste uit.. dan ben je voorbereid en bij positief nieuws is het dan alleen maar extra positief. Sterkte/succes bij de volgende echo!
tjonge dat is onzeker meid. ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar wat de meiden hierboven al zeggen, je kunt nooit 7 weken zwanger zijn. mijn ei was ook ongeveer 30/31 augustus en ik ben nu 5 weken zwanger. ik heb geen idee of je dat al op een echo kunt zie , maar lijkt me wel veel te vroeg nog daar voor. dus ik hoop dat het gewoon goed zit en dat je straks wel een goede echo hebt. sterkte in elk geval!
Dank jullie wel dames.. Gister ook bij de gyn verteld dat ik zoiezo nooit 7 weken zwanger kon zijn. We wachten donderdag af en we gaan idd uit van het ergste dan kan het altijd positief uitvallen. Maar ik denk idd dat ik gewoon net 4 weken ben. De eerste positieve test was op 10 september zal even een foto bijvoegen.
De test waarop t tuurstreepje staat werd de uiteindelijke test. Er zit 5 min tussen zoals de gebruiksaanwijzing